R1v1olqurb27x
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie. Są to kostki sześcienne z różnych odcieni drewna, drewniane figury przestrzenne, labirynty drewniane i tablice z ruchomymi, drewnianym puzzlami.

Kontrola obiektów – Unreal Engine, etap III

Źródło: Jonathan Kemper, dostępny w internecie: unsplash.com, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.

W serii tych e‑materiałów, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.

Bardzo ważną kwestią przy tworzeniu gier komputerowych jest wybór silnika gry, czyli specjalistycznego oprogramowania. Wśród producentów gier spotkać można dwa podejścia – pierwsze polega na stworzeniu własnego silnika. Zdecydowanie popularniejsze jest podejście drugie, polegające na korzystaniu z już istniejących aplikacji.

Jednym z takich rozwiązań jest Unreal Engine – wprowadzające informacje o nim zostały zawarte w e‑materiałach:

Pozostałe e‑materiały z serii o tworzeniu gry w Unreal Engine:

Już wiesz

W poprzednim e‑materiale z serii zapoznaliśmy się z przykładowym projektem gry, wyjaśniliśmy, czym są assety i skąd je wziąć, oraz poznaliśmy podstawy pracy z silnikiem Unreal Engine.

Twoje cele
  • Stworzysz projekt gry w Unreal Engine 5 z podstawową mapą.

  • Wyjaśnisz, na czym polega kontrola obiektów.

  • Zaimportujesz modele z Quixel Bridge.

  • Zmienisz kolory i materiały obiektów w grze.