Na podstawie symulacji interaktywnej uzupełnij zdania, przeciągając odpowiedzi w odpowiednie miejsca.
, , trzeciego, , , prostopadłą, , odcinków, siódmego, czwartego, , piątego, trzeciego, równoległą, prostopadłą, , , odcinki, odcinki, , odcinki, , , dziewiątego, odcinków, odcinków, równoległą, , ,
1. Jeśli odcinek dzielimy w stosunku , to wpierw budujemy odcinek złożony z .......................... równych odcinków, a następnie począwszy od punktu odliczamy ........................... Rysujemy odcinek . Przez punkt, który jest końcem .......................... odcinka prowadzimy prostą .......................... do odcinka . Punkt przecięcia tej prostej z odcinkiem .......................... jest punktem podziału odcinka w stosunku .
2. Jeśli odcinek dzielimy w stosunku , to wpierw budujemy odcinek złożony z .......................... równych odcinków, a następnie począwszy od punktu odliczamy ........................... Rysujemy odcinek . Przez punkt, który jest końcem .......................... odcinka prowadzimy prostą .......................... do odcinka . Punkt przecięcia tej prostej z odcinkiem .......................... jest punktem podziału odcinka w stosunku .