Grafika interaktywna
Czy wiesz jak przebiega reakcja pomiędzy wodorotlenkiem metalu a odpowiednim kwasem? Jak nazywają się produkty reakcji zobojętniania? Zapoznaj się z grafiką interaktywną, a następnie wykonaj ćwiczenie i .
, 2. Otrzymywanie metanianu potasu
, 3. Otrzymywanie metanianu miedzi
, 4. Otrzymywanie bromku magnezu
, 5. Otrzymywanie siarczanu sodu
, 6. Otrzymywanie azotanu wapnia
, 7. Otrzymywanie siarczanu żelaza
, 8. Otrzymywanie chlorku glinu
, 9. Otrzymywanie fosforanu sodu
, 10. Otrzymywanie azotanu wapnia
, 11. Otrzymywanie siarczanu żelaza
, 12. Otrzymywanie metanianu sodu
, 13. Otrzymywanie azotanu sodu
, 14. Otrzymywanie siarczanu magnezu
, 15. Otrzymywanie fosforanu żelaza
, 16. Otrzymywanie jodku magnezu
, 17. Otrzymywanie węglanu potasu
, 18. Otrzymywanie węglanu miedzi
, 19. Otrzymywanie chlorku żelaza
, 20. Otrzymywanie azotanu litu
Maszyna losująca zestawia ze sobą kolejno: kwas, wodorotlenek oraz nazwę powstałej soli. Zaznacz odpowiedź tak, kiedy powstała w reakcji pomiędzy kwasem i wodorotlenkiem sól odpowiada nazwie soli przedstawionej za pomocą maszyny losującej lub zaznacz odpowiedź nie, jeśli podana nazwa jest błędna.
Sprawdź swoją wiedzę i odpowiedz na pytania.
Jaka powstanie sól w reakcji wymienionych kwasów i wodorotlenków? Zaznacz prawidłową odpowiedź.
Uporządkuj równania reakcji chemicznych.
<span aria-label="FeSO indeks dolny, cztery, plus, dwa H indeks dolny, dwa, O" role="math"><math><mspace width="-0.2em"></mspace><msub><mi>FeSO</mi><mn>4</mn></msub><mo> </mo><mo>+</mo><mo> </mo><mn>2</mn><mo> </mo><msub><mi mathvariant="normal">H</mi><mn>2</mn></msub><mi mathvariant="normal">O</mi><mspace></mspace><mspace></mspace><mspace></mspace><mspace></mspace></math></span>, <span aria-label="Al indeks dolny, dwa, S indeks dolny, trzy, plus, sześć H indeks dolny, dwa, O" role="math"><math><mspace width="-0.2em"></mspace><msub><mi>Al</mi><mn>2</mn></msub><msub><mi mathvariant="normal"><mspace width="-0.1em"></mspace>S</mi><mn>3</mn></msub><mo> </mo><mo>+</mo><mo> </mo><mn>6</mn><mo> </mo><msub><mi mathvariant="normal">H</mi><mn>2</mn></msub><mi mathvariant="normal">O</mi><mspace></mspace><mspace></mspace><mspace></mspace><mspace></mspace></math></span>, <span aria-label="AlCl indeks dolny, trzy, plus, trzy H indeks dolny, dwa, O" role="math"><math><mspace width="-0.2em"></mspace><msub><mi>AlCl</mi><mn>3</mn></msub><mo> </mo><mo>+</mo><mo> </mo><mn>3</mn><mo> </mo><msub><mi mathvariant="normal">H</mi><mn>2</mn></msub><mi mathvariant="normal">O</mi><mspace></mspace><mspace></mspace><mspace></mspace><mspace></mspace></math></span>, <span aria-label="HCOONa, plus, H indeks dolny, dwa, O" role="math"><math><mspace width="-0.2em"></mspace><mi>HCOONa</mi><mo> </mo><mo>+</mo><mo> </mo><msub><mi mathvariant="normal">H</mi><mn>2</mn></msub><mi mathvariant="normal">O</mi><mspace></mspace><mspace></mspace><mspace></mspace><mspace></mspace></math></span>
Jakie znasz zastosowania reakcji neutralizacji w życiu codziennym? Przejrzy fiszki,a następnie odpowiedz na pytania.
Zapisz równanie reakcji, która zachodzi podczas neutralizacji użądlenia przez pszczołę.
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
Przyporządkuj nazwy związkom chemicznym.
wodorotlenek miedzi(II), azotan(V) miedzi(II), kwas azotowy(V), kwas siarkowy(IV), kwas azotowy(III), azotan(III) miedzi(II), chlorek glinu, wodorotlenek wapnia, wodorotlenek glinu
| Ca(OH)2 | |
| Al2(OH)3 | |
| Cu(OH)2 | |
| H2SO3 | |
| HNO3 | |
| HNO2 | |
| Cu(NO2)2 | |
| Cu(NO3)2 | |
| AlCl3 |