1
Pokaż ćwiczenia:
R1T5AsbiXrHzH1
Ćwiczenie 1
Jeżeli długości przyprostokątnych wynoszą a=99, b=20 to przeciwprostokątna ma długość: Możliwe odpowiedzi: 1. 100, 2. 101, 3. 102, 4. 103
R1XSB56IlN7Nv1
Ćwiczenie 2
Jeżeli długości przyprostokątnych wynoszą a=30, b=20 to przeciwprostokątna ma długość: Możliwe odpowiedzi: 1. 105, 2. 10, 3. 102, 4. 103
R1MGsaFeCrFou1
Ćwiczenie 3
Uzupełnij luki w zdaniach. Przeciągnij odpowiednie wyrażenia. Trójkąt o bokach 3, 4, 5 jest trójkątem 1. pozostaje spełniona, 2. Archimedesa, 3. całkowitych, 4. rozwartokątnym, 5. nie pozostaje spełniona, 6. ostrokątnym, 7. Pitagorejską, 8. wymiernych, 9. Talesa, 10. nie jest, 11. rzeczywistych, 12. prostokątnym, 13. jest. Taka trójka liczb dodatnich 1. pozostaje spełniona, 2. Archimedesa, 3. całkowitych, 4. rozwartokątnym, 5. nie pozostaje spełniona, 6. ostrokątnym, 7. Pitagorejską, 8. wymiernych, 9. Talesa, 10. nie jest, 11. rzeczywistych, 12. prostokątnym, 13. jest spełniająca równanie a2+b2=c2 nazywana jest trójką 1. pozostaje spełniona, 2. Archimedesa, 3. całkowitych, 4. rozwartokątnym, 5. nie pozostaje spełniona, 6. ostrokątnym, 7. Pitagorejską, 8. wymiernych, 9. Talesa, 10. nie jest, 11. rzeczywistych, 12. prostokątnym, 13. jest. Po wymnożeniu każdej z podanych liczb przez dowolną liczbę całkowitą dodatnią zależność 1. pozostaje spełniona, 2. Archimedesa, 3. całkowitych, 4. rozwartokątnym, 5. nie pozostaje spełniona, 6. ostrokątnym, 7. Pitagorejską, 8. wymiernych, 9. Talesa, 10. nie jest, 11. rzeczywistych, 12. prostokątnym, 13. jest. Po wymnożeniu każdej z podanych liczb przez dowolną liczbę dodatnią otrzymany trójkąt 1. pozostaje spełniona, 2. Archimedesa, 3. całkowitych, 4. rozwartokątnym, 5. nie pozostaje spełniona, 6. ostrokątnym, 7. Pitagorejską, 8. wymiernych, 9. Talesa, 10. nie jest, 11. rzeczywistych, 12. prostokątnym, 13. jest prostokątny.
RxmDBb4PjjQnM2
Ćwiczenie 4
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
2
Ćwiczenie 5

Wykaż, że równoległobok o bokach długości a=10b=8 oraz przekątnej długości d=241 jest prostokątem.

RcKo1t9j0DzGk2
Ćwiczenie 6
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
3
Ćwiczenie 7

Mamy patyki długości 3, 4, 5, 8, 9, 15, 15, 17, 36, 39, 40, 41. Zbuduj z tych patyków trójkąty prostokątne tak, by użyć wszystkie patyki.

3
Ćwiczenie 8

Złóż kwadratową kartkę papieru jak na rysunku.

R1TqERhSKD8ga

Punkt A przykładamy do środka A' boku DC.

Uzasadnij, że trójkąt DGA' jest podobny do trójkąta egipskiego.

Czy można inaczej złożyć kartkę, by uzyskać inny trójkąt pitagorejski?