Dokumentowanie zabezpieczenia imprezy masowej
DOKUMENTACJA INTERAKTYWNA
Spis treści
Dokumenty interaktywneDokumenty interaktywne
Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowejWniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
Regulamin imprezy masowej „Święto ziemniaka”Regulamin imprezy masowej „Święto ziemniaka”
Regulamin korzystania ze stadionu gminnegoRegulamin korzystania ze stadionu gminnego
Program imprezy „Święto ziemniaka”Program imprezy „Święto ziemniaka”
Zadania dla służb porządkowych i informacyjnych na posterunkach na imprezie masowej artystyczno‑rozrywkowej „Święto ziemniaka”Zadania dla służb porządkowych i informacyjnych na posterunkach na imprezie masowej artystyczno‑rozrywkowej „Święto ziemniaka”
Instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowejInstrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej
Notatka z użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniegoNotatka z użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego
Wzory dokumentów do wypełnieniaWzory dokumentów do wypełnienia
Przykładowo wypełnione dokumentyPrzykładowo wypełnione dokumenty
Dokumenty interaktywne
Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej
Wskazówki do poprawnego wypełniania ww. dokumentu
Obowiązkowe pola do wypełnienia
Nazwisko i imię lub nazwa organizatora.
Adres do korespondencji, numer telefonu.
Siedziba organizatora.
Nazwa imprezy masowej.
Warunki przeprowadzenia imprezy masowej:
Miejsce przeprowadzenia imprezy masowej.
Czas rozpoczęcia i zakończenia imprezy masowej.
Maksymalna liczba osób, które mogą uczestniczyć w imprezie masowej.
Liczba członków służby porządkowej oraz służby informacyjnej, ustalona zgodnie z art. 6 ust. 2 Ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.
Informacja o zainstalowaniu urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk, o których mowa w art. 11 Ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych.
Informacja o ewentualnym uznaniu imprezy za imprezę masową o podwyższonym ryzyku.
Informacja o tym, czy wstęp jest wolny, czy za opłatą.
Dane osoby reprezentującej organizatora: imię i nazwisko, numer PESEL, numer i data wydania zaświadczenia o ukończeniu szkolenia dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych.
Numer wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej osób i mienia (w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka).
Organem wydającym zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej, zwanym dalej „organem”, jest wójt, burmistrz lub prezydent miasta, właściwy ze względu na miejsce przeprowadzenia imprezy masowej.
W celu przeprowadzenia imprezy masowej organizator, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem jej rozpoczęcia:
występuje do organu z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej;
zwraca się do właściwych miejscowo: komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji i komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, dysponenta zespołów ratownictwa medycznego i państwowego inspektora sanitarnego z wnioskiem o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach;
powiadamia właściwego miejscowo:
komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej w strefie nadgranicznej,
komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprezy masowej na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
Termin 30 dni może zostać skrócony do 14 dni w wyjątkowych i uzasadnionych przypadkach, w szczególności, gdy potrzeba organizacji imprezy masowej wynika z przyczyn nagłych oraz jeżeli charakter imprezy masowej odpowiada przeznaczeniu obiektu określonemu w projekcie budowlanym tego obiektu.
Do wniosku o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej organizator załącza:
graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
oznaczenie sektorów, na których podczas meczu piłki nożnej zostaną udostępnione miejsca stojące – jeżeli organizator zamierza udostępnić uczestnikom miejsca stojące;
program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej;
pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej;
warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.
Właściwi miejscowo: komendant powiatowy (rejonowy, miejski) Policji, komendant powiatowy (miejski) Państwowej Straży Pożarnej, dysponent zespołów ratownictwa medycznego i państwowy inspektor sanitarny wydaje opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku o ich wydanie.
W przypadku złożenia wniosku przez organizatora w terminie najpóźniej 14 dni przed planowaną imprezą masową wydanie opinii następuje w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku o ich wydanie.
Opinie zachowują ważność przez 6 miesięcy od dnia ich wydania.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1466).
Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. 2021 poz. 1995).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 sierpnia 2011 r. w sprawie wymogów, jakie powinni spełniać kierownik do spraw bezpieczeństwa, służby porządkowe i służby informacyjne (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1347).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 sierpnia 2009 r. w sprawie zakresu instrukcji powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (Dz.U. 2009 nr 135 poz. 1113).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 września 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymogów, jakie powinni spełniać kierownik do spraw bezpieczeństwa, służby porządkowe i służby informacyjne (Dz U. 2020 poz. 1678).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 stycznia 2020 r. w sprawie przekazywania informacji, w tym danych osobowych, dotyczących bezpieczeństwa imprez masowych (Dz.U. 2020 poz. 97).
