Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
1
Pokaż ćwiczenia:
R15uTEHktjarp1
Ćwiczenie 1
Które z poniższych zwierząt gospodarskich odznaczały się największym pogłowiem w 2018 roku (w sztukach fizycznych)? Możliwe odpowiedzi: 1. bydło, 2. trzoda chlewna, 3. owce, 4. konie
11
Ćwiczenie 2

Na podstawie zdjęcia rozpoznaj, który typ chowu został na nim przedstawiony (ekstensywny czy intensywny).

Na podstawie opisu zdjęcia podaj, który typ chowu został na nim przedstawiony (ekstensywny czy intensywny).

R1deaN9UBkw23
Indyk hodowlany
Źródło: Domena publiczna, dostępny w internecie: https://www.goodfreephotos.com/albums/united-states/new-hampshire/other-new-hampshire/wild-turkeys-in-new-hampshire.jpg.
ROn2rDVNo1yRY
(Uzupełnij).
ReQmVa4TdRn8d1
Ćwiczenie 3
Połącz nazwy zwierząt gospodarskich z głównym przeznaczeniem ich chowu. kaczki Możliwe odpowiedzi: 1. mleko, mięso, wełna, 2. mięso, tłuszcz, słonina, 3. mleko, mięso, puch, 4. mleko, mięso, 5. mięso, cele sportowo-rekreacyjne, siła transportowa, 6. mięso, krew, pierze trzoda chlewna Możliwe odpowiedzi: 1. mleko, mięso, wełna, 2. mięso, tłuszcz, słonina, 3. mleko, mięso, puch, 4. mleko, mięso, 5. mięso, cele sportowo-rekreacyjne, siła transportowa, 6. mięso, krew, pierze bydło Możliwe odpowiedzi: 1. mleko, mięso, wełna, 2. mięso, tłuszcz, słonina, 3. mleko, mięso, puch, 4. mleko, mięso, 5. mięso, cele sportowo-rekreacyjne, siła transportowa, 6. mięso, krew, pierze owce Możliwe odpowiedzi: 1. mleko, mięso, wełna, 2. mięso, tłuszcz, słonina, 3. mleko, mięso, puch, 4. mleko, mięso, 5. mięso, cele sportowo-rekreacyjne, siła transportowa, 6. mięso, krew, pierze kozy Możliwe odpowiedzi: 1. mleko, mięso, wełna, 2. mięso, tłuszcz, słonina, 3. mleko, mięso, puch, 4. mleko, mięso, 5. mięso, cele sportowo-rekreacyjne, siła transportowa, 6. mięso, krew, pierze konie Możliwe odpowiedzi: 1. mleko, mięso, wełna, 2. mięso, tłuszcz, słonina, 3. mleko, mięso, puch, 4. mleko, mięso, 5. mięso, cele sportowo-rekreacyjne, siła transportowa, 6. mięso, krew, pierze
R1SAFikUKJ5rP2
Ćwiczenie 4
Uporządkuj podane produkty pochodzenia zwierzęcego według ich rosnącego udziału w strukturze produkcji globalnej rolnictwa (wg danych Rocznika Statystycznego, GUS 2018). Elementy do uszeregowania: 1. żywiec rzeźny – bydło, 2. wełna, 3. mleko, 4. jajka, 5. żywiec rzeźny – trzoda chlewna, 6. żywiec rzeźny – drób
21
Ćwiczenie 5

Wymień przyczyny dużego zainteresowania mięsem drobiowym w ostatnich latach.

R18hBbxd0CrSX
(Uzupełnij).
R1O5D6HQkUFOE2
Ćwiczenie 6
Uporządkuj podane produkty pochodzenia zwierzęcego według ich rosnącej produkcji w Polsce w 2017 r. (według danych FAO, w tonach). Elementy do uszeregowania: 1. mleko, 2. wołowina, 3. jagnięcina, 4. wieprzowina, 5. drób
31
Ćwiczenie 7

Korzystając z różnych źródeł informacji geograficznej, zapisz nazwy kilku krajów o największej produkcji mleka na świecie. Wyjaśnij przyczyny tak wysokiej produkcji mleka w tych państwach.

R1as5Rk3L2sV4
(Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 8

Korzystając z różnych źródeł informacji geograficznej, znajdź informacje na temat oznaczeń zamieszczanych na jajkach. Zapisz je poniżej. Następnie rozszyfruj oznaczenie: 1‑PL‑040113XX. Oceń, czy kura, która zniosła to jajko, była objęta chowem ekstensywnym czy intensywnym.

R19HAf2vMv1A6
(Uzupełnij).