R1v1olqurb27x
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie. Są to kostki sześcienne z różnych odcieni drewna, drewniane figury przestrzenne, labirynty drewniane i tablice z ruchomymi, drewnianym puzzlami.

Mapa i assety – Unreal Engine, etap II

Źródło: Jonathan Kemper, dostępny w internecie: unsplash.com, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.

Wiesz już, kiedy zaczęła się historia silnika Unreal Engine i jak przebiegały prace nad rozwojem tego programu.

Poznanie jego możliwości pozwoliło ci na przygotowanie projektu własnej gry, która oparta jest na silniku Unreal Engine. Nim jednak przystąpisz do tworzenia, dowiesz się, jak – krok po kroku – powstawała pewna prosta gra.

W serii tych e‑materiałów, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.

Więcej informacji o programie Unreal Engine znajdziesz w e‑materiałach:

Już wiesz

W poprzednim e‑materiale z serii zainstalowaliśmy silnik Unreal Engine oraz założyliśmy konto użytkownika.

Twoje cele
  • Poznasz historię silnika Unreal Engine.

  • Scharakteryzujesz możliwości silnika Unreal Engine.

  • Zaprojektujesz własną grę opartą na silniku Unreal Engine.