Polecenie 1

Zapoznaj się z algorytmem zapisanym za pomocą pseudokodu. Tablica T przechowuje dowolne liczby całkowite.

  1. Uzupełnij specyfikację, zapisując wynik działania podanego kodu.

    Specyfikacja problemu:

    Dane:

    • n – liczba elementów w tablicy T; liczba naturalna

    • T[0, , n‑1] – tablica liczb całkowitych

    Wynik:

    RoXtT8umeiGCl
    Tytuł nagłówka Treść

Linia 1. dla i znak równości 1 przecinek 2 przecinek otwórz nawias ostrokątny span aria minus label znak równości cudzysłów wielokropek cudzysłów role znak równości cudzysłów math cudzysłów data minus editor minus tag znak równości cudzysłów latex cudzysłów data minus editor minus latex znak równości cudzysłów lewy ukośnik dots cudzysłów zamknij nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny script type znak równości cudzysłów math prawy ukośnik tex cudzysłów zamknij nawias ostrokątny lewy ukośnik dots otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik script zamknij nawias ostrokątny otwórz nawias ostrokątny prawy ukośnik span zamknij nawias ostrokątny n minus 1 wykonuj dwukropek. Linia 2. p znak równości T otwórz nawias kwadratowy i zamknij nawias kwadratowy. Linia 3. j znak równości i minus 1. Linia 4. dopóki j zamknij nawias ostrokątny znak równości 0 oraz T otwórz nawias kwadratowy j zamknij nawias kwadratowy zamknij nawias ostrokątny p wykonuj dwukropek. Linia 5. T otwórz nawias kwadratowy j plus 1 zamknij nawias kwadratowy znak równości T otwórz nawias kwadratowy j zamknij nawias kwadratowy. Linia 6. j znak równości j minus 1. Linia 7. T otwórz nawias kwadratowy j plus 1 zamknij nawias kwadratowy znak równości p.
  1. Dla tablicy T = {9, 3, 6, 5, 7, 2, 6} uzupełnij zawartość tablicy T po wykonaniu kolejnych iteracji pętli zewnętrznej.

    R1Vb1Z6yPUQ2d
    Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.

1

Symulacja interaktywna ukazuje działanie algorytmu z polecenia 1 w formie schematu blokowego.

RR1Ca2f1Shwrx
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Symulacja interaktywna przedstawia schemat blokowy algorytmu z polecenia 1.

  1. Start

  2. Wczytaj n oraz k, ilustracja pyta o podanie zmiennych w osobnych oknach

  3. Wczytaj T, symulacja pyta o podanie danych do tablicy T

  4. Przypisz 1 do i

  5. Blok wyboru i mniejsze lub równe k

Jeśli 5 to tak:

  1. Liczba wystąpień indeks i wartość przypisana to 0.

  2. Do i dodaj 1

Powrót do bloku 5

Jeśli 5 to nie:

  1. Przypisz 1 do i

  2. Blok wyboru i mniejsze od n

Jeśli 7 to tak:

  1. Do m przypisz 1 + (T indeks i potem mod k)

  2. Dodaj 1 do Liczba wystąpień indeks m

  3. Dodaj 1 do i

Powrót do bloku 7

Jeśli 7 to nie:

  1. Przypisz do w wartość Liczba wystąpień indeks 1

  2. Koniec

Polecenie 2

Zaimplementuj w wybranym języku programowania algorytm z polecenia 2.

RawfTq4Bw5uLH