4. Obliczanie liczby na podstawie danego jej procentu
6. Wielokrotne podwyżki oraz obniżki cen
R17ow1NF7MPOb
Otwarty kalendarz na którym leżą: plik banknotów, kalkulator, długopis, zamknięty kalendarz z datą 2015, a na nim dwie monety.
Na czarnym pasku napis - Procenty.
Otwarty kalendarz na którym leżą: plik banknotów, kalkulator, długopis, zamknięty kalendarz z datą 2015, a na nim dwie monety.
Na czarnym pasku napis - Procenty.
Procenty
Źródło: Fotolia, tylko do użytku edukacyjnego na zpe.gov.pl.
5. Obliczanie liczby na podstawie danego jej procentu. Zastosowania
R1ABioLzfBbTF1
Zdjęcie przedstawia opuszki trzech palców ludzkiej dłoni: wskazującego, środkowego i serdecznego w zbliżeniu, na czarnym tle. Dwa pierwsze pokryte są białymi plamami martwego naskórka.
Palce poparzone perhydrolem
Źródło: dostępny w internecie: https://pl.wikipedia.org/wiki/Perhydrol#/media/Plik:Hydrogen_peroxide_35_percent_on_skin.jpg, domena publiczna.
Stężenie procentowe roztworu mówi, ile procent substancji jest w danym roztworze. Np. napis na kartonie „MLEKO 2%” oznacza, że w 100 gramach tego mleka jest 2 gramy tłuszczu, a pozostałe 98 gram to woda i inne wartości odżywcze.
Informacja o stężeniu procentowym jest bardzo ważna dla pracowników odpowiedzialnych za wytwarzanie różnych artykułów przemysłowych, leków, żywności itp. Użycie nieodpowiedniej ilości substancji może prowadzić do otrzymania niewłaściwego produktu końcowego. Na przykład woda utleniona, którą być może masz w domowej apteczce, oraz żrący perhydrol, to wodne roztwory tej samej substancji – nadtlenku wodoru. Substancje te różnią się między sobą tylko ilością tego nadtlenku w 100 gramach roztworu. Zobacz na zdjęciu, czym może się skończyć użycie roztworu w niewłaściwym stężeniu!
W tym materiale poznasz przykłady wyznaczania w sytuacjach praktycznych liczby, której procent jest znany. Sprawdzisz swoje umiejętności, rozwiązując ćwiczenia.
Przykład 1
Znając cenę telewizora po obniżce o 15%, obliczymy początkową cenę telewizora.
Rh8BHDHGRWNNR1
Animacja przedstawia w jaki sposób możemy obliczyć liczbę na podstawie danego jej procentu na przykładzie telewizora, na który udzielony jest pewien rabat.
Animacja przedstawia w jaki sposób możemy obliczyć liczbę na podstawie danego jej procentu na przykładzie telewizora, na który udzielony jest pewien rabat.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Obliczanie liczby na podst danego jej procentu czII_atrapa_animacja_85
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Animacja przedstawia w jaki sposób możemy obliczyć liczbę na podstawie danego jej procentu na przykładzie telewizora, na który udzielony jest pewien rabat.
Przykład 2
Obliczymy początkową cenę owocu awokado, znając cenę owocu po podwyżce.
R1Vwencswy8eG
Animacja przedstawia w jaki sposób możemy obliczyć liczbę na podstawie danego jej procentu, na przykładzie drożejącego produktu.
Animacja przedstawia w jaki sposób możemy obliczyć liczbę na podstawie danego jej procentu, na przykładzie drożejącego produktu.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Animacja przedstawia w jaki sposób możemy obliczyć liczbę na podstawie danego jej procentu, na przykładzie drożejącego produktu.
Przykład 3
Grupa znajomych zaplanowała we wrześniu wyjazd na grzybobranie. Ile kilogramów świeżych borowików szlachetnych (prawdziwków) powinni zebrać grzybiarze, aby po ususzeniu otrzymać grzybów? Podczas rozwiązania wykorzystaj informację, że borowik szlachetny po ususzeniu utraci swojej masy.
RjdWIn01kxDpv1
Animacja przedstawia w jaki sposób możemy obliczyć liczbę na podstawie danego jej procentu na przykładzie pewnego zadania tekstowego.
Animacja przedstawia w jaki sposób możemy obliczyć liczbę na podstawie danego jej procentu na przykładzie pewnego zadania tekstowego.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Obliczanie liczby na podst danego jej procentu czII_atrapa_animacja_87
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Animacja przedstawia w jaki sposób możemy obliczyć liczbę na podstawie danego jej procentu na przykładzie pewnego zadania tekstowego.
