Mapa i assety – Unreal Engine, etap II
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.
Wiesz już, kiedy zaczęła się historia silnika Unreal Engine i jak przebiegały prace nad rozwojem tego programu.
Poznanie jego możliwości pozwoliło ci na przygotowanie projektu własnej gry, która oparta jest na silniku Unreal Engine. Nim jednak przystąpisz do tworzenia, dowiesz się, jak – krok po kroku – powstawała pewna prosta gra.
W serii tych e‑materiałów, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.
Więcej informacji o programie Unreal Engine znajdziesz w e‑materiałach:
Wprowadzenie – Unreal Engine, etap IWprowadzenie – Unreal Engine, etap I,
Kontrola obiektów – Unreal Engine, etap IIIKontrola obiektów – Unreal Engine, etap III,
Materiały – Unreal Engine, etap IVMateriały – Unreal Engine, etap IV
Modelowanie terenu – Unreal Engine, etap VModelowanie terenu – Unreal Engine, etap V,
Blueprint – Unreal Engine, etap VIBlueprint – Unreal Engine, etap VI,
Tworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap VIITworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap VII,
Tworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap VIIITworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap VIII,
Warunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IXWarunki porażki i zwycięstwa – Unreal Engine, etap IX,
Ulepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap XUlepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap X.
W poprzednim e‑materiale z serii zainstalowaliśmy silnik Unreal Engine oraz założyliśmy konto użytkownika.
Poznasz historię silnika Unreal Engine.
Scharakteryzujesz możliwości silnika Unreal Engine.
Zaprojektujesz własną grę opartą na silniku Unreal Engine.