Sprawdź się
Przeanalizuj warstwę graficzną wiersza. Wyjaśnij, jaką funkcję pełnią znaki interpunkcyjne (myślniki, pytanie, wykrzyknienie) oraz zastosowanie różnej długości wersów?
Zapoznaj się z opisem warstwy graficznej wiersza. Wyjaśnij, jaką funkcję pełnią znaki interpunkcyjne (myślniki, pytanie, wykrzyknienie) oraz zastosowanie różnej długości wersów?
Do jakiego kierunku literackiego należą wiersze Mirona Białoszewskiego? Odpowiedź uzasadnij.
Do jakiego kierunku literackiego należą wiersze Mirona Białoszewskiego? Zaznacz poprawną odpowiedź i uzasadnij swój wybór.
Uzupełnij tabelę. Na podstawie wiersza Mirona Białoszewskiego Blok, ja w nim zapisz nazwy środków stylistycznych. Wyjaśnij, jakie mają znaczenie i jaką pełnią w tekście funkcję?
Sformułuj tezę interpretacyjną wiersza Mirona Białoszewskiego Blok, ja nim, pamiętając, że poeta ukazuje specyficzny obraz codzienności. Zwróć uwagę na przestrzeń ukazaną w wierszu oraz zastosowany język.
Zinterpretuj na podstawie wiersza Mirona Białoszewskiego Blok, ja w nim sens pytania zadanego samemu sobie ucho mi zwariowało?
Rozstrzygnij, czy słowa badacza literatury Piotra Michałowskiego ma zastosowanie w interpretacji wiersza Mirona Białoszewskiego „Blok, ja w nim – to tekst, którego linijki reprezentują piętra budynku i dlatego myślenie architektoniczne organizuje też zapis utworu”.
Wybierz temat i napisz rozprawkę.
Na podstawie utworu Mirona Białoszewskiego Blok, ja w nim przedstaw sposób kreowania obrazu codzienności w poezji lingwistycznej.
Codzienność w tekstach kultury – intryguje odbiorców czy tylko odtwarza rzeczywistość? Rozważ problem na podstawie wiersza Mirona Białoszewskiego oraz dwóch innych tekstów kultury.