RmWjqkvVBnZtN
Ćwiczenie 1
Miesięczna pensja pani Nowickiej stanowi miesięcznej pensji pani Lotkowskiej. Kwartalnie pani Lotkowska zarabia . Ile wynosi miesięczna pensja pani Nowickiej? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. mniej niż , 2. , 3. , 4. więcej niż
mniej niż
więcej niż
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RMUiIa7HCA90M
Ćwiczenie 2
Do beczki ogrodowej wlano litrów wody, co stanowi jej pojemności. Jaką pojemność ma ta beczka? Zaznacz poprawną odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. litrów, 2. litrów, 3. litrów, 4. litrów
litrów
litrów
litrów
litrów
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1IZS7vk7VYIe
Ćwiczenie 3
Zaznacz wszystkie zdania prawdziwe. Możliwe odpowiedzi: 1. Cukier stanowi masy buraków cukrowych. Na wyprodukowanie cukru należy zużyć buraków cukrowych., 2. Cena cukru po obniżce wynosi . Kupując cukru, zaoszczędzimy ., 3. Po przebyciu , co stanowi trasy, pozostało do pokonania jeszcze ., 4. Na wycieczkę wyjechało uczniów, co stanowi osób pewnej szkoły. Liczba wszystkich uczniów tej szkoły jest większa niż .
Cukier stanowi masy buraków cukrowych. Na wyprodukowanie cukru należy zużyć buraków cukrowych.
Cena cukru po obniżce wynosi . Kupując cukru, zaoszczędzimy .
Po przebyciu , co stanowi trasy, pozostało do pokonania jeszcze .
Na wycieczkę wyjechało uczniów, co stanowi osób pewnej szkoły. Liczba wszystkich uczniów tej szkoły jest większa niż .
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R8dNOJaGKfF7m
Ćwiczenie 4
Na początku lekcji fizyki uczniów klasy pierwszej zgłosiło nauczycielowi, że nie odrobiło pracy domowej. Ilu uczniów liczy ta klasa, jeżeli te osoby stanowią jej ? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Liczba uczniów w tej klasie to Tu uzupełnij.
Na początku lekcji fizyki uczniów klasy pierwszej zgłosiło nauczycielowi, że nie odrobiło pracy domowej. Ilu uczniów liczy ta klasa, jeżeli te osoby stanowią jej ? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Liczba uczniów w tej klasie to Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RLguyEDxsQvR7
Ćwiczenie 5
W sklepie z odzieżą damską liczba sukienek wieczorowych stanowi liczby wszystkich sukienek. Ile wszystkich sukienek jest w tym sklepie, jeżeli sukienek wieczorowych jest ? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Liczba wszystkich sukienek w tym sklepie to Tu uzupełnij.
W sklepie z odzieżą damską liczba sukienek wieczorowych stanowi liczby wszystkich sukienek. Ile wszystkich sukienek jest w tym sklepie, jeżeli sukienek wieczorowych jest ? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Liczba wszystkich sukienek w tym sklepie to Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Rdaikh9PzBbkC
Ćwiczenie 6
Tradycją pewnej szkoły jest to, że wszyscy jej uczniowie uczestniczą w wyjściu do kina w dniu czerwca. Ile jest miejsc w tym kinie, jeżeli uczniów tej szkoły wypełniło salę kinową w Oblicz, a następnie Uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: W tym kinie jest Tu uzupełnij miejsc.
Tradycją pewnej szkoły jest to, że wszyscy jej uczniowie uczestniczą w wyjściu do kina w dniu czerwca. Ile jest miejsc w tym kinie, jeżeli uczniów tej szkoły wypełniło salę kinową w Oblicz, a następnie Uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: W tym kinie jest Tu uzupełnij miejsc.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RcXoespeoZy5V
Ćwiczenie 7
Na parkingu samochodowym miejsca uprzywilejowane stanowią liczby wszystkich miejsc parkingowych. Ile miejsc parkingowych znajduje się na tym parkingu, jeżeli miejsc uprzywilejowanych jest ? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Na tym parkingu znajduje się Tu uzupełnij miejsc parkingowych.
