Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
11
Ćwiczenie 1

Zapisz równanie procesu hydrolizy sacharozy, zachodzącego pod wpływem kwasu solnego.

R1aJbcl4eDVr1
Odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
R1RUpHZPqJ1ZS
(Uzupełnij).
111
Ćwiczenie 2

Poniżej podano wzory różnych cukrów.

1. Zaznacz wzór/wzory związków, które są ostatecznym produktem hydrolizy sacharozy, a następnie podaj jego/ich nazwę/nazwy.

R1GxFunaCWWmf
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rt7Rl9oBdduLC
Nazwa systematyczna związku:Tu uzupełnij
RWCVTCq9MwYV3
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.

2. Zastanów się, który z podanych związków nie posiada właściwości redukujących. Zapisz jego systematyczną nazwę.

RhmgqlJTZSktd
Odpowiedź: (Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 3

Na podstawie poniższej grafiki, przyporządkuj nazwy elementów do ich numeru na ilustracji.

RGPKUIzz0ATaq
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R19XsWtohgzu8
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
R1cpErkoAnEXN
Uzupełnij poniższy tekst. Schemat działania polarymetru zakłada wykorzystanie źródła światła 1. polaryzator, 2. niespolaryzowanego, 3. skręceniu, 4. obserwatora. Następnie, światło przechodzi przez 1. polaryzator, 2. niespolaryzowanego, 3. skręceniu, 4. obserwatora. Światło spolaryzowane przechodzi przez miejsce umieszczenia próbki związku organicznego. Światło ulega 1. polaryzator, 2. niespolaryzowanego, 3. skręceniu, 4. obserwatora oraz przechodzi przez obrotowy filtr polaryzacyjny i trafia do 1. polaryzator, 2. niespolaryzowanego, 3. skręceniu, 4. obserwatora.
211
Ćwiczenie 4
RqA5niaqOP8yU
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1FUnfHfuopBt
Odpowiedź: (Uzupełnij).
RVShm3tnjapy6
Wzór glukozy narysowany w projekcji Fishera posiada grupę hydroksylową przy przedostatnim atomie węgla po prawej stronie
RdiHyQI0Yk3Wi
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 5

Oblicz, ile należy rozpuścić sacharozy w 200 ml wody, aby zawartość węgla w tym roztworze odpowiadała ilości węgla, który znajduje się w 200 ml roztworu wodnego, utworzonego wskutek rozpuszczenia 15 g fruktozy.

RhG1K0y2l1M7n
Rozwiązanie oraz odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
R1d1qLRZi2ZWr
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 6

Okres półtrwania sacharozy w temperaturze 25°C i środowisku kwasowym, np. w obecności kwasu siarkowego(VI), wynosi 192 minuty. Po jakim czasie ulegnie hydrolizie 93,75% początkowej ilości sacharozy?

R1BJKRMTXZUNt
Rozwiązanie oraz odpowiedź zapisz w zeszycie do lekcji chemii, zrób zdjęcie, a następnie umieść je w wyznaczonym polu.
R11UCbx8ixmG8
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 7

Uczeń przygotował schematy i opis doświadczenia. Uzupełnij brakujące obserwacje i wnioski.

Doświadczenie: Badanie właściwości redukujących sacharozy.

R1SXv9R1yazyt
Obserwacje: (Uzupełnij) Wnioski: (Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Uczeń przygotował schematy i opis doświadczenia. Uzupełnij brakujące obserwacje i wnioski.

Doświadczenie: Badanie właściwości chemicznych sacharozy.