Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
RowUoHtkQwne111
Ćwiczenie 1
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
R4Vq0SRHWUoyl11
Ćwiczenie 2
Łączenie par. . Pochodna funkcji fx=12x2+lnx jest dodatnia w przedziale -,0, zatem funkcja ta jest rosnąca w tym przedziale.. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie. Funkcja fx=14x4+13x3+12x2+x+1 jest rosnąca w przedziale -1,.. Możliwe odpowiedzi: Tak, Nie
Rpw1h582XRtKH1
Ćwiczenie 3
Aby wyznaczyć maksymalne przedziały monotoniczności funkcji należy określić jej 1. pochodną, 2. nieujemne, 3. malejąca, 4. monotoniczna, 5. ujemna, 6. nierosnąca, 7. dodatnia, 8. przedziały, 9. rosnąca, 10. dziedzinę, 11. niemalejąca, 12. stała, 13. miejsca zerowe, 14. dziedzinę, 15. niedodatnia, 16. zbiór wartości, a następnie wyznaczyć 1. pochodną, 2. nieujemne, 3. malejąca, 4. monotoniczna, 5. ujemna, 6. nierosnąca, 7. dodatnia, 8. przedziały, 9. rosnąca, 10. dziedzinę, 11. niemalejąca, 12. stała, 13. miejsca zerowe, 14. dziedzinę, 15. niedodatnia, 16. zbiór wartości funkcji i jej 1. pochodną, 2. nieujemne, 3. malejąca, 4. monotoniczna, 5. ujemna, 6. nierosnąca, 7. dodatnia, 8. przedziały, 9. rosnąca, 10. dziedzinę, 11. niemalejąca, 12. stała, 13. miejsca zerowe, 14. dziedzinę, 15. niedodatnia, 16. zbiór wartości. W kolejnym kroku badamy “znak” pochodnej, tzn.
wyznaczamy 1. pochodną, 2. nieujemne, 3. malejąca, 4. monotoniczna, 5. ujemna, 6. nierosnąca, 7. dodatnia, 8. przedziały, 9. rosnąca, 10. dziedzinę, 11. niemalejąca, 12. stała, 13. miejsca zerowe, 14. dziedzinę, 15. niedodatnia, 16. zbiór wartości, w których pochodna jest 1. pochodną, 2. nieujemne, 3. malejąca, 4. monotoniczna, 5. ujemna, 6. nierosnąca, 7. dodatnia, 8. przedziały, 9. rosnąca, 10. dziedzinę, 11. niemalejąca, 12. stała, 13. miejsca zerowe, 14. dziedzinę, 15. niedodatnia, 16. zbiór wartości i 1. pochodną, 2. nieujemne, 3. malejąca, 4. monotoniczna, 5. ujemna, 6. nierosnąca, 7. dodatnia, 8. przedziały, 9. rosnąca, 10. dziedzinę, 11. niemalejąca, 12. stała, 13. miejsca zerowe, 14. dziedzinę, 15. niedodatnia, 16. zbiór wartości. Jeśli pochodna funkcji w danym przedziale
przyjmuje wartości nieujemne, to jest w tym przedziale 1. pochodną, 2. nieujemne, 3. malejąca, 4. monotoniczna, 5. ujemna, 6. nierosnąca, 7. dodatnia, 8. przedziały, 9. rosnąca, 10. dziedzinę, 11. niemalejąca, 12. stała, 13. miejsca zerowe, 14. dziedzinę, 15. niedodatnia, 16. zbiór wartości. Jeśli pochodna funkcji jest w
danym przedziale niedodatnia, to jest w tym przedziale 1. pochodną, 2. nieujemne, 3. malejąca, 4. monotoniczna, 5. ujemna, 6. nierosnąca, 7. dodatnia, 8. przedziały, 9. rosnąca, 10. dziedzinę, 11. niemalejąca, 12. stała, 13. miejsca zerowe, 14. dziedzinę, 15. niedodatnia, 16. zbiór wartości.
Rj39tqsMNsRFg21
Ćwiczenie 4
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
2
Ćwiczenie 5

Pewna funkcja fx jest różniczkowalna dla każdego x0,4, a jej pochodna jest równa f'x=30x4x-x2. Wyznacz maksymalne przedziały, w których ta funkcja jest rosnąca.

2
Ćwiczenie 6

Wyznacz przedziały monotoniczności funkcji fx=x2-3x+4x-3.

3
Ćwiczenie 7

Zbadaj monotoniczność funkcji

fx=x dla x0,1x-1 dla x1,2.

Czy funkcja jest rosnąca w całej swojej dziedzinie?

3
Ćwiczenie 8

Wykaż, że funkcja

fx=-1 dla x0,12 dla x2,4

nie jest funkcją stałą na zbiorze U=0,12,4.