1
Pokaż ćwiczenia:
R3Sr92gvqLiDb1
Ćwiczenie 1
Jaki gaz wydzieli się w reakcji miedzi z kwasem solnym (chlorowodorowym)? Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. W wyniku tej reakcji chemicznej nie wydzieli się żaden gaz., 2. Tlen, 3. Chlor, 4. Wodór
RC5h1T94SqdJY1
Ćwiczenie 2
Do rozcieńczonego kwasu siarkowego(VI) wprowadzono wiórki magnezowe. Które z równań przedstawia przebieg opisanej reakcji chemicznej? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Mg+H2SO4(rozc.)MgSO4+H2, 2. Mg+H2SO4(rozc.)SO3+MgSO4+H2O, 3. Mg+H2SO4(rozc.)SO2+MgSO4+H2O, 4. Mg+H2SO4(rozc.)SO2+MgSO4+H2
RkZZHz0sUq7RH1
Ćwiczenie 3
Który z metali w wyniku reakcji z kwasem fosforowym(V) pozwoli na uzyskanie wodoru? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. Na, 2. Cu, 3. Ag, 4. Sb
11
Ćwiczenie 4

W wyniku reakcji miedzi z pewnym kwasem o silnych właściwościach utleniających, zachodzącej po intensywnym ogrzaniu, wydzielił się bezbarwny gaz o ostrym, duszącym zapachu. Jakiego kwasu użyto?

Zapisz w zeszycie odpowiednie równanie reakcji w formie cząsteczkowej i jonowej skróconej. Współczynniki stechiometryczne dobierz metodą bilansu jonowo‑elektronowego.

RrpQHeBPiAOBQ
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
Rf25z2MgFgYmt
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 5

Stężony kwas siarkowy(VI) transportowany jest w stalowych cysternach. Wyjaśnij dlaczego.

RHWUKez9FbfD0
Odpowiedź: (Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 6

Uczniowie wykonali doświadczenie przedstawione na schemacie. Zapisz równania reakcji zachodzących w poszczególnych probówkach w formie cząsteczkowej, jonowej i jonowej skróconej.

Uczniowie wykonali doświadczenie. Zapoznaj się z jego opisem. Zapisz równania reakcji zachodzących w poszczególnych probówkach w formie cząsteczkowej, jonowej i jonowej skróconej.

R1CNEYLRSRc83
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RCQr4xDsxe1kq
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
RImoOYhuxeW9T
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 7

Na stop miedzi z cynkiem o masie 10 g podziałano nadmiarem kwasu chlorowodorowego (solnego). W wyniku tej reakcji otrzymano 0,89 dmIndeks górny 3 wodoru (odmierzonego w warunkach normalnych).

A. Zapisz równanie zachodzącej reakcji chemicznej w formie cząsteczkowej, jonowej i jonowej skróconej.

B. Oblicz zawartość procentową masową miedzi w stopie. Wynik podaj z dokładnością do liczb całkowitych.

RDokqLbqznlsu
Rozwiązanie oraz odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
R4KWqvFI4aEcq
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Uczniowie otrzymali do analizy dwie nieopisane probówki z kwasami. W probówkach znajduje się stężony kwas azotowy(V) i stężony kwas chlorowodorowy (solny). Czy mając do dyspozycji tylko wiórki magnezowe, uczniowie mogą wskazać, w której probówce znajduje się stężony kwas azotowy(V)? Odpowiedź uzasadnij zapisując odpowiednie równania reakcji (zastosuj zapis cząsteczkowy).

Następnie sprawdź swoje odpowiedzi, porównując je do poprawnych odpowiedzi podanych poniżej w zadaniu.

R61SZ6aAAdnTG
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
R1W4XfMMyPfdN
(Uzupełnij).