W pracy nad filmem należy wziąć pod uwagę wiele kwestii. To np. rozróżnienie na analogowy oraz cyfrowy format obrazu oraz warianty, w których występują. Od nich zależą rozdzielczość, a więc i jakość wideo.
Praca nad montażem i postprodukcją powinna uwzględniać różne elementy, zarówno te, które możemy ustawić bezpośrednio w kamerze, jak i dopiero w dalszej pracy nad materiałem. To np. sygnał z przeplotem i jego wpływ na odbiór obrazu, a także balans bieli oraz kontrola obrazu HD.
Istotną kwestią jest również klatkaż, czyli częstotliwość, z jaką kolejne kadry filmu pojawiają się na ekranie. Odpowiednie jego ustawienie związane jest z czasem obrazu i jego płynnością.
Więcej informacji znajdziesz w e‑materiałach:
Optyka filmowa i głębia ostrościOptyka filmowa i głębia ostrości;
Światło w filmieŚwiatło w filmie;
Kolor w filmie cz. 1Kolor w filmie cz. 1;
Kolor w filmie cz. 2Kolor w filmie cz. 2;
Synchronizacja dźwięku z obrazem - w praktyceSynchronizacja dźwięku z obrazem - w praktyce;
Montaż wideo w praktyce cz. IMontaż wideo w praktyce cz. I;
Wprowadzenie do montażu filmów - rozdzielczośćWprowadzenie do montażu filmów - rozdzielczość;
Wstęp do postprodukcji filmówWstęp do postprodukcji filmów.
Omówisz działanie i funkcje elementów wpływających na kształt i format obrazu filmowego.
Wyjaśnisz, na czym polega konwersja plików.
Zmniejszysz wielkość pliku z materiałem filmowym.