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Regulamin imprezy masowej „Święto ziemniaka”
Regulamin imprezy masowej, zawierający warunki uczestnictwa i zasady zachowania się osób na niej obecnych, opracowywany jest przez organizatora imprezy na podstawie zapisów Ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych oraz Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
Organizator ma obowiązek udostępnienia regulaminu imprezy masowej osobom w niej uczestniczącym.
Elementy regulaminu imprezy masowej
Nazwa imprezy masowej.
Adres i termin odbywania się imprezy masowej.
Postanowienia ogólne najczęściej zawierają: podstawy prawne regulaminu, dane organizatora, datę i miejsce organizacji imprezy, cele regulaminu, adresatów regulaminu oraz słownik najważniejszych pojęć.
Zasady nabycia biletu.
Zasady wstępu na teren imprezy.
Zasady uczestnictwa w imprezie masowej.
Przepisy karne wynikające z Ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1466).
Postanowienia końcowe.
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i ich swobodnego przepływu zgodnie z RODO.
§ 5. PRZEPISY KARNE WYNIKAJĄCE Z USTAWY Z DNIA 20 MARCA 2009 R. O BEZPIECZEŃSTWIE IMPREZ MASOWYCH (T.J. DZ.U. 2022 POZ. 1466)
W szczególności: art. 54, art. 55, art. 56, art. 57, art. 57a, art. 58, art. 59, art. 60.
§ 6. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Regulaminy są udostępnione uczestnikom Imprezy na stronie internetowej Organizatora oraz dostępne w widocznych miejscach na terenie Imprezy.
Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu, w tym zmiany daty i liczby uczestników, na podstawie aktualnych przepisów, wytycznych lub zaleceń właściwych organów administracji rządowej.
W sprawach nieuregulowanych w regulaminie stosuje się przepisy Ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych oraz Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
W poniższym przykładowym regulaminie niektóre treści zostały opisane skrótowo. Informacja ta podana jest w nawiasach kwadratowych, np.: Zapisy zawierają informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i ich swobodnego przepływu.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Regulamin korzystania ze stadionu gminnego
Wskazówki do tworzenia regulaminu obiektu
Nazwa obiektu.
Adres obiektu.
Dane ogólne.
Godziny otwarcia.
Zasady przebywania na terenie imprezy.
Zakazy dotyczące obiektu.
Przepisy karne wynikające z ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1466).
Dane dotyczące przetwarzania i administratora danych osobowych zgodnie z RODO.
Podstawa prawna
Ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r. (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1466).
Art. 13 oraz art. 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. z 2016 r., L 119, poz. 1).
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Program imprezy „Święto ziemniaka”
Wskazówki do prawidłowego sporządzenia programu imprezy masowej
Nazwa imprezy masowej.
Miejsce odbywania się imprezy masowej.
Czas odbywania się imprezy masowej.
Czas otwarcia imprezy dla publiczności.
Czas zamknięcia imprezy dla publiczności.
Godzinowy rozkład zdarzeń.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1466).
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Zadania dla służb porządkowych i informacyjnych na posterunkach na imprezie masowej artystyczno‑rozrywkowej „Święto ziemniaka”
Instrukcja określająca zadania służby porządkowej i informacyjnej oraz kierownika do spraw bezpieczeństwa na imprezie masowej
Instrukcja określająca zadania kierownika do spraw bezpieczeństwa na imprezie masowej
Kierownik do spraw bezpieczeństwa działa na podstawie Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 roku (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1466) oraz regulaminu imprezy.
Kierownikiem do spraw bezpieczeństwa może być wyłącznie osoba, która ukończyła odpowiednie szkolenie i została wpisana na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, o której mowa w art. 26 Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
Na imprezach masowych niebędących imprezami podwyższonego ryzyka kierownicy do spraw bezpieczeństwa nie muszą być osobami wpisanymi na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, o której mowa w art. 26 Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia.
Kierownik do spraw bezpieczeństwa obowiązany jest do noszenia w widocznym miejscu identyfikatora wydanego przez organizatora. Identyfikator zawiera następujące dane:
nazwę wystawcy,
numer identyfikacyjny i wizerunek twarzy,
termin ważności,
pieczęć i podpis wystawcy.
