Jedna tabletka preparatu odmładzającego o masie zawiera smoczego sadła. Jakim promilem masy tabletki jest masa zawartego w niej smoczego sadła? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
R1F27w5aClgIa1
Ćwiczenie 2
Zaznacz poprawną odpowiedź. Spadek rzeki wyraża się w promilach. Największe spadki mają rzeki górskie – np. Dunajec ma spadek wynoszący . Ten spadek zapisany w procentach jest równy: Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
R1EsEo1aYZ7EO2
Ćwiczenie 3
Połącz obliczenia z wynikami. liczby Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. liczby Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. liczby Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. liczby Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
Połącz obliczenia z wynikami. liczby Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. liczby Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. liczby Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4. liczby Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
RXePSI19tYs3l2
Ćwiczenie 4
Punkt bazowy to termin bankowy, oznaczający pewnej wielkości pieniężnej. Bank zaoferował panu Julinowi możliwość otrzymania punktów bazowych redukcji pożyczki. O ile procent obniży się wartość bieżącej raty, którą będzie płacił pan Julek? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. , 2. , 3. , 4.
R19ZSRdQakyuw2
Ćwiczenie 5
W dawnych czasach sól pozyskiwano z wody morskiej. Zasolenie Bałtyku wynosiło w owych czasach około .
Wybierz odpowiednie zapisy, prowadzące do obliczenia ile potrzeba byłoby wtedy ton wody z Bałtyku, aby uzyskać kilogram soli.
1. Zapisujemy promile w postaci ułamka.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
2. Zamieniamy kilogramy na gramy.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
3. Obliczamy, ile soli znajdowało się w wody.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
4. Zamieniamy tonę na kilogramy.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
5. Obliczamy, ile gramów soli znajdowało się w tonie wody morskiej.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
6. Obliczamy, ile kilogramów soli znajdowało się w wody morskiej.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
7. Obliczamy, ile ton wody morskiej potrzeba było, aby otrzymać kilogram soli.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
8. Odpowiedź.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
W dawnych czasach sól pozyskiwano z wody morskiej. Zasolenie Bałtyku wynosiło w owych czasach około .
Wybierz odpowiednie zapisy, prowadzące do obliczenia ile potrzeba byłoby wtedy ton wody z Bałtyku, aby uzyskać kilogram soli.
1. Zapisujemy promile w postaci ułamka.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
2. Zamieniamy kilogramy na gramy.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
3. Obliczamy, ile soli znajdowało się w wody.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
4. Zamieniamy tonę na kilogramy.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
5. Obliczamy, ile gramów soli znajdowało się w tonie wody morskiej.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
6. Obliczamy, ile kilogramów soli znajdowało się w wody morskiej.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
7. Obliczamy, ile ton wody morskiej potrzeba było, aby otrzymać kilogram soli.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
8. Odpowiedź.
Możliwości do wyboru:
a) ;
b) ;
c) ;
d) ;
e) ;
f) Aby otrzymać kilogram soli potrzeba było wtedy około wody.;
g) ;
h) .
2
Ćwiczenie 6
Tabelka przedstawia największe dopuszczalne pochylenie w zależności od kategorii linii kolejowej.
Kategoria linii kolejowej
Największe dopuszczalne pochylenie
Linie magistralne (linie o dużym natężeniu przewozów pasażerskich i towarowych)
Linie o znaczeniu miejscowym
R1cNvIB21AwZw
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
3
Ćwiczenie 7
R1GkIXCRndjwT
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
RTwmygs9wxCi9
Każdą podaną liczbę przedstaw w promilach. Zakładamy, że . Wpisz odpowiednie liczby. a) Tu uzupełnij; b) ; c) Tu uzupełnij; d) Tu uzupełnij; e) Tu uzupełnij.
Każdą podaną liczbę przedstaw w promilach. Zakładamy, że . Wpisz odpowiednie liczby. a) Tu uzupełnij; b) ; c) Tu uzupełnij; d) Tu uzupełnij; e) Tu uzupełnij.
3
Ćwiczenie 8
Wodę mineralną można zaliczyć do kategorii wysokomineralizowanych, gdy w kilogramie wody zawartych jest co najmniej rozpuszczonych składników mineralnych.
Oblicz w promilach stężenie składników mineralnych w wodzie wysokominaralizowanej.