Na parkingu samochodowym miejsca uprzywilejowane stanowią liczby wszystkich miejsc parkingowych. Ile miejsc parkingowych znajduje się na tym parkingu, jeżeli miejsc uprzywilejowanych jest ? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Na tym parkingu znajduje się Tu uzupełnij miejsc parkingowych.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RKoK4QBJAH547
Ćwiczenie 8
Firma budowlana ustaliła, że przed rozpoczęciem prac remontowych pobiera od zleceniodawcy zaliczkę wliczaną do całkowitego rozliczenia po zakończeniu prac. Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Jeżeli zaliczka wynosi , to całkowity koszt remontu wynosi Tu uzupełnij.Zleceniodawca po zakończeniu remontu będzie musiał dopłacić Tu uzupełnij.Gdyby kwota zaliczki nie była wliczona do ogólnego rozliczenia, to zleceniodawca musiałby zapłacić Tu uzupełnij.
Firma budowlana ustaliła, że przed rozpoczęciem prac remontowych pobiera od zleceniodawcy zaliczkę wliczaną do całkowitego rozliczenia po zakończeniu prac. Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Jeżeli zaliczka wynosi , to całkowity koszt remontu wynosi Tu uzupełnij.Zleceniodawca po zakończeniu remontu będzie musiał dopłacić Tu uzupełnij.Gdyby kwota zaliczki nie była wliczona do ogólnego rozliczenia, to zleceniodawca musiałby zapłacić Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RGOPb3sHgH8Kp
Ćwiczenie 9
Cukier stanowi masy bananów. W ilu kilogramach bananów znajduje się cukru? Oblicz, wynik zaokrąglij do pełnych kilogramów, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: cukru znajduje się w Tu uzupełnij bananów.
Cukier stanowi masy bananów. W ilu kilogramach bananów znajduje się cukru? Oblicz, wynik zaokrąglij do pełnych kilogramów, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: cukru znajduje się w Tu uzupełnij bananów.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RRfGeEJFjCHNU
Ćwiczenie 10
Pani Anna podczas zakupów wydała kwoty, którą na nie przeznaczyła i zostało jej jeszcze . Jaką kwotę pani Anna przeznaczyła na zakupy? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Pani Anna przeznaczyła na zakupy Tu uzupełnij.
Pani Anna podczas zakupów wydała kwoty, którą na nie przeznaczyła i zostało jej jeszcze . Jaką kwotę pani Anna przeznaczyła na zakupy? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Pani Anna przeznaczyła na zakupy Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1PwoY4Jx66AE
Ćwiczenie 11
Asia i Basia wybrały się na zakupy do sklepu odzieżowego. Asia dzięki obniżce ceny spodni o zaoszczędziła . Natomiast Basia kupiła bluzkę na wyprzedaży, za którą zapłaciła . Uzupełnij poniższe zdania tak, aby były prawdziwe. W pierwszym zdaniu wpisz odpowiednie imię, w reszcie odpowiedzi wpisz poprawne liczby całkowite. Więcej na zakupach zaoszczędziła Tu uzupełnij.Asia za swoje ubrania zapłaciła Tu uzupełnij, a Basia za swoje ubrania zapłaciła Tu uzupełnij.Gdyby nie było wyprzedaży, Asia zapłaciłaby Tu uzupełnij, a Basia zapłaciłaby Tu uzupełnij.
Asia i Basia wybrały się na zakupy do sklepu odzieżowego. Asia dzięki obniżce ceny spodni o zaoszczędziła . Natomiast Basia kupiła bluzkę na wyprzedaży, za którą zapłaciła . Uzupełnij poniższe zdania tak, aby były prawdziwe. W pierwszym zdaniu wpisz odpowiednie imię, w reszcie odpowiedzi wpisz poprawne liczby całkowite. Więcej na zakupach zaoszczędziła Tu uzupełnij.Asia za swoje ubrania zapłaciła Tu uzupełnij, a Basia za swoje ubrania zapłaciła Tu uzupełnij.Gdyby nie było wyprzedaży, Asia zapłaciłaby Tu uzupełnij, a Basia zapłaciłaby Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RbRPnEVi8HnzZ
Ćwiczenie 12
Podczas pierwszego etapu rajdu samochodowego kierowca pokonał swojej trasy. Do przejechania pozostało mu jeszcze . Jaka jest długość trasy, którą kierowca już pokonał? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Kierowca pokonał już Tu uzupełnij.
Podczas pierwszego etapu rajdu samochodowego kierowca pokonał swojej trasy. Do przejechania pozostało mu jeszcze . Jaka jest długość trasy, którą kierowca już pokonał? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Kierowca pokonał już Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RPFGhxS5125Q1
Ćwiczenie 13
Pan Piotr otrzymał podwyżki, co stanowi jego dotychczasowego wynagrodzenia. Ile wynosi jego nowa pensja? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Nowa pensja pana Piotra wynosi Tu uzupełnij.