Do obowiązków kierownika należy:
koordynacja działań poszczególnych zespołów służby porządkowej i informacyjnej,
kierowanie całością zabezpieczenia,
podejmowanie decyzji zasadniczych w sytuacjach zagrożenia,
postępowanie według instrukcji określających zachowanie w przypadku różnych zagrożeń:
awaria energetyczna,
klęska żywiołowa,
awaria technicznych systemów zabezpieczeń obiektu lub imprezy,
sytuacje szczególne: pożar, zagrożenie terrorystyczne i inne,
dowodzenie ewakuacją zgodnie z instrukcją oraz koordynacja wszystkich działań, w tym związanych ze współpracą z Policją, Strażą Miejską, Strażą Pożarną i Służbami Ratowniczymi,
współpraca z organizatorem.
Instrukcja określająca zadania służby informacyjnej
Służba informacyjna, wynajęta przez organizatora imprezy masowej, działa na podstawie Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 roku (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1466) oraz regulaminu imprezy.
Członkowie służby informacyjnej działają na rzecz bezpieczeństwa i porządku imprezy masowej, w szczególności poprzez informowanie ich o przyjętych rozwiązaniach organizacyjnych.
Członkowie służb informacyjnych są obowiązani posiadać oznakowanie i ukończone odpowiednie szkolenie.
Członkowie służby informacyjnej obowiązani są do noszenia w widocznym miejscu identyfikatora wydanego przez organizatora. Identyfikator zawiera następujące dane:
nazwę wystawcy,
numer identyfikacyjny i wizerunek twarzy,
termin ważności,
pieczęć i podpis wystawcy.
Służby informacyjne są uprawnione do:
sprawdzenia uprawnień osób do uczestniczenia w imprezie masowej, a w przypadku stwierdzenia braku takich uprawnień do wezwania ich do opuszczenia imprezy masowej;
legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;
przeglądania zawartości bagaży i odzieży osób w przypadku podejrzenia, że wnoszą one lub posiadają przedmioty, o których mowa w art. 8 ust. 2 Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 r (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1644);
wydawania poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny lub zachowującym się niezgodnie z regulaminem imprezy masowej lub regulaminem obiektu (terenu), a w przypadku niewykonania tych poleceń – wezwania ich do opuszczenia imprezy masowej;
ujęcia, w celu niezwłocznego przekazania Policji, osób stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla dóbr powierzonych ochronie oraz osób dopuszczających się czynów zabronionych;
czynności, o których mowa powyżej, powinny być wykonywane w sposób zapewniający poszanowanie godności ludzkiej oraz innych dóbr osobistych osoby, w stosunku do której zostały podjęte.
Służby informacyjne są obowiązane do:
informowania o udogodnieniach oraz wymogach bezpieczeństwa określonych przez organizatora lub służby ratownicze;
informowania o umiejscowieniu punktów pomocy medycznej, gastronomicznych i sanitarnych;
nadzorowania bezpiecznego wejścia i wyjścia osób uczestniczących w imprezie masowej;
niedopuszczenia osób uczestniczących w imprezie masowej do miejsc nieprzeznaczonych dla publiczności;
niezwłocznego reagowania na incydenty i zagrożenia oraz podejmowania niezbędnych działań zaradczych, w szczególności przez informowanie o nich służb porządkowych;
obserwowania wszystkich obszarów potencjalnego zagrożenia i przeciwdziałania nadmiernemu zagęszczeniu osób;
pilnowania przestrzegania postanowień regulaminu obiektu (terenu) i regulaminu imprezy masowej;
reagowania na skargi składane przez osoby uczestniczące w imprezie masowej;
w przypadku zauważenia zagrożenia powiadomienia kierownika do spraw bezpieczeństwa, który zawiadamia służby ratunkowe;
niedopuszczenia do wejścia na scenę osób nieupoważnionych;
obserwacji publiczności zgromadzonej przed sceną pod względem zachowań w wyznaczonym sektorze obserwacji;
utrzymania stałej łączności z kierownikiem do spraw bezpieczeństwa;
wzajemnej asekuracji w trakcie podejmowanych interwencji.
Instrukcja określająca zadania służby porządkowej
Służba porządkowa, wynajęta przez organizatora imprezy masowej, działa na podstawie Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych z dnia 20 marca 2009 roku (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1644) oraz regulaminu imprezy.
Członkowie służby porządkowej działają na rzecz bezpieczeństwa i porządku publicznego w czasie i w miejscu trwania imprezy masowej. Członkowie służb porządkowych są obowiązani posiadać oznakowanie i ukończone odpowiednie szkolenie.
