Sprawdź się
Przeanalizuj poniższe mapy, a następnie wykonaj poniższe polecenia.
A. Sformułuj zależność między dostępem do usług a poziomem rozwoju społeczno‑gospodarczego.
B. Wymień dwie przyczyny niskiego dostępu do edukacji w wielu państwach Afryki Subsaharyjskiej.
Przeanalizuj poniższy wykres, a następnie oceń poprawność stwierdzeń w tabeli poniżej.
Przeanalizuj dane zawarte w poniższej tabeli, a następnie wykonaj do niej polecenia.
B. Wyjaśnij przyczynę bardzo wysokiego wzrostu nakładów na działalność badawczo‑rozwojową w kraju z pierwszego wiersza tabeli.
Na poniższym wykresie przedstawiono dane dotyczące wskaźnika skolaryzacji brutto i netto dla Szwajcarii i Beninu w latach 2017‑2018. Wyjaśnij przyczyny wysokich wartości wskaźników skolaryzacji brutto w obu krajach.
Przeanalizuj poniższy wykres, a następnie, korzystając z własnej wiedzy i innych źródeł informacji geograficznej, podaj przyczyny nierównego dostępu do edukacji kobiet i mężczyzn w niektórych państwach.