Sprawdź się
Rzucamy zieloną i czarną sześcienną kostką do gry.
Tworzymy ilorazy, których dzielną jest liczba oczek, która wypadła na zielonej kostce, a dzielnikiem liczba oczek, która wypadła na czarnej kostce.
Uzupełnij tabelkę powstałych ilorazów. Wpisz odpowiednie liczby tylko w pola, na których ilorazy będą liczbami naturalnymi.
czarna\zielona | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
- | - | - | ||||
- | - | - | - | |||
- | - | - | - | - | ||
- | - | - | - | - | ||
- | - | - | - | - |
Rzucono sześcienną kostką do gry. Niech będzie zdarzeniem polegającym na tym, że wypadła liczba oczek, będąca liczbą pierwszą, niech będzie zdarzeniem polegającym na tym, że liczba oczek, które wypadły jest liczbą złożoną.
Zaznacz, która równość jest prawdziwa, a która fałszywa.
Zdanie | Prawda | Fałsz |
□ | □ | |
□ | □ | |
□ | □ |
Niech będzie zbiorem zdarzeń elementarnym w doświadczeniu polegającym na dwukrotnym rzucie sześcienną kostką do gry. Zdarzenia , , , są podzbiorami zbioru . Dopasuj zdarzenie z jego przykładowym opisem.
Suma liczb oczek wyrzuconych w obu rzutach jest równa <span aria-label="dziesięć" role="math"><math><mn>10</mn></math></span>., Iloczyn liczb wyrzuconych oczek jest mniejszy od <span aria-label="cztery" role="math"><math><mn>4</mn></math></span>., Liczba oczek wyrzucona za pierwszym razem jest dwukrotnie większa niż za drugim razem., Reszta z dzielenia przez <span aria-label="pięć" role="math"><math><mn>5</mn></math></span> sumy liczb oczek, które wypadły w obu rzutach jest równa <span aria-label="cztery" role="math"><math><mn>4</mn></math></span>.
Rzucono dwiema sześciennymi kostkami do gry. Opisz zdarzenie zaznaczone na rysunku.
Rzucono sześcienną kostką do gry. Wypisz zdarzenia elementarne sprzyjające zdarzeniom:
– otrzymano parzystą liczbę oczek lub liczbę oczek podzielną przez ,
– otrzymana liczba oczek nie jest liczbą złożoną.
Na ściankach ośmiościennej kostki do gry zapisane są liczby od do . W doświadczeniu losowym polegającym na rzucie tą kostką, przestrzeń zdarzeń elementarnych to
Zdarzenia i określamy natępująco:
, . Wypisz zdarzenia sprzyjające zdarzeniom: , , .