Sprawdź się
Ćwiczenie alternatywne. Połącz w pary:
promień świetny skierowany od zwierciadła, kąt pomiędzy promieniem świetlnym skierowanym ku zwierciadłu i prostą prostopadłą względem powierzchni zwierciadła, kąt pomiędzy promieniem świetlnym skierowanym od zwierciadłu i prostą prostopadłą względem powierzchni zwierciadła, prosta prostopadła do powierzchni zwierciadła, promień świetlny skierowany ku powierzchni zwierciadła, połyskliwa powierzchnia mogąca odbić wiązkę światła
zwierciadło | |
kąt odbicia | |
kąt padania | |
normalna | |
promień padający | |
promień odbity |
Pogrupuj terminy zgodnie z poniższymi kryteriami:
rzeczywisty, pozorny, powiększony, tej samej wielkości co przedmiot, prosty, odwrócony, pomniejszony
Cechy, które charakteryzują obraz powstający w zwierciadle płaskim: | |
---|---|
Cechy, które NIE charakteryzują obrazu powstającego w zwierciadle płaskim: |
Ania idzie w kierunku prostopadłym do zwierciadła płaskiego z prędkością 1 m/s. Z jaką prędkością Ania i jej obraz zbliżają się do siebie?