Pan Piotr otrzymał podwyżki, co stanowi jego dotychczasowego wynagrodzenia. Ile wynosi jego nowa pensja? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Nowa pensja pana Piotra wynosi Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RpWzd8WNn46Ss
Ćwiczenie 14
W klasyfikacji rocznej uczniów klasy trzeciej uzyskało średnią ocen większą niż . Pozostała część klasy, którą stanowi uczniów, uzyskała dobre wyniki w nauce, ponieważ ich średnia była większa niż . Ilu uczniów klasy trzeciej uzyskało średnią ocen większą niż na koniec roku szkolnego? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Na koniec roku szkolonego średnią ocen większą niż uzyskało Tu uzupełnij uczniów.
W klasyfikacji rocznej uczniów klasy trzeciej uzyskało średnią ocen większą niż . Pozostała część klasy, którą stanowi uczniów, uzyskała dobre wyniki w nauce, ponieważ ich średnia była większa niż . Ilu uczniów klasy trzeciej uzyskało średnią ocen większą niż na koniec roku szkolnego? Oblicz, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Na koniec roku szkolonego średnią ocen większą niż uzyskało Tu uzupełnij uczniów.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RW386rrNJqsYo
Ćwiczenie 15
Cena zmywarki w styczniu została obniżona o . W sezonie letnim, z powodu niskiej sprzedaży, cenę ponownie obniżono - tym razem o . Po dwukrotnej obniżce zmywarkę można było kupić za kwotę . Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Cena zmywarki przed obniżkami wynosiła Tu uzupełnij.Po pierwszej obniżce zmywarka staniała o Tu uzupełnij, a po drugiej obniżce, względem ceny początkowej, staniała o Tu uzupełnij.
Cena zmywarki w styczniu została obniżona o . W sezonie letnim, z powodu niskiej sprzedaży, cenę ponownie obniżono - tym razem o . Po dwukrotnej obniżce zmywarkę można było kupić za kwotę . Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Cena zmywarki przed obniżkami wynosiła Tu uzupełnij.Po pierwszej obniżce zmywarka staniała o Tu uzupełnij, a po drugiej obniżce, względem ceny początkowej, staniała o Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
RgRrLzEjIMHoL
Ćwiczenie 16
Cenę aparatu fotograficznego obniżono o , a następnie podwyższono o . Oblicz cenę początkową aparatu fotograficznego, jeżeli jego nowa cena jest równa , a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Cena początkowa tego aparatu fotograficznego wynosiła Tu uzupełnij.
Cenę aparatu fotograficznego obniżono o , a następnie podwyższono o . Oblicz cenę początkową aparatu fotograficznego, jeżeli jego nowa cena jest równa , a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w lukę odpowiednią liczbę. Odpowiedź: Cena początkowa tego aparatu fotograficznego wynosiła Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1WXIWU0N2QIy
Ćwiczenie 17
Wyznacz wartość liczby , a następnie uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Liczba o większa od jest równa , wtedy liczba jest równa Tu uzupełnij.Liczba o większa od jest równa , wtedy liczba jest równa Tu uzupełnij.Liczba o mniejsza od jest równa , wtedy liczba jest równa Tu uzupełnij.Liczba o mniejsza od jest równa , wtedy liczba jest równa Tu uzupełnij.
Wyznacz wartość liczby , a następnie uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Liczba o większa od jest równa , wtedy liczba jest równa Tu uzupełnij.Liczba o większa od jest równa , wtedy liczba jest równa Tu uzupełnij.Liczba o mniejsza od jest równa , wtedy liczba jest równa Tu uzupełnij.Liczba o mniejsza od jest równa , wtedy liczba jest równa Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1VMBW9KqEpJA
Ćwiczenie 18
Podstawę trójkąta równoramiennego zmniejszono o , a wysokość na nią opuszczoną zwiększono o . Pole otrzymanego trójkąta równoramiennego jest mniejsze od pola pierwszego trójkąta o . Oblicz pole każdego z trójkątów równoramiennych, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w luki odpowiednie liczby. Odpowiedź: Pole pierwszego trójkąta wynosi Tu uzupełnij, natomiast drugiego Tu uzupełnij.
Podstawę trójkąta równoramiennego zmniejszono o , a wysokość na nią opuszczoną zwiększono o . Pole otrzymanego trójkąta równoramiennego jest mniejsze od pola pierwszego trójkąta o . Oblicz pole każdego z trójkątów równoramiennych, a następnie uzupełnij odpowiedź, wpisując w luki odpowiednie liczby. Odpowiedź: Pole pierwszego trójkąta wynosi Tu uzupełnij, natomiast drugiego Tu uzupełnij.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 19
Wśród pewnej liczby mieszkańców osiedla przeprowadzono ankietę, która dotyczyła możliwych sposobów spędzania wolnego czasu. Każdy z ankietowanych mógł wybrać tylko jedną odpowiedź. Poniższy diagram przedstawia wyniki ankiety.
