Wszystkie skarby świata
Przyporządkuj podane synonimy do właściwych grup.
człowiek zamożny, człowiek biedny, człowiek majętny, krezus, nabab, nędzarz, ubogi, człowiek klepiący biedę, człowiek bogaty
Bogacz | |
---|---|
Biedak |
Dopasuj początek przysłowia do jego zakończenia.
co nie ma nic do stracenia., bogaty majątek., cnoty ubywa., to u Boga mamy., zawsze im źle i nudno.
Biedny ma do strzeżenia głowę, | |
Bogaty jest ten, | |
Bogactw przybywa, | |
Bogatym dogodzić trudno, | |
Co ubogiemu damy, |
Wymień skarby, jakie można gromadzić na ziemi.
Narysuj w zeszycie sznur pereł, w każdej perle zanotuj nazwę duchowego skarbu, który pomaga człowiekowi osiągnąć szczęście.
Do podanych określeń dodaj nazwy wartości, które są szczególnym bogactwem.
bliźniego, odwaga, zdrowie, ideałom, uczciwość, mądrość, pokój, przyjaźń, dobroć, osobista, wiara
serdeczna | |
Salomonowa | |
żelazne | |
miłość | |
anielska | |
cywilna | |
żarliwa | |
wolność | |
trwały | |
chodząca | |
wierność |
Przyjrzyjcie się fotografii. Jak sądzicie, czy dzieci czują się bogate, czy mają swoje skarby? Co jest ich bogactwem? Porozmawiajcie.
Zastanów się, jak ważne dla ciebie są podane niżej wartości. Co postawisz na pierwszym miejscu, a co jest mniej istotne? Jeżeli chcesz, możesz to zadanie wykonać z przyjaciółmi – stwórzcie waszą wspólną listę najważniejszych pojęć.
Wyjaśnij, korzystając ze słownika wyrazów obcych, znaczenie podanych słów:
filantropia
charytatywny
wolontariusz
altruizm
Jaki związek z bogactwem mają słowa wymienione w poprzednim ćwiczeniu?
Jakie znasz organizacje charytatywne? Wymień kilka.
Napisz, czym zajmuje się wybrana organizacja charytatywna.