Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
R84nvvycOPVB11
Ćwiczenie 1
Zaznacz poprawne stwierdzenia. Możliwe odpowiedzi: 1. Kwadrat różnicy liczb a oraz b to (a2-b2)2., 2. Suma sześcianów liczb a oraz b to a3+b3., 3. Sześcian różnicy liczb a oraz b to 3(a-b)., 4. Różnica kwadratów liczb a oraz b to a2-b2.
R1eY1lYSRmtV91
Ćwiczenie 2
Dopasuj opis słowny wyrażenia algebraicznego do odpowiedniego zapisu symbolicznego. x2+y2 Możliwe odpowiedzi: 1. suma kwadratu pierwiastka z x oraz kwadratu pierwiastka z y, 2. kwadrat pierwiastka z sumy liczb x oraz y, 3. pierwiastek z sumy kwadratów liczb x oraz y, 4. suma pierwiastków liczb x oraz y x+y2 Możliwe odpowiedzi: 1. suma kwadratu pierwiastka z x oraz kwadratu pierwiastka z y, 2. kwadrat pierwiastka z sumy liczb x oraz y, 3. pierwiastek z sumy kwadratów liczb x oraz y, 4. suma pierwiastków liczb x oraz y x+y Możliwe odpowiedzi: 1. suma kwadratu pierwiastka z x oraz kwadratu pierwiastka z y, 2. kwadrat pierwiastka z sumy liczb x oraz y, 3. pierwiastek z sumy kwadratów liczb x oraz y, 4. suma pierwiastków liczb x oraz y x2+y2 Możliwe odpowiedzi: 1. suma kwadratu pierwiastka z x oraz kwadratu pierwiastka z y, 2. kwadrat pierwiastka z sumy liczb x oraz y, 3. pierwiastek z sumy kwadratów liczb x oraz y, 4. suma pierwiastków liczb x oraz y
RZuKKDXANj1ZR2
Ćwiczenie 3
Wskaż jednomiany zapisane w postaci uporządkowanej. Możliwe odpowiedzi: 1. -5baba4ab=-5b3a6, 2. a·a·a·a=4a, 3. 3,5a·4c·-1b=-14abc, 4. -23·-y2·x·2y=16xy3
R1ORxnYMgbeGp2
Ćwiczenie 4
Poniżej zapisano wzory na obliczanie pól niektórych wielokątów, gdzie a, b to długości odpowiednich odcinków w tych wielokątach. Dopsuj każdy wzór do odpowiedniego opisu. Opis pierwszy: Pole trójkąta o boku długości a i wysokości b poprowadzonej do tego boku. Możliwe odpowiedzi: 1. ab; 2. ab2; 3. 2ab; 4. a2+ab. Opis drugi: Pole prostokąta o bokach długości 2a i b. Możliwe odpowiedzi: 1. ab; 2. ab2; 3. 2ab; 4. a2+ab. Opis trzeci: Pole trapezu o podstawach długości a, b oraz wysokości 2a. Możliwe odpowiedzi: 1. ab; 2. ab2; 3. 2ab; 4. a2+ab. Opis czwarty: Pole rombu o przekątnych długości a oraz 2b. Możliwe odpowiedzi: 1. ab; 2. ab2; 3. 2ab; 4. a2+ab.
Ćwiczenie 4
R13fIj11hTHuw
Zaznacz poprawną odpowiedź, jakiego wzoru można użyć aby policzyć pole trójkąta prostokątnego o podstawie a i prostopadłym do podstawy boku b: Możliwe odpowiedzi: 1. ab2, 2. 2ab, 3. ab
R1Q77M6mgNbqD2
Ćwiczenie 5
Dostępne opcje do wyboru: 0, 6, 12, 15, 2, 8. Polecenie: Oblicz wartość liczbową każdego z wyrażeń i przeciągnij uzyskane liczby do odpowiedniego wyrażenia. Wartość wyrażenia xy32:x2y-1:(xy-3)-2, jeśli x=32y=13 jest równa luka do uzupełnienia .
Wartość wyrażenia [x+2x23-x]4+x, jeśli x=-1 jest równa luka do uzupełnienia .
Wartość wyrażenia x+yx-y3+(x+y)2, jeśli x=0,5y=-0,5 jest równa luka do uzupełnienia .
Ćwiczenie 5
R17wDPSfvmHh4
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
RnrKWUmIrogDz2
Ćwiczenie 6
Połącz w pary stwierdzenie i opisujące je wyrażenie algebraiczne. Liczba trzycyfrowa, której cyfra setek to a, cyfra dziesiątek trzy razy większa od cyfry jedności, cyfra jedności to n. Możliwe odpowiedzi: 1. 100a+31n, 2. 2+3n, 3. 2n-1,5, 4. 28n+6 Suma 4 kolejnych liczb naturalnych, z których najmniejsza to 7n. Możliwe odpowiedzi: 1. 100a+31n, 2. 2+3n, 3. 2n-1,5, 4. 28n+6 Liczba o 3n większa od najmniejszej liczby pierwszej. Możliwe odpowiedzi: 1. 100a+31n, 2. 2+3n, 3. 2n-1,5, 4. 28n+6 Średnia arytmetyczna 4 kolejnych liczb naturalnych, z których największa to 2n. Możliwe odpowiedzi: 1. 100a+31n, 2. 2+3n, 3. 2n-1,5, 4. 28n+6
R7EYxYK3ulBsN3
Ćwiczenie 7
Dostępne opcje do wyboru: 2, 5, 8, 13, 12, 6, 1, 7. Polecenie: Określ stopień każdego z jednomianów, ze względu na x. Dla jednomianu -10xxxx10 stopień jednomianu wynosi luka do uzupełnienia .
Dla jednomianu (1-2)5x stopień jednomianu wynosi luka do uzupełnienia .
Dla jednomianu -(-x)·x·x4·x stopień jednomianu wynosi luka do uzupełnienia .
Dla jednomianu (-x)5·x-22 stopień jednomianu wynosi luka do uzupełnienia .
Ćwiczenie 7
R1V8claKTQBcB
Stopień jednomianu 10xxxx10 wynosi: Możliwe odpowiedzi: 1. 13, 2. 10, 3. 14
3
Ćwiczenie 8

Średnią kwadratową n liczb rzeczywistych a1, a2, ..., an nazywamy liczbę:

K=a12+a22 ++an2n

Oblicz średnią kwadratową liczb 2, 4, 4, 8.