Czy wiesz, jak powstaje szkło? Przy pomocy poniższej symulacji wciel się w rolę pracownika huty szkła i wykonaj eksperyment. Następnie rozwiąż poniższe zadania.
Czy wiesz, jak powstaje szkło? Zapoznaj się z opisem symulacji. Następnie rozwiąż poniższe zadania.
R1G7TcLDDqjvB
Symulacja dotyczy produkcji szkła o różnych kolorach. Huta szkła oferuje różne rodzaje szkła zgodnie z życzeniem klienta. Na podstawie danych przygotowano odpowiedni rodzaj szkła zgodnie z zamówieniem. Skorzystano z danych zawartych w tabeli. Podany jest skład chemiczny szkieł (w procentach masowych, bez niektórych dodatków np. barwników i tym podobne). Zlecenie 1: szkło borowo‑krzemowe (optyczne). Zawiera 69,6 , 2,6 , 8,5 , 8,5 , 10 . Zlecenie 2: szkło ołowiane (kryształowe). 58 , 0,3 , 2,7 , 14,5 , 24,5 . Zlecenie 3: szkło sodowo‑wapniowe (opakowania). 71 , 1,3 , 1,2 , 9,3 , 1,5 , 15,7 . Zlecenie 4: szkło sodowo‑wapniowe (okienne). 72,5 , 1,5 , 3,5 , 9,0 , 13,5 . Zlecenie 5: szkło sodowo‑wapniowe (gospodarcze). 74,1 , 0,4 , 7,9 , 17,4 . Procedura prowadzenia symulacji polega na wpisaniu odpowiedniej ilości danego związku, następnie mieszanina jest ogrzewana. Gorącą masę umieszcza się w formie, a na koniec pozostawia do ochłodzenia. Otrzymuje się materiały w zależności od tego, jakie składniki wykorzystywano – filiżankę, szybę, słoik itd.
Symulacja dotyczy produkcji szkła o różnych kolorach. Huta szkła oferuje różne rodzaje szkła zgodnie z życzeniem klienta. Na podstawie danych przygotowano odpowiedni rodzaj szkła zgodnie z zamówieniem. Skorzystano z danych zawartych w tabeli. Podany jest skład chemiczny szkieł (w procentach masowych, bez niektórych dodatków np. barwników i tym podobne). Zlecenie 1: szkło borowo‑krzemowe (optyczne). Zawiera 69,6 , 2,6 , 8,5 , 8,5 , 10 . Zlecenie 2: szkło ołowiane (kryształowe). 58 , 0,3 , 2,7 , 14,5 , 24,5 . Zlecenie 3: szkło sodowo‑wapniowe (opakowania). 71 , 1,3 , 1,2 , 9,3 , 1,5 , 15,7 . Zlecenie 4: szkło sodowo‑wapniowe (okienne). 72,5 , 1,5 , 3,5 , 9,0 , 13,5 . Zlecenie 5: szkło sodowo‑wapniowe (gospodarcze). 74,1 , 0,4 , 7,9 , 17,4 . Procedura prowadzenia symulacji polega na wpisaniu odpowiedniej ilości danego związku, następnie mieszanina jest ogrzewana. Gorącą masę umieszcza się w formie, a na koniec pozostawia do ochłodzenia. Otrzymuje się materiały w zależności od tego, jakie składniki wykorzystywano – filiżankę, szybę, słoik itd.