Wszystkie skarby świata

z nędzą.
Pół .
aż piszczy.
zawsze wiatr wieje w oczy.
Pogoda dla .
Bajecznie .
Oszczędnością i pracą ludzie się .
Czym chata , tym rada.
Wymień skarby, jakie można gromadzić na ziemi.
Narysuj w zeszycie sznur pereł, w każdej perle zanotuj nazwę duchowego skarbu, który pomaga człowiekowi osiągnąć szczęście.
Przyjrzyjcie się fotografii. Jak sądzicie, czy dzieci czują się bogate, czy mają swoje skarby? Co jest ich bogactwem? Porozmawiajcie.

Zastanów się, jak ważne dla ciebie są podane niżej wartości. Co postawisz na pierwszym miejscu, a co jest mniej istotne? Jeżeli chcesz, możesz to zadanie wykonać z przyjaciółmi – stwórzcie waszą wspólną listę najważniejszych pojęć.
Wyjaśnij, korzystając ze słownika wyrazów obcych, znaczenie podanych słów:
filantropia
charytatywny
wolontariusz
altruizm
Jaki związek z bogactwem mają słowa wymienione w poprzednim ćwiczeniu?
Jakie znasz organizacje charytatywne? Wymień kilka.
Napisz, czym zajmuje się wybrana organizacja charytatywna.