Komponowanie muzyki do filmu - teoria i praktyka
Trudno wyobrazić sobie kompletne dzieło filmowe bez muzyki. Warstwa dźwiękowa – poza dialogami i innymi elementami scenariusza – stanowi wartość dodaną, spełniając wiele różnorodnych funkcji. Ułatwia zrozumienie filmu, otwiera możliwości interpretacyjne, wreszcie wpływa na emocje widza, potęgując jego wzruszenie bądź przerażenie.
Skomponowanie muzyki oraz umiejętne wmontowanie jej do filmu tak, by nie naruszyć innych jego elementów, a jedynie je podbić, ubarwić, uatrakcyjnić – to niełatwe zadanie, trzeba bowiem zachować przy tym pewne zasady.
Więcej informacji znajdziesz w e‑materiałach:
Modyfikacja dźwięku - efekty w programie Audacity cz. 1Modyfikacja dźwięku - efekty w programie Audacity cz. 1;
Kompresja dynamiczna i normalizacja dźwięku w programie AudacityKompresja dynamiczna i normalizacja dźwięku w programie Audacity;
Modyfikacja dźwięku - efekty w programie Audacity cz. 2Modyfikacja dźwięku - efekty w programie Audacity cz. 2;
Zastosowanie efektu pogłosu w programie AudacityZastosowanie efektu pogłosu w programie Audacity;
Podstawowe ustawienia kamery – rozdzielczość, klatkaż, formatyPodstawowe ustawienia kamery – rozdzielczość, klatkaż, formaty;
Synchronizacja dźwięku z obrazem - w praktyceSynchronizacja dźwięku z obrazem - w praktyce;
Dźwięk w filmie – wprowadzenieDźwięk w filmie – wprowadzenie;
Dźwięk w filmie – prawo autorskieDźwięk w filmie – prawo autorskie;
Miksowanie muzykiMiksowanie muzyki.
Twoje cele:
Poznasz kolejne kroki w pracy nad połączeniem filmu z muzyką.
Przeanalizujesz, w jaki sposób muzyka może wpływać na odbiór dzieła filmowego.
Samodzielnie wmontujesz fragment muzyki do klipu wideo.