R1Q1hT0SzE7ko
Diagram kołowy, z którego odczytujemy sposób spędzania czasu przez badaną grupę osób. Wycieczki rodzinne preferuje 12,5% osób, oglądanie telewizji - 30%, sport i rekreację - 12,5%, wyjścia do kina i teatru - 10%. Pozostałe osoby spędzają wolny czas słuchając muzyki.
Obliczanie liczby na podst danego jej procentu czII_atrapa_rys_41
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1cweO8l7E5UD
Na podstawie diagramu uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Jeżeli osoby, spośród ankietowanych, oglądają telewizję, to liczba osób, która spędza swój wolny czas słuchając muzyki to Tu uzupełnij.W przeprowadzonej ankiecie brało udział Tu uzupełnij osób.
Na podstawie diagramu uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Jeżeli osoby, spośród ankietowanych, oglądają telewizję, to liczba osób, która spędza swój wolny czas słuchając muzyki to Tu uzupełnij.W przeprowadzonej ankiecie brało udział Tu uzupełnij osób.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R1AKt0pxCUdoY
Ćwiczenie 20
W sklepie ogrodniczym zapowiedziano, że i czerwca będzie promocyjna wyprzedaż kwiatów doniczkowych. Pierwszego dnia sprzedano liczby wszystkich kwiatów. Po drugim dniu wyprzedaży do sprzedania zostało tylko sztuk kwiatów, czyli liczby kwiatów, które nie zostały sprzedane pierwszego dnia. Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Drugiego dnia wyprzedaży sprzedano Tu uzupełnij kwiatów.Podczas dwóch dni wyprzedaży sprzedano Tu uzupełnij kwiatów.Przed rozpoczęciem sprzedaży promocyjnej w sklepie ogrodniczym znajdowało się Tu uzupełnij kwiatów.
W sklepie ogrodniczym zapowiedziano, że i czerwca będzie promocyjna wyprzedaż kwiatów doniczkowych. Pierwszego dnia sprzedano liczby wszystkich kwiatów. Po drugim dniu wyprzedaży do sprzedania zostało tylko sztuk kwiatów, czyli liczby kwiatów, które nie zostały sprzedane pierwszego dnia. Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Drugiego dnia wyprzedaży sprzedano Tu uzupełnij kwiatów.Podczas dwóch dni wyprzedaży sprzedano Tu uzupełnij kwiatów.Przed rozpoczęciem sprzedaży promocyjnej w sklepie ogrodniczym znajdowało się Tu uzupełnij kwiatów.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
R15Meg0C2iec6
Ćwiczenie 21
W klasie trzeciej pewnego liceum uczniowie uczą się języka angielskiego i hiszpańskiego z podziałem na grupy, które określają poziom zaawansowania znajomości języka. Aż liczby uczniów tej klasy uczęszcza na zajęcia z języków obcych do grup niezaawansowanych. Wśród tych, którzy uczęszczają na zajęcia do grup zaawansowanych, liczby osób uczy się jeszcze języka francuskiego na zajęciach dodatkowych. Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Jeżeli języka francuskiego uczy się uczniów, to w tej klasie jest Tu uzupełnij osób.W grupie zaawansowanej uczy się Tu uzupełnij osób, a w grupie niezaawansowanej uczy się Tu uzupełnij osób.
W klasie trzeciej pewnego liceum uczniowie uczą się języka angielskiego i hiszpańskiego z podziałem na grupy, które określają poziom zaawansowania znajomości języka. Aż liczby uczniów tej klasy uczęszcza na zajęcia z języków obcych do grup niezaawansowanych. Wśród tych, którzy uczęszczają na zajęcia do grup zaawansowanych, liczby osób uczy się jeszcze języka francuskiego na zajęciach dodatkowych. Uzupełnij poniższe zdania, wpisując w luki odpowiednie liczby. Jeżeli języka francuskiego uczy się uczniów, to w tej klasie jest Tu uzupełnij osób.W grupie zaawansowanej uczy się Tu uzupełnij osób, a w grupie niezaawansowanej uczy się Tu uzupełnij osób.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.
Notatnik
Możesz skorzystać z poniższego pola tekstowego do zapisania swoich notatek, rozwiązań zadań i innych informacji, które uważasz za potrzebne.
R1b8OvSPUG8s3
(Uzupełnij).
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY 3.0.