Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
RAeVrqNFJewQY1
Ćwiczenie 1
Wybierz spośród podanych te sformułowania, które świadczą o sytuacji podmiotu lirycznego i innych osób w wierszu Blok, ja w nim. Możliwe odpowiedzi: 1. brak intymności, 2. mieszanie odgłosów, dźwięków, 3. powtarzalność czynności (rutyna), 4. izolowanie się od życia sąsiadów, 5. anonimowość (baba, dziecko), 6. zrozumienie i akceptacja
11
Ćwiczenie 2

Przeanalizuj warstwę graficzną wiersza. Wyjaśnij, jaką funkcję pełnią znaki interpunkcyjne (myślniki, pytanie, wykrzyknienie) oraz zastosowanie różnej długości wersów?

Zapoznaj się z opisem warstwy graficznej wiersza. Wyjaśnij, jaką funkcję pełnią znaki interpunkcyjne (myślniki, pytanie, wykrzyknienie) oraz zastosowanie różnej długości wersów?

RdanIt8ZACXeM
(Uzupełnij).
R14VLp50vcj7D
11
Ćwiczenie 3

Do jakiego kierunku literackiego należą wiersze Mirona Białoszewskiego? Odpowiedź uzasadnij.

Do jakiego kierunku literackiego należą wiersze Mirona Białoszewskiego? Zaznacz poprawną odpowiedź i uzasadnij swój wybór.

R1cIGlMjDOf5J1
Możliwe odpowiedzi: 1. turpizm, 2. dadaizm, 3. lingwizm, 4. neoklasycyzm
RdanIt8ZACXeM
(Uzupełnij).
RJxYKzl1xq7ZE11
Ćwiczenie 4
Rozpoznaj znaczenie tytułu wiersza Mirona Białoszewskiego Blok, ja w nim. Dokończ zdanie. Zaznacz w tabeli P, jeśli sformułowanie jest zgodne z wymową tytułu wiersza, lub F, jeśli jest nieprawdziwe.

Tytuł wiersza Mirona Białoszewskiego Blok, ja w nim zawiera. elipsę wskazującą na przedmiot poetyckiego poznania. Możliwe odpowiedzi: P, F. przekonanie o determinizmie miejsca w życiu człowieka. Możliwe odpowiedzi: P, F. wskazówkę na temat porozumiewania się mieszkańców bloku. Możliwe odpowiedzi: P, F
211
Ćwiczenie 5

Uzupełnij tabelę. Na podstawie wiersza Mirona Białoszewskiego Blok, ja w nim zapisz nazwy środków stylistycznych. Wyjaśnij, jakie mają znaczenie i jaką pełnią w tekście funkcję?

R1e2fzYDjVIuP
Nazwa środka. Przykład z tekstu. Funkcja w tekście. (Uzupełnij). Ralla/la laa! – baba/– uuu – dziecko. (Uzupełnij). (Uzupełnij). baba. (Uzupełnij). (Uzupełnij). radio z babąla laa! – baba/– uuu – dziecko. (Uzupełnij). (Uzupełnij). cytaty z codzienności, zapis strzępów wypowiedzi. (Uzupełnij). (Uzupełnij). cztery całostki utworu są przetworzeniem dobiegających dźwięków. (Uzupełnij). (Uzupełnij). stopniowanie wyciszania. (Uzupełnij). (Uzupełnij). ohoucho, a to nie/niedziela. (Uzupełnij). (Uzupełnij). A to nie to. (Uzupełnij). (Uzupełnij). niedziela rusza. (Uzupełnij). (Uzupełnij). trzymajcie się ludzie! (Uzupełnij). (Uzupełnij). ucho mi zwariowało? (Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 6

Sformułuj tezę interpretacyjną wiersza Mirona Białoszewskiego Blok, ja nim, pamiętając, że poeta ukazuje specyficzny obraz codzienności. Zwróć uwagę na przestrzeń ukazaną w wierszu oraz zastosowany język.

RHKJ0AuEOAy7u
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 7

Zinterpretuj na podstawie wiersza Mirona Białoszewskiego Blok, ja w nim sens pytania zadanego samemu sobie ucho mi zwariowało?

RbPkdPmZFqQkp
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Rozstrzygnij, czy słowa badacza literatury Piotra Michałowskiego ma zastosowanie w interpretacji wiersza Mirona Białoszewskiego „Blok, ja w nim – to tekst, którego linijki reprezentują piętra budynku i dlatego myślenie architektoniczne organizuje też zapis utworu”.

RiPTKzKvysvwO
(Uzupełnij).
Praca domowa

Wybierz temat i napisz rozprawkę.

  1. Na podstawie utworu Mirona Białoszewskiego Blok, ja w nim przedstaw sposób kreowania obrazu codzienności w poezji lingwistycznej.

  2. Codzienność w tekstach kultury – intryguje odbiorców czy tylko odtwarza rzeczywistość? Rozważ problem na podstawie wiersza Mirona Białoszewskiego oraz dwóch innych tekstów kultury.

RGuMWUS4GGVgF
(Uzupełnij).