Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R14kvP59em0Et
Ilustracja przedstawia otwarty zeszyt w linie, który leży na blacie z drewnianych desek. Zeszyt jest niezapisany, leży na nim długopis.

Warsztaty interpretacyjne. Miron Białoszewski, Zapadnięcie pociągnięcie

Notatnik
Źródło: Pixabay, domena publiczna.

Białoszewski próbował uchwycić w swojej lingwistycznej poezji metafizykę codzienności. Kryje się w niej filozoficzna refleksja nad ulotnością i fragmentarycznością poznania. Świadomość tej fragmentaryczności jest
tu zarzewiem dramatu. Tajemnica, która się rozsypuje w momencie, gdy chce się ją pojąć, jest tematem wiersza Zapadnięcie pociągnięcie.

W tej części cyklu lekcji, która została poświęcona nauce metody czytania i analizowania wierszy oraz opracowywania pisemnej interpretacji, przećwiczysz zdobyte dotąd umiejętności na przykładzie wiersza Zapadnięcie pociągnięcie Mirona Białoszewskiego.

Twoje cele
  • Dokonasz analizy i interpretacji wiersza Mirona Białoszewskiego Zapadnięcie pociągnięcie.

  • Wskażesz cechy poezji lingwistycznej w wierszu Zapadnięcie pociągnięcie.

  • Wykorzystasz w interpretacji wiersza Zapadnięcie pociągnięcie funkcjonalne konteksty.