Niniejszy materiał jest jednym z produktów zadania z zakresu nauczania dzieci i młodzieży niesłyszących i słabosłyszących. Zadanie to polegało na opracowaniu: 1) ankiety dotyczącej znajomości polskiego języka migowego (PJM) wśród nauczycieli i stosowania go w pracy z dziećmi/uczniami oraz 2) jej wyników, a także 3) analizy rozwiązań międzynarodowych w zakresie kształcenia dzieci i uczniów z uszkodzonym słuchem, uwzględniających model edukacji dwujęzycznej oraz zróżnicowanie ich indywidualnych potrzeb edukacyjnych, 4) rekomendowanych rozwiązań merytoryczno‑organizacyjnych w polskim systemie oświaty w zakresie wykorzystania PJM w kształceniu uczniów uwzględniających model edukacji dwujęzycznej, a także 5) raportu dotyczącego podnoszenia kompetencji nauczycieli pracujących z uczniami z uszkodzonym słuchem.

Zadanie zostało zlecone Uniwersytetowi Warszawskiemu przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Kierownik merytoryczny zespołu realizującego zadanie: dr hab. Paweł Rutkowski, prof. ucz., kierownik Pracowni Lingwistyki Migowej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

W skład rady eksperckiej projektu weszli dr Małgorzata Czajkowska‑Kisil, Monika Grabowska‑Dobrowolska, dr Justyna Kowal, Marcin Łuczywek, Bartosz Marganiec oraz Małgorzata Talipska.

Tłumaczenie na PJM: Renata Świderska‑Noworyta i Marek Śmietana.

Kontakt w sprawie produktów zadania: plm@uw.edu.p