Sprawdź się
Postępując w sposób analogiczny do przedstawionego w filmie, stwórz platformę o innym kształcie.
Tworzymy nowy obiekt o dowolnym kształcie, np. koła.

Ustawiamy wybraną teksturę, przeciągając ją najpierw do programu, a następnie na sekcję Sprite oraz zmieniamy skalę.

Wchodzimy w teksturę i ustawiamy filtr oraz kompresję, po czym zatwierdzamy przyciskiem Apply.

Dodajemy do obiektu komponent kolizji pasujący do kształtu platformy, w tym przypadku wybrano Capsule Collider 2D.

Edytujemy kształt kapsuły kolizji i gotowe! W przypadku tej platformy należało dodatkowo zmienić orientację kapsuły na poziomą.

Stwórz prostą grę, w której gracz steruje spadającym kwadratem, który obija się o przeszkody. Daj graczowi możliwość nadawania kwadratowi prędkości w lewą i prawą stronę oraz włącz rotację wokół osi Z. Przy tworzeniu przeszkód warto dodać koła lub elipsy – skorzystaj w tym celu z komponentu Circle Collider lub Capsule Collider.
Tworzymy nowy obiekt o kształcie kwadratu i umieszczamy go na polu gry.

Dodajemy komponenty Box Collider 2D i Rigidbody 2D. Pamiętajmy, by nie blokować rotacji wokół osi Z.

Dodajemy kolejny obiekt o kształcie koła i przypisujemy mu komponent Circle Collider 2D.

Na koniec dodajemy do kwadratu, czyli gracza, skrypt wyglądający dokładnie tak samo, jak ten pokazany na filmie:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class ruch : MonoBehaviour
{
private Rigidbody2D cialo;
[SerializeField] private float szybkosc;
// Start is called before the first frame update
void Start()
{
}
void Awake()
{
cialo = GetComponent<Rigidbody2D>();
}
// Update is called once per frame
void Update()
{
cialo.velocity = new Vector2(Input.GetAxis("Horizontal"), cialo.velocity.y);
}
}