Członkowie służby porządkowej obowiązani są do noszenia w widocznym miejscu identyfikatora wydanego przez organizatora. Identyfikator zawiera następujące dane:
nazwę wystawcy,
numer identyfikacyjny i wizerunek twarzy,
termin ważności,
pieczęć i podpis wystawcy.
Służby porządkowe są uprawnione do:
sprawdzenia uprawnień osób do uczestniczenia w imprezie masowej, a w przypadku stwierdzenia braku takich uprawnień do wezwania ich do opuszczenia imprezy masowej;
legitymowania osób w celu ustalenia ich tożsamości;
przeglądania zawartości bagaży i odzieży osób w przypadku podejrzenia, że wnoszą one lub posiadają przedmioty, o których mowa w art. 8 ust. 2 Ustawy z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1644);
wydawania poleceń porządkowych osobom zakłócającym porządek publiczny lub zachowującym się niezgodnie z regulaminem imprezy masowej lub regulaminem obiektu (terenu), a w przypadku niewykonania tych poleceń – wezwania ich do opuszczenia imprezy masowej;
ujęcia, w celu niezwłocznego przekazania Policji, osób stwarzających bezpośrednie zagrożenie dla dóbr powierzonych ochronie oraz osób dopuszczających się czynów zabronionych;
użycia środków przymusu bezpośredniego oraz dokumentowania tego użycia na zasadach określających w Ustawie z dnia 24 maja 2013 r. o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej;
stosowania siły fizycznej w postaci chwytów obezwładniających lub podobnych technik obrony oraz kajdanek lub ręcznych miotaczy gazu w przypadku zagrożenia dóbr powierzonych ochronie lub odparcia ataku na członka służby porządkowej, służby informacyjnej lub inną osobę oraz niewykonywania poleceń, o których mowa w art. 20 ust. 1 pkt 4, na zasadach określonych w art. 38 Ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia;
czynności, o których mowa powyżej, powinny być wykonywane w sposób zapewniający poszanowanie godności ludzkiej oraz innych dóbr osobistych osoby, w stosunku do której zostały podjęte.
Służby porządkowe są obowiązane:
Odmówić wstępu na imprezę masową:
osobie, wobec której zostało wydane orzeczenie:
zakazujące wstępu na imprezę masową,
zobowiązujące się do powstrzymania się od przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych, wydane przez sąd wobec skazanego w związku z warunkowym zawieszeniem wykonania kary pozbawienia wolności albo wobec nieletniego na podstawie art. 6 pkt 2 Ustawy z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich;
osobie, wobec której został wydany zakaz zagraniczny;
osobie, wobec której został wydany zakaz klubowy;
osobie odmawiającej poddania się czynnościom: sprawdzenia i stwierdzenia uprawnień do przebywania na imprezie masowej, legitymowania w celu ustalenia ich tożsamości, przeglądania zawartości bagażu i odzieży w celu wykrycia posiadanych przedmiotów zabronionych;
osobie znajdującej się pod widocznym wpływem alkoholu, środków odurzających, psychotropowych lub innych działających podobnie środków;
osobie posiadającej broń lub inne przedmioty, materiały, wyroby, napoje, środki lub substancje, których wnoszenie i posiadanie na imprezie masowej jest zabronione, o których mowa w art. 8 ust. 2 Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych;
osobie zachowującej się agresywnie, prowokacyjnie albo w inny sposób stwarzającej zagrożenie dla bezpieczeństwa lub porządku publicznego.
Odmówić wstępu na imprezę masową osobie nieposiadającej biletu wstępu lub innego dokumentu uprawniającego do przebywania na imprezie masowej.
Usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej osoby, które swoim zachowaniem zakłócają porządek publiczny lub zachowują się niezgodnie z regulaminem obiektu (terenu) lub regulaminem imprezy masowej.
Usunąć z miejsca przeprowadzania imprezy masowej osoby, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 lit. a–c Ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, czyli te, wobec których zostało wydane orzeczenie:
zakazujące wstępu na imprezę masową,
zobowiązujące do powstrzymania się od przebywania w miejscach przeprowadzania imprez masowych, wydane przez sąd wobec skazanego w związku z warunkowym zawieszeniem wykonania kary pozbawienia wolności albo wobec nieletniego na podstawie art. 6 pkt 2 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich,
osoby, wobec której został wydany zakaz zagraniczny,
osoby, wobec której został wydany zakaz klubowy.
Powiadomienia, w przypadku zauważenia zagrożenia, kierownika do spraw bezpieczeństwa, który zawiadamia służby ratunkowe.
Niedopuszczenia do wejścia na scenę osób nieupoważnionych.
