Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Ćwiczenie 5
Wybierz trzy nazwy nieostre lub wieloznaczne z zadań 3 i 4, a następnie podaj dla każdej z nich dwa różne ich rozumienia, jakie mogły przyjąć osoby toczące o coś spór.
Ćwiczenie 6
Jak należy postąpić, jeśli w toczonej rozmowie występuje zjawisko niezrozumiałości eksperckiej? Jakie są twoim zdaniem możliwe scenariusze?
Ćwiczenie 7
Podaj trzy własne przykłady typowych sporów o słowa.
Ćwiczenie 8
Przeprowadź rozmowę w duchu sokratycznym na temat głównych typów nieporozumień słownych. Zastanówcie się, czy da się ich uniknąć, a jeśli tak, to w jaki sposób. Podczas rozmowy staraj się, żeby przez cały czas była ona całkowicie zrozumiała dla wszystkich jej uczestników.