Znaczenie etyki epikurejskiej w przestrzeni refleksji starożytnej

Liceum ogólnokształcące i technikum
Kategorie
Filozofia
Udostępnij

Tekst: Wojciech Ostrowski

Opracowanie i multimedia: Englishsquare.pl sp. z o.o.

Bibliografia:

  • Źródło: Krystyna Święcicka, Husserl, Warszawa 1998.
  • Źródło: Lukrecjusz, O naturze wszechrzeczy, tłum. E. Szymański, Warszawa 1957, s. 115.
  • Źródło: Plutarch, Moralia, t. II, tłum. Z. Abramowiczówna, Warszawa 1988, s. 2009.
  • Źródło: Adam Zagajewski, Epikur z mojej klatki schodowej.
  • Źródło: Adam Aduszkiewicz, Nihilistyczny wellness Epikura.
  • Źródło: Bignone, L' Aristotele perduto, t. 1, s. 11. Cytat za: G. Reale, Historia filozofii starożytnej, t. III., tłum. E. I. Zieliński, Lublin 1999, s.191.
  • Źródło: Epikur, List do Menoikeusa, [w:] Diogenes Laertios, Żywoty i poglądy słynnych filozofów, tłum. I. Krońska, s. 636.
  • Źródło: Epikur, List do Menoikeusa, [w:] Diogenes Laertios, Żywoty i poglądy słynnych filozofów, tłum. I. Krońska, s. 633.
  • Źródło: Epikur, List do Menoikeusa, [w:] Diogenes Laertios, Żywoty i poglądy słynnych filozofów, tłum. I. Krońska, s. 632–633.