Rzym - od miasta nad Tybrem do upadku cesarstwa zachodniorzymskiego
Element jest częścią wątku pt. "Wątek 6 Klasa V Starożytność. Cywilizacja jako metoda życia zbiorowego". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.
Wątek Starożytność. Cywilizacja jako metoda życia zbiorowego składa się z 6 modułów. Do realizacji każdego modułu są przewidziane elementy uczące. Elementy uczące umożliwiają realizację treści podstawy programowej oraz umożliwiają aktywizację uczniów zdolnych. W tym wątku uczeń poznaje zagadnienia dotyczące okresu prehistorii oraz pierwszych cywilizacji starożytnych. Nauczyciel ma możliwość regulowania czasem przeznaczonym na realizację treści w ramach proponowanych modułów. Może, a nawet powinien uwzględnić w nich aktualną problematykę dotyczącą poszczególnych zagadnień oraz modyfikować zaproponowane rozwiązania biorąc pod uwagę uzdolnienia i możliwości uczniów tworzących zespół klasowy.
Bibliografia
- Źródło: Polibiusz, Dzieje Rzymu, [w:] tegoż, Dzieje, t. II, tłum. S. Hammer, Wrocław 1962.
- Źródło: Polibiusz, Dzieje, t. 2, oprac. Józef Wolski, tłum. Mieczysław Brożek, Seweryn Hammer, , s. 437., Wrocław 1962.
- Źródło: Prawo XII tablic, [w:] Leonard Owczarek, Rzym od czasów najdawniejszych do upadku republiki. Teksty źródłowe do ćwiczeń z historii starożytnej, Kielce 1979, s. 62–63.
- Źródło: Kwintylian, Kształcenie mówcy, t. XI, 3, 85, tłum. M. Brożek, Wrocław 1966.
- Źródło: Lucius Annaeus Seneca, Listy moralne do Lucyliusza, oprac. Kazimierz Leśniak, tłum. Wiktor Kornatowski, Warszawa 1961, s. 347.