Sprawdź się
Na podstawie poniższej reakcji chemicznej uzupełnij tekst, wybierając odpowiednie określenia.
W wyniku reakcji wodorotlenku glinu, który jest {rozpuszczalny}/{#nierozpuszczalny} w wodzie z kwasem siarkowym (VI), powstała {#rozpuszczalna}/{nierozpuszczalna} sól. Wodorotlenek glinu może {#reagować}/ {nie reagować} z innym wodorotlenkiem, na skutek czego {#powstaje}/{nie powstaje} związek kompleksowy.
Nazwij sole i wpisz stopnie utlenienia oznaczonych na czerwono atomów pierwiastków.
, , , , , Węglan(II) chromu(III), Fosforan(V) wapnia, Siarczan(V) węgla(II), Siarczan(VI) wapnia, Siarczan(VI) ołowiu, II, -II, -I, I
| Wzór sumaryczny soli | Nazwa systematyczna soli | Stopnie utlenienia |
|---|---|---|
luka do uzupełnienia
luka do uzupełnienia + luka do uzupełnienia
luka do uzupełnienia
luka do uzupełnienia + luka do uzupełnienia luka do uzupełnienia
Dokończ równania reakcji chemicznych i uzgodnij współczynniki stechiometryczne. Jeśli dana reakcja nie zachodzi zaznacz „ - ‘’.
, , , , , , , , , , , ,
+
+
Zapisz (w postaci cząsteczkowej) równanie reakcji zobojętniania wodorotlenku wapnia kwasem azotowym().
Napisz (w formie cząsteczkowej) równań reakcji otrzymywania chloranu() baru (soli rozpuszczalnej w wodzie).
Adam założył, że do całkowitego zobojętnienia kwasu fosforowego() potrzebuje wodorotlenku magnezu. Zakładając, że produktem reakcji jest sól obojętna, sprawdź, czy założenia Adama są słuszne. Jeśli nie, podaj prawidłową wartość.
W probówce umieszczono mola wodorotlenku glinu, a następnie dodano
kwasu solnego o stężeniu 1 . Po reakcji sprawdzono, za pomocą uniwersalnego papierka wskaźnikowego, odczyn roztworu.
Opisz przewidywane obserwacje oraz wyciągnij odpowiednie wnioski. Uzasadnij je, pisząc odpowiednie równania reakcji w formie cząsteczkowej i jonowej.