Sprawdź się
Zapisz, jakie są skutki poszczególnych wydarzeń na dworcu. Sformułuj wniosek, który wynika z tego zestawienia.
Fragmenty rozmowy z filmu Krzysztof Kieślowski: „I’m so-so...”Krzysztof Wierzbicki: Lubisz dworce kolejowe?
Krzysztof Kieślowski: W życiu tak, ale fotografowania nienawidzę.
K.W.: A co cię pociąga w tych dworcach, Krzysiu?
K.K.: No wiesz, to są zawsze takie bezimienne miejsca, gdzie jesteś anonimowy. Zawsze.
Trzy projekcje życia bohatera rozpoczynają się od dworca. Bohater biegnie, aby wskoczyć do pociągu. Odpowiedz na pytanie, jakie to ma znaczenie dla wymowy filmu? Zaznacz poprawne odpowiedzi.
Dwa warianty losów bohatera kończą się na dworcu lotniczym, jeden w domu ciotki. Wyjaśnij, na czym polega uniwersalne znaczenie takich zakończeń.
Przypomnij sobie, jaka scena otwiera, a jaka zamyka film. O czym świadczy wybór takich obrazów? Zaznacz poprawną odpowiedź.
Druga część losów Witka skupia się na problemie wiary. Podaj, które elementy najdobitniej o tym świadczą. Wyjaśnij, jaki obraz bohatera kreuje reżyser.
W różnych wariantach swego życia Witek jest związany z innymi kobietami. Oceń, jak to świadczy o bohaterze. Uzupełnij tabelę.
Bohaterka kobieca | Postawa Witka |
---|---|
Czuszka | |
Werka | |
Olga |
Przypomnij sobie cechy kina moralnego niepokoju. Podaj różnice, jakie dostrzegasz między definicją nurtu a filmem Przypadek. Zredaguj notatkę syntetyzującą na 100 słów.
Przeznaczenie to tylko inna nazwa naszej natury
(Henryk Elzenberg). Napisz esej, w którym odniesiesz się do roli przeznaczenia, losu, przypadku w życiu człowieka.