1
Pokaż ćwiczenia:
R1Kh7GZ9PCt961
Ćwiczenie 1
Zaznacz prawidłową odpowiedź.

Redukcja to: Możliwe odpowiedzi: 1. to reakcja, w której jony lub atomy oddają elektrony innym atomom, w wyniku czego dochodzi do podwyższenia stopnia utlenienia atomu oddającego elektrony., 2. to reakcja, w której jony lub atomy przyjmują elektrony od innych atomów, w wyniku czego dochodzi do obniżenia stopnia utlenienia atomu przyjmującego elektrony.
RUr8C1zQk695l1
Ćwiczenie 2
Zaznacz prawidłową odpowiedź.

Reduktor to: Możliwe odpowiedzi: 1. substancja, której atomy obniżają swoje stopnie utlenienia, przyjmując elektrony, ma właściwości redukujące., 2. substancja, której atomy podwyższają swoje stopnie utlenienia, oddając elektrony, ma właściwości redukujące.
R1NMPrFz5vCKr2
Ćwiczenie 3
Uzupełnij poniższy tekst, wybierając właściwe określenia. Tiosiarczan sodu, o wzorze sumarycznym 1. redukuje, 2. S2O32-, 3. redukcja, 4. utlenienie, 5. tetrationianowych, 6. brunatny kolor, 7. odbarwieniu, 8. utlenieniu, 9. Na2S2O3, 10. jonów jodkowych, w reakcji z jodem 1. redukuje, 2. S2O32-, 3. redukcja, 4. utlenienie, 5. tetrationianowych, 6. brunatny kolor, 7. odbarwieniu, 8. utlenieniu, 9. Na2S2O3, 10. jonów jodkowych jod do 1. redukuje, 2. S2O32-, 3. redukcja, 4. utlenienie, 5. tetrationianowych, 6. brunatny kolor, 7. odbarwieniu, 8. utlenieniu, 9. Na2S2O3, 10. jonów jodkowych, co świadczy o 1. redukuje, 2. S2O32-, 3. redukcja, 4. utlenienie, 5. tetrationianowych, 6. brunatny kolor, 7. odbarwieniu, 8. utlenieniu, 9. Na2S2O3, 10. jonów jodkowych roztworu jodu. Reakcji tej towarzyszy 1. redukuje, 2. S2O32-, 3. redukcja, 4. utlenienie, 5. tetrationianowych, 6. brunatny kolor, 7. odbarwieniu, 8. utlenieniu, 9. Na2S2O3, 10. jonów jodkowych jonów tiosiarczanowych 1. redukuje, 2. S2O32-, 3. redukcja, 4. utlenienie, 5. tetrationianowych, 6. brunatny kolor, 7. odbarwieniu, 8. utlenieniu, 9. Na2S2O3, 10. jonów jodkowych do jonów 1. redukuje, 2. S2O32-, 3. redukcja, 4. utlenienie, 5. tetrationianowych, 6. brunatny kolor, 7. odbarwieniu, 8. utlenieniu, 9. Na2S2O3, 10. jonów jodkowych S4O62-.
2
Ćwiczenie 4

Ułóż z poniższych elementów równania reakcji (cząsteczkowe, połówkowe i jonowe) dichromianu(VI) potasu z jodkiem potasu w środowisku kwasu siarkowego(VI).

RGha3lIqoi3jl
Propozycje K2Cr2O7+7 H2SO4+6 KI, Cr2SO43+, 4, K2SO4+, 3, I2+, 7 H2O, Cr2O72-+, 14 H3O++, 6, e-, 2 Cr3++, 21, H2O, |·1, 2 I-, I2+, 2, e-, |·3, Cr2O72-, +14 H3O+, + 6 I-2 Cr3+ +, 21, H2O+, 3, I2
R1HcTdmjTow6B
Ćwiczenie 4
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
21
Ćwiczenie 5
R1SU85NaQGlC4
Obserwacje (Uzupełnij). Równanie reakcji: Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
Rz5CMHTZ8CWxN2
Ćwiczenie 5
Zaznacz równanie reakcji pomiędzy wodą bromową a anionami siarczanowymi(IV). Możliwe odpowiedzi: 1. SO32-+Br2+3 H2O2 Br-+SO42-+2 H3O+, 2. SO42-+Br2+3 H2O2 Br-+SO32-+2 H3O+, 3. SO42-+Br2+3 H3O+2 Br-+SO32-+2 H2O
21
Ćwiczenie 6

Zapisz równania reakcji (cząsteczkowe i jonowe) redukowania manganianu(VII) potasu za pomocą szczawianu sodu. Reakcja jest prowadzona w środowisku kwaśnym.

R1EYlU287zSDg
Równania reakcji chemicznych: Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
RB4f9WU8IJlbu
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 7

Zaproponuj doświadczenie, w którym zbadasz właściwości redukujące siarczanu(VI) żelaza(II) wobec dichromianu(VI) potasu w środowisku kwasowym. Zapisz odpowiednie równania reakcji.

R1EERDGeyXNqz
Problem badawczy: (Uzupełnij). Hipoteza: (Uzupełnij). Sprzęt i odczynniki: (Uzupełnij). Wykonanie: (Uzupełnij). Obserwacje: (Uzupełnij). Wnioski: (Uzupełnij).
R1WHZgICd5MOV3
Ćwiczenie 7
Uzupełnij tekst. Zbadano właściwości redukujące siarczanu(VI) żelaza(II) wobec dichromianu(VI) potasu w środowisku kwasowym. Siarczan(VI) żelaza(II) zredukował atom 1. VII, 2. żółta, 3. III, 4. VI, 5. zielona, 6. niebieska, 7. chromu, 8. potasu, 9. żółto‑zielona, 10. tlenu, występujący na 1. VII, 2. żółta, 3. III, 4. VI, 5. zielona, 6. niebieska, 7. chromu, 8. potasu, 9. żółto‑zielona, 10. tlenu stopniu utlenienia, do atomu chromu na 1. VII, 2. żółta, 3. III, 4. VI, 5. zielona, 6. niebieska, 7. chromu, 8. potasu, 9. żółto‑zielona, 10. tlenu stopniu utlenienia – powstała 1. VII, 2. żółta, 3. III, 4. VI, 5. zielona, 6. niebieska, 7. chromu, 8. potasu, 9. żółto‑zielona, 10. tlenu sól chromu(III).
31
Ćwiczenie 8

Zaproponuj doświadczenie, w którym zbadasz właściwości utleniające chlorku cyny(II) względem dichromianu(VI) potasu. Zapisz odpowiednie równania reakcji.

R1LEVdD0ssZc4
Problem badawczy: (Uzupełnij). Hipoteza: (Uzupełnij). Sprzęt i odczynniki: (Uzupełnij). Wykonanie: (Uzupełnij). Obserwacje: (Uzupełnij). Wnioski: (Uzupełnij).
RzYsRvl6Flo8q
{duzpeole}.