E-materiały do kształcenia zawodowego

Profilaktyka przeciwerupcyjna stosowana w procesie wiercenia

Wykonywanie prac wiertniczych – Wiertacz , Technik wiertnik

bg‑gold

Przewodnik dla uczącego się

4

Spis treści

1

Struktura e‑materiału

1. WprowadzenieDM1ZXLbwlWprowadzenie

Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z jego zawartością: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.

2. Materiały multimedialne

Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy.  E‑materiał „Profilaktyka przeciwerupcyjna stosowana w procesie wiercenia” składa się z trzech materiałów multimedialnych.

3. Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceD17xFZ4dOInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuD1A73aIgISłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaD1ACkMBxzPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięD16px1SZ6Przewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDS9C8FrKaNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaD4SWZhwspInstrukcja użytkowania objaśnia działanie materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

Jak korzystać z e‑materiału?

E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań, a także do przygotowania się do egzaminu zawodowego.

W skład multimediów wchodzą sekwencje filmowe, wizualizacja 3D oraz galeria zdjęć.

Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie ma informację zwrotną, dzięki której dowiesz się, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.

Słownik pojęć dla e‑materiału zawiera wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.

Netografia i bibliografia zawierają wykaz pozycji, na podstawie których powstał e‑materiał. Warto do nich sięgnąć, aby pogłębiać i doskonalić wiedzę na temat montażu i naprawy elementów i układów optycznych.

Na co powinieneś zwrócić uwagę?

  1. Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Obejrzyj sekwencje filmowe, wizualizację 3D oraz galerię zdjęć. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).

  2. Spróbuj opracować mapę mentalną całego e‑materiału, którego chcesz się nauczyć. Pamiętaj o swoich preferencjach dotyczących stylów uczenia się. Jeśli wolisz wyzwania, zacznij od materiałów sprawdzających, a potem zdobywaj informacje z innych źródeł w tym e‑materiale. Jeśli jednak lubisz pogłębiać wiedzę, zapoznaj się na początku z z sekwencjami, wizualizacją oraz galerią. Na koniec sprawdź się w interaktywnych materiałach sprawdzających.

  3. Zadaj sobie pytanie, dlaczego coś jest w tym, a nie w innym miejscu – dociekaj i szukaj odpowiedzi na te pytania w e‑materiale, a jeśli nie znajdziesz w nim wyczerpujących wiadomości, poszukaj informacji w Internecie. Takie pytania pomagają znaleźć wiele ciekawych informacji i ciekawostek na każdy temat.

  4. Naukę podziel na fragmenty. Po zgłębieniu jednego zagadnienia opowiedz głośno własnymi słowami, czego się nauczyłeś lub o czym był materiał. Mów na głos, wyobrażając sobie, że jesteś na scenie lub na egzaminie.

  5. Bardzo ważne jest, aby w czasie uczenia się robić sobie przerwy. Zrób sobie herbatę, wyjrzyj przez okno, przeciągnij się, odetchnij głęboko, ale... nie zaglądaj wtedy do smartfona ani Internetu. To ma być pauza od bodźców, a nie dostarczanie nowych informacji! Zatem smartfon na bok podczas uczenia się. Nawet wyciszony zabiera Ci uwagę, a czas przeznaczony na naukę tracisz na przełączanie się (choćby mentalne) między źródłami wiedzy o świecie i rozpraszaczami.

  6. Dyskutuj z innymi, bo nic tak nie pomaga utrwalać i poszerzać swojej wiedzy. Po obejrzeniu i przeanalizowaniu materiału porozmawiaj o nim z innymi. Porównajcie notatki i uzupełnijcie luki.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3 GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2 GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

RKUK2RSUG33Zv