Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
RTnSuPbaN3VNh1
Ćwiczenie 1
Zaznacz odpowiedź. Alternatywa łączna różni się od rozłącznej tym, że... Możliwe odpowiedzi: 1. ta pierwsza jest nieprawdziwa tylko w przypadku, gdy fałszywe są oba jej człony., 2. ta pierwsza jest nieprawdziwa tylko w przypadku, gdy żaden jej człon nie jest fałszywy., 3. ta pierwsza nie jest używana w logice., 4. ta druga jest prawdziwa tylko w przypadku, gdy żaden jej człon nie jest prawdziwy.
RG9OUq2WoUoVX1
Ćwiczenie 2
Zaznacz zdanie, w którym została zastosowana alternatywa rozłączna. Możliwe odpowiedzi: 1. Ani Zosia, ani Franek nie chodzą na lekcje biologii., 2. Nieprawda, że Zosia i Franek nie chodzą na lekcje biologii., 3. Zosia albo Franek chodzą na lekcje biologii., 4. Zosia lub Franek chodzą na lekcje biologii.
21
Ćwiczenie 3

Weź nstępujące zdania z poprzedniego ćwiczenia:

Nieprawda, że Zosia i Franek nie chodzą na lekcje biologii.

Zosia albo Franek chodzą na lekcje biologii.

Ułóż z nich koniunkcję oraz zapisz ją w postaci schematu logicznego rachunku zdań.

R192P5cvTRneW
(Uzupełnij).
R1D5yiRTcXUuS21
Ćwiczenie 4
Łączenie par. . Kasia albo Asia mają jasne włosy.. Możliwe odpowiedzi: Alternatywa łączna, Alternatywa rozłączna. A. Możliwe odpowiedzi: Alternatywa łączna, Alternatywa rozłączna
21
Ćwiczenie 5

Przyjmijmy, że:
p – 1
q – 1
r – 0

Oblicz wartość logiczną poniższego zdania.
[(pq) ∨ (qr)] ⊥ (qr)

Oblicz wartość logiczną poniższego zdania.

Nawias kwadratowy otwarty, nawias okrągły otwarty, p, koniunkcja, q, nawias okrągły zamknięty, alternatywa nierozłączna, nawias okrągły otwarty, q, koniunkcja, r, nawias okrągły zamknięty, nawias kwadratowy zamknięty, alternatywa rozłączna, nawias okrągły otwarty, q, alternatywa nierozłączna, r, nawias okrągły zamknięty.

R1I9OaUR9otcU
(Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 6

Ponownie przyjmijmy, że:
p – 1
q – 1
r – 0

Oblicz wartość logiczną poniższego zdania.
[(p ⊥ q) ∧ ~ (qr)] ∧ (p ∨ ~ r)

Oblicz wartość logiczną poniższego zdania.

Nawias kwadratowy otwarty, nawias okrągły otwarty, p, alternatywa rozłączna, q, nawias okrągły zamknięty, koniunkcja, negacja, nawias okrągły otwarty, q, alternatywa rozłączna, r, nawias okrągły zamknięty, nawias kwadratowy zamknięty, koniunkcja, nawias okrągły otwarty, p, alternatywa nierozłączna, negacja, r, nawias okrągły zamknięty.

Rzi5AJSMYTWJz
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 7

Weź zdanie z ćwiczenia 6, a następnie zmień lub usuń jeden funktor tak, żeby w efekcie zdanie zyskało jako całość inną wartość logiczną.

R1Pgj72xfBDGR
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Jeszcze raz przeanalizuj uważnie fragment tekstu Orygenesa zamieszczony w sekcji „Animacja”. Zaproponuj zbadanie dowolnej rzeczy lub właściwości za pomocą analogicznej strategii.

Jeszcze raz zapoznaj się uważnie z fragmentem tekstu Orygenesa zamieszczonym w sekcji „Animacja”. Zaproponuj zbadanie dowolnej rzeczy lub właściwości za pomocą analogicznej strategii.

RFQu1bwqG7gWD
(Uzupełnij).