Drogi Uczniu/ Uczennico.

Przez kilka lekcji geografii poznawaliście najważniejsze zagadnienia dotyczące własnego regionu i swojej „małej ojczyzny”. Teraz nadszedł czas, by je podsumować. Wykonaj tę samą mapę myśli, którą tworzyłaś/eś na początku działu – teraz powinna być ona znacznie bardziej rozbudowana i zawierać znacznie więcej informacji.

Informacje wpisz w pola z wykropkowaną linią, klikając dwa razy w dany element. Mapę można dowolnie edytować, w tym dodawać i usuwać pola. Panel do edycji każdego elementu pojawia się po najechaniu na niego kursorem.

R1BEYUNheQmdE
Źródło: Gromar sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Mapa myśli do uzupełnienia, przedstawiająca informacje dotyczące własnego regionu lub swojej „małej ojczyzny. W centralnej części znajduje się dymek z napisem Mój region/moja „mała ojczyzna”, od niego odchodzi sześć dymków do uzupełnienia przez ucznia. Możesz je uzupełnić albo zapisać w polu niżej swoje skojarzenia z określeniem „Moja mała Ojczyzna”.

RAGHVJG65DTVA

Poniżej znajdują się wyznaczniki Twojego sukcesu, które pozwolą Ci w najlepszy sposób podsumować ten rozdział. Możesz skorzystać też z nich przy tworzeniu powyższej mapy myśli.

  • Wskażesz położenie swojego regionu geograficznego na mapie Polski.

  • Scharakteryzujesz środowisko przyrodnicze regionu oraz określisz jego główne cechy na podstawie map tematycznych.

  • Znasz skały występujące we własnym regionie.

  • Zaprezentujesz główne cechy struktury demograficznej ludności i gospodarki regionu na podstawie wyszukanych danych statystycznych i map tematycznych.

  • Przedstawisz w dowolnej formie przyrodnicze i kulturowe walory regionu.

  • Zaprojektujesz trasę wycieczki krajoznawczej po własnym regionie na podstawie wyszukanych źródeł informacji oraz w miarę możliwości przeprowadzisz ją w terenie.

  • Wykażesz zależności między elementami środowiska geograficznego na podstawie obserwacji terenowych przeprowadzonych w wybranym miejscu własnego regionu.

  • Przedstawisz formy współpracy między własnym regionem a partnerskimi regionami zagranicznymi.

  • Określisz obszar utożsamiany z własną „małą ojczyzną” jako symboliczną przestrzenią w wymiarze lokalnym.

  • Rozpoznasz w terenie główne obiekty charakterystyczne i decydujące o atrakcyjności „małej ojczyzny”.

  • Przedstawisz w dowolnej formie  atrakcyjność „małej ojczyzny” jako miejsca zamieszkania i działalności gospodarczej na podstawie informacji wyszukanych w różnych źródłach.

  • Zaprojektujesz na podstawie własnych obserwacji terenowych, działania służące zachowaniu walorów środowiska geograficznego (przyrodniczego i kulturowego) oraz poprawie warunków życia lokalnej społeczności.