O figurach przystających
Niektóre pojęcia w matematyce szkolnej opierają się na intuicji. Taka sytuacja ma miejsce m.in. w przypadku przystawania figur. Mówiąc, że dwie figury są przystające, mamy na myśli, że są one identyczne, czyli, że dają się na siebie nawzajem nałożyć, w taki sposób, by się pokryły.
W przypadku wielokątów możemy porównywać boki i kąty – wtedy przystawanie oznacza równość odpowiednich boków i kątów. W praktyce wygodnie jest korzystać z obiektów, których własności są dobrze znane. Dlatego nie wprowadza się cech przystawania czworokątów, czy wielokątów o większej liczbie boków, dla badania związków miarowych, ale bada się trójkąty, które powstają przez wyróżnienie odpowiednich odcinków i punktów danego wielokąta.
Zastosujesz cechy przystawania trójkątów, w tym trójkątów prostokątnych, do badania związków miarowych w wielokątach.
Zastosujesz poznane zależności w sytuacjach typowych i problemowych.