„Polityka kolonialna, córką polityki przemysłowej” – ekspansja kolonialna państw europejskich
Element jest częścią wątku pt. "Wątek 19 Klasa VII Przełom cywilizacyjny XIX w. Procesy integracyjne i dezintegracyjne w Europie, na świecie i ziemiach polskich w II poł. i na pocz. XX w.". Kliknij tutaj, aby przejść do spisu treści.
Wątek Przełom cywilizacyjny XIX w. Procesy integracyjne i dezintegracyjne w Europie, na świecie i ziemiach polskich w II poł. i na pocz. XX wieku składa się z 6 modułów. Do realizacji każdego modułu są przewidziane elementy uczące. Elementy uczące umożliwiają realizację treści podstawy programowej oraz umożliwiają aktywizację uczniów zdolnych. W tym wątku uczeń poznaje najważniejsze wydarzenia na świecie, w Europie i na ziemiach polskich po okresie Wiosny Ludów. Nauczyciel ma możliwość regulowania czasem przeznaczonym na realizację treści w ramach proponowanych modułów. Może, a nawet powinien uwzględnić w nich aktualną problematykę dotyczącą poszczególnych zagadnień oraz modyfikować zaproponowane rozwiązania biorąc pod uwagę uzdolnienia i możliwości uczniów tworzących zespół klasowy.