Ocena ryzyka zawodowego i sporządzanie dokumentacji na stanowisku administracyjno‑biurowym
Interaktywne materiały sprawdzające
E-materiały do kształcenia zawodowego
Ocena ryzyka zawodowego, sporządzanie dokumentacji na wybranych stanowiskach pracy
BPO.01. Zarządzanie bezpieczeństwem w środowisku pracy - Technik bezpieczeństwa i higieny pracy 325509
bg‑azure
Oceniam i dokumentuję ryzyko zawodowe
GRA EDUKACYJNA
1
1
Instrukcja obsługi gry edukacyjnej
Instrukcja obsługi gry edukacyjnej
Gra edukacyjna “Oceniam i dokumentuję ryzyko zawodowe” rozpoczyna się ekranem startowym. Klikając przycisk Start, gracz przechodzi do filmu wprowadzającego i zasad gry. Między tymi ekranami przechodzi, klikając przyciski Dalej lub Wstecz.
Gra składa się z 3 poziomów. Aby przejść do kolejnego gracz musi uzyskać odpowiednią liczbę punktów w poprzedzających go poziomach. Na każdym poziomie jest czas na jego ukończenie. Jeśli gracz nie zdąży rozwiązać zadań, straci uzyskane punkty i rozpocznie od pierwszego pytania na danym etapie.
Poziom I jest łatwy, maksymalna liczba punktów do zdobycia to 20, czas - 15 minut. Celem gracza jest odpowiedzenie na 10 pytań z zakresu definiowania podstawowych pojęć obowiązujących przy ocenie ryzyka zawodowego, rodzajów zagrożeń na stanowisku administracyjno‑biurowym i ich skutków oraz profilaktyki. Aby ukończyć poziom I, gracz musi zdobyć 14 punktów.
Poziom II jest średnio trudny, maksymalna liczba punktów do zdobycia to 38, czas - 15 minut. Celem gracza jest wskazanie źródeł zagrożeń, zagrożeń, skutków dla zdrowia i działań profilaktycznych przy ocenie ryzyka zawodowego na stanowisku administracyjno‑biurowym. Aby ukończyć poziom II, gracz musi zdobyć 30 punktów.
Poziom III jest trudny, maksymalna liczba punktów do zdobycia to 33, czas - 15 minut. Celem gracza jest zebranie dotychczasowych informacji i dokonanie oceny ryzyka metodą PHA. Efekt końcowy to uzupełniona tabela oceny ryzyka zawodowego dla stanowiska administracyjno‑biurowego. Aby ukończyć poziom III, gracz musi zdobyć 23 punkty. Jeżeli przy jednym z wyszczególnionych zagrożeń pojawi się niedopuszczalna ocena ryzyka, czyli wartość parametru R powyżej 10, gracz rozpoczyna poziom od nowa, tracąc jedno życie.
Po zakończonej rozgrywce na danym poziomie pojawia się plansza informująca o jego przejściu. Po ukończeniu etapu, klikając przycisk Dalej gracz przechodzi do kolejnego. W przypadku nieukończenia etapu, klikając przycisk Spróbuj ponownie gracz przechodzi do początku.
Na ekranie kończącym grę edukacyjną jest informacja o zdobytych punktach oraz przycisk Spróbuj ponownie umożliwiający przejście do ekranu startowego.
RHDRa6ew8ACov
Przyciski funkcyjne
Przyciski funkcyjne
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY-SA 3.0.
Źródło: Zespół autorski Politechniki Łódzkiej, licencja: CC BY-SA 3.0.
RUqSUzRJdr6iw1
Ćwiczenie 1
R1Vw99I071bXQ1
Ćwiczenie 2
R6a3OwugvYIBx1
Ćwiczenie 3
RZtKunJwzs8Or2
Ćwiczenie 4
RWyRJi6nOmI3w3
Ćwiczenie 5
R1JYogjF37zmU2
Ćwiczenie 6
R1Z8MTDQBEUtk2
Ćwiczenie 7
RR1P9e6bonDlG2
Ćwiczenie 8
Powiązane ćwiczenia
5. Karta oceny ryzyka zawodowego
Przenoszenie elementów do komórek tabeli
5. Karta oceny ryzyka zawodowego
Na fragmencie oceny ryzyka zawodowego dla pracownika administracyjno‑biurowego wykonanego metodą PHA (ang. Preliminary Hazard Analysis) uzupełnij luki w tabeli korzystając z elementów do przeciągnięcia. W celu ułatwienia rozwiązania zadania skorzystaj z tabelki.
RS1mu9U7vOu4m
Ilustracja
Poziom ryzyka
Ocena
1‑3
Akceptowalne
4‑9
Dopuszczalna akceptacja
≥ 10
Niedopuszczalne
RVDSa9S8M6vZZ31
6. Definicje związane z oceną ryzyka zawodowego
Zaznaczanie komórek tabeli
6. Definicje związane z oceną ryzyka zawodowego
RoQidKVN4xHDw
Oceń, które zdania dotyczące oceny ryzyka zawodowego są prawdziwe, a które fałszywe.
Oceń, które zdania dotyczące oceny ryzyka zawodowego są prawdziwe, a które fałszywe.