Kontrola obiektów – Unreal Engine, etap III
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.
W serii tych e‑materiałów, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.
Bardzo ważną kwestią przy tworzeniu gier komputerowych jest wybór silnika gry, czyli specjalistycznego oprogramowania. Wśród producentów gier spotkać można dwa podejścia – pierwsze polega na stworzeniu własnego silnika. Zdecydowanie popularniejsze jest podejście drugie, polegające na korzystaniu z już istniejących aplikacji.
Jednym z takich rozwiązań jest Unreal Engine – wprowadzające informacje o nim zostały zawarte w e‑materiałach:
Wprowadzenie – Unreal Engine, etap IWprowadzenie – Unreal Engine, etap I,
Mapa i assety – Unreal Engine, etap IIMapa i assety – Unreal Engine, etap II.
Pozostałe e‑materiały z serii o tworzeniu gry w Unreal Engine:
Materiały – Unreal Engine, etap IVMateriały – Unreal Engine, etap IV,
Modelowanie terenu – Unreal Engine, etap VModelowanie terenu – Unreal Engine, etap V,
Blueprint – Unreal Engine, etap VIBlueprint – Unreal Engine, etap VI,
Tworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap VIITworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap VII,
Tworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap VIIITworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap VIII,
Warunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IXWarunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IX,
Ulepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap XUlepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap X.
W poprzednim e‑materiale z serii zapoznaliśmy się z przykładowym projektem gry, wyjaśniliśmy, czym są assety i skąd je wziąć, oraz poznaliśmy podstawy pracy z silnikiem Unreal Engine.
Stworzysz projekt gry w Unreal Engine 5 z podstawową mapą.
Wyjaśnisz, na czym polega kontrola obiektów.
Zaimportujesz modele z Quixel Bridge.
Zmienisz kolory i materiały obiektów w grze.