Sprawdź się
Pokaż ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Ćwiczenie 2
Źródło: Wikimedia Commons, lic. CC BY-SA 3.0, fot. Kozak1410, lic. CC BY-SA 3.0, fot. Tomasz Gąsior, lic. CC BY-SA 4.0, fot. Cancre, lic. CC BY-SA 4.0, fot. Pgkos, Wikimedia Commons.
Ćwiczenie 2
Ćwiczenie 3
Ćwiczenie 4
Udowodnij, że źródło B powstało później niż źródło A. Uzasadnij odpowiedź, odwołując się do elementów graficznych.
Źródło A

Bartolomeo Berrecci, nagrobek Tarnowskich w Tarnowie, widok współczesny.
Źródło: fot. Cancre, Wikimedia Commons, licencja: CC BY-SA 4.0.
Źródło B

Autor nieznany, nagrobek Piotra Opalińskiego w kościele w Sierakowie, widok współczesny.
Źródło: fot. Poznaniak, Wikimedia Commons, licencja: CC BY-SA 2.5.
Ćwiczenie 4
Ćwiczenie 5
Źródło: domena publiczna, Wikimedia Commons, domena publiczna, Muzeum Narodowe w Warszawie.
Ćwiczenie 5
Ćwiczenie 6
Przyjrzyj się ilustracjom i wykonaj polecenie.
Ilustracja A

Lucas Cranach młodszy, Zygmunt II August, ok. 1555 r.
Źródło: Wikimedia Commons, domena publiczna.
Ilustracja B

Marcin Kober, Anna Jagiellonka w stroju wdowy, 1595 r.
Źródło: Wikimedia Commons, domena publiczna.
Ćwiczenie 6
Ćwiczenie 7
Na podstawie poniższego malowidła wyjaśnij, na czym polegało zastosowanie motywu vanitas w sztuce. Odwołaj się do elementów graficznych.

Autor nieznany, Taniec śmierci, olej na płótnie z kościoła św. Bernardyna w Krakowie, II poł. XVII w.
Źródło: Wikimedia Commons, domena publiczna.
Ćwiczenie 7
Ćwiczenie 8
Wykaż, że poniższy obraz ma wymiar zarówno religijny, jak i polityczny.

Herman Han, Koronacja Najświętszej Marii Panny,, 1623−1624, bazylika Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Pelplinie.
Źródło: Wikimedia Commons, domena publiczna.
Ćwiczenie 8