Obserwacji publiczności zgromadzonej przed sceną pod względem zachowań w wyznaczonym sektorze obserwacji.
Utrzymania stałej łączności z kierownikiem do spraw bezpieczeństwa.
Wzajemnej asekuracji w trakcie podejmowanych interwencji.
W przypadku gdy działania służby porządkowej są nieskuteczne, organizator lub kierownik do spraw bezpieczeństwa występuje do Policji o udzielenie pomocy, niezwłocznie potwierdzając ten fakt pisemnym zgłoszeniem.
W przypadku gdy impreza masowa jest przeprowadzana na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podległych, podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej, wystąpienie o udzielenie pomocy kierowane jest do Żandarmerii Wojskowej. Fakt ten niezwłocznie potwierdza się pisemnym zgłoszeniem.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej
Charakterystyka imprezy
Nazwa imprezy: „Święto Ziemniaka”
Czas trwania imprezy: 25 września 2022 r., godz. 17.00‑23.00
Miejsce imprezy: Stadion Gminny w Bukowcu, ul. Wschodnia 42
Organizator imprezy: Bukowiecki Dom Kultury Regionalnej w Bukowcu, 95‑006 Bukowiec, ul. Wschodnia 40, gmina Brójce, powiat łódzki wschodni
Charakter imprezy: koncerty orkiestr, zespołów muzycznych, śpiewaczych zespołów ludowych
Podstawy prawne instrukcji
Ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz.U. 2022 poz. 1466).
Ustawa z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (t.j. Dz.U. 2021 poz. 1995).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 sierpnia 2011 r. w sprawie wymogów, jakie powinni spełniać kierownik do spraw bezpieczeństwa, służby porządkowe i służby informacyjne z późniejszymi zmianami.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 sierpnia 2009 r. w sprawie zakresu instrukcji postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej (Dz.U. 2009 nr 135 poz. 1113).
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 września 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wymogów, jakie powinni spełniać kierownik do spraw bezpieczeństwa, służby porządkowe i służby informacyjne (Dz.U. 2020 poz. 1678).
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Notatka z użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego
Wskazówki do wypełnienia notatki wynikające z Ustawy z dnia 24 maja 2013 r. o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej oraz Ustawy z dnia 29 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych
W przypadku użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego, którego skutkiem było zranienie osoby lub wystąpienie innych widocznych objawów zagrożenia życia lub zdrowia tej osoby albo jej śmierć, zranienie albo śmierć zwierzęcia albo zniszczenie mienia, notatka zawiera:
służbowe dane identyfikacyjne uprawnionego;
określenie czasu i miejsca użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego;
następujące dane osoby, wobec której użyto środków przymusu bezpośredniego (jeśli jest to do ustalenia):
imię i nazwisko,
serię i numer dokumentu tożsamości,
datę urodzenia,
określenie celu użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego;
informację o przyczynie użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego;
określenie użytych lub wykorzystanych środków przymusu bezpośredniego oraz sposobu ich użycia;
opis czynności zrealizowanych przed użyciem lub wykorzystaniem środków przymusu bezpośredniego i po użyciu lub wykorzystaniu tych środków;
opis skutków użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego;
informację o udzieleniu pierwszej pomocy i jej zakresie lub zapewnieniu wezwania kwalifikowanej pierwszej pomocy lub podmiotów świadczących medyczne czynności ratunkowe;
następujące dane ustalonych świadków zdarzenia:
imię i nazwisko oraz serię i numer dokumentu tożsamości albo
służbowe dane identyfikacyjne, jeżeli świadkiem zdarzenia był uprawniony;
podpis uprawnionego.
Jeżeli uzyskanie wymienionych danych osobowych było niemożliwe, w notatce podaje się przyczyny ich nieumieszczenia.
Jeżeli nie wystąpiły ww. skutki użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego, notatka zawiera tylko:
Służbowe dane identyfikacyjne uprawnionego;
Określenie czasu i miejsca użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego;
Następujące dane osoby, wobec której użyto środków przymusu bezpośredniego:
imię i nazwisko,
serię i numer dokumentu tożsamości,
datę urodzenia,
Określenie celu użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego;
Informację o przyczynie użycia lub wykorzystania środków przymusu bezpośredniego;
Określenie użytych lub wykorzystanych środków przymusu bezpośredniego i sposób ich użycia;
Podpis uprawnionego.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wzory dokumentów do wypełnienia
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Przykładowo wypełnione dokumenty
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści