E-materiały do kształcenia zawodowego

Obróbka ręczna wyrobów z blachy i profili kształtowych

MEC.01. Wykonywanie i naprawa wyrobów z blachy i profili kształtowych - Blacharz 721301

bg‑turquoise

Przewodnik dla uczącego się

4

Spis treści

1

Struktura e‑materiału

Materiały multimedialne zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają Ci przyswojenie wiedzy. E‑materiał „Obróbka ręczna wyrobów z blachy i profili kształtowych” składa się z czterech materiałów multimedialnych.

  • Film instruktażowy - tutorial Podstawowe zagadnienia związane z obróbką ręczną blachy i profili kształtowychDIyZWr2maFilm instruktażowy - tutorial Podstawowe zagadnienia związane z obróbką ręczną blachy i profili kształtowych zaprezentuje Ci ogólną organizację i pracę wydziału obróbki ręcznej w tym kolejne etapy procesów technologicznych, podczas których realizowana jest obróbka ręczna wyrobów z blachy i profili kształtowych oraz kolejne operacje i czynności technologiczne wykonywane podczas obróbki ręcznej wyrobów z blachy i profili kształtowych,

  • Galeria zdjęć Wydział obróbki ręcznej blacharniDLOHvtUljGaleria zdjęć Wydział obróbki ręcznej blacharni przedstawi Ci obróbkę ręczną wyrobów z blachy i profili kształtowych wykonywaną w zakładzie blacharskim, a w szczególności techniki obróbki.

  • Wycieczka wirtualna Zakład blacharskiDCwwIV9JaWycieczka wirtualna Zakład blacharski odbywa się po zakładzie blacharskim, gdzie realizowana jest obróbka ręczna wyrobów z blachy i profili kształtowych. Dzięki niej poznasz być może swoje przyszłe stanowisko pracy,

  • E‑book Wykonywanie podstawowych operacji obróbki ręcznejDzbYWsOXtE‑book Wykonywanie podstawowych operacji obróbki ręcznej zawiera treści dotyczące wykonywania podstawowych operacji obróbki ręcznej wyrobów z blachy i profili kształtowych.

Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceD19u5woE3Interaktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuDTbDDvOzsSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

  • Przwodnik dla nauczycielaDn6WtCL0kPrzwodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięDEkFh6ADbPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaDsOacrOfsNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaD158db81eInstrukcja użytkowania, objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie blacharz.

W skład multimediów wchodzi film instruktażowy (tutorial), galeria zdjęć, wycieczka wirtualna oraz e‑book. Przybliżą Ci one wiadomości z zakresu obróbki ręcznej wyrobów z blachy i profili kształtowych.

Co może być ważne?

Zmieniaj multimedia, jeśli się znudzisz. Zaczynając od filmu możesz przejść za chwilę do wirtualnej wycieczki, żeby poszukać opisów procesu w galerii zdjęć oraz wszelkich informacji w e‑book'u. Te zmiany powodują, że w różnych ujęciach tego samego tematu będziesz poszerzał swoją wiedzę.

Nie ulegnij jednak pokusie zaniedbania któregokolwiek z materiałów myśląc, że są o tym samym. Mówią o procesach, narzędziach, przyrządach pomiarowych i błędach w obróbce, ale w różny sposób i różnym ujęciu.

Dlatego warto poznać wszystkie punkty widzenia z tych materiałów.

Przykładowa ścieżka Twojego uczenia się

Aby dobrze opanować materiał z zakresu obróbki ręcznej blach i profili kształtowych ja musiałbym postępować w poniższy sposób:

  