Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1TAaZiEL9pe1
Zdjęcie przedstawia fragment ulicznego muru. Widać na nim graffiti oraz sześć plakatów Baraka Obamy z napisem Hope.

Marketing polityczny

Źródło: carnagenyc, licencja: CC BY-NC 2.0.
Robert Kwiatkowski Tyle misji, ile abonamentu. Robert Kwiatkowski w rozmowie z Martą Bratkowską

Polityka w dużej mierze polega dziś na tworzeniu faktów medialnych. Ci, którzy potrafią je kreować, trafiają na łamy gazet, do programów informacyjnych w telewizjach. Istnieją.

wstep Źródło: Robert Kwiatkowski, Tyle misji, ile abonamentu. Robert Kwiatkowski w rozmowie z Martą Bratkowską, „Gazeta Wyborcza” 1999.

Śledząc wydarzenia polityczne, często spotykasz się z sondażami na temat poparcia partii politycznych, a w okresie kampanii wyborczych widzisz plakaty konkretnych polityków niemal na każdym rogu ulicy.

Czy zastanawiało cię, dlaczego tak się dzieje? Kto się tym zajmuje i dlaczego właśnie takie środki dotarcia do elektoratu wykorzystuje się w polityce?

Twoje cele
  • Wyjaśnisz pojęcie marketingu społecznego.

  • Scharakteryzujesz formy marketingu społecznego.

  • Przeanalizujesz wybraną kampanię wyborczą kandydata na prezydenta.