Sprawdź się
Zaprojektuj doświadczenie, którego celem jest określenie charakteru chemicznego tlenku magnezu. W tym celu narysuj schematyczny rysunek, podaj obserwacje i wnioski.
Zaprojektuj doświadczenie, którego celem jest określenie charakteru chemicznego tlenku magnezu. W tym celu opisz schemat doświadczenia, podaj obserwacje i wnioski.
Przeprowadzono doświadczenie, przedstawione poniższym rysunkiem.
Przeprowadzono doświadczenie. Zapoznaj się z jego opisem.
Podaj przykład:
tlenku, dla którego obserwacja brzmi: „Ciało stałe uległo roztworzeniu”;
tlenku, dla którego obserwacja brzmi „Brak widocznych oznak reakcji”.

Który tlenek – baru czy berylu – reaguje zarówno z , jak i ? Odpowiedź uzasadnij i napisz odpowiednie równania reakcji.

Dla każdego z następujących tlenków: , , , zapisz równania reakcji chemicznych, za pomocą których wykażesz ich charakter chemiczny, pamiętając o warunkach, w których dana reakcja przebiega – np. ogrzewanie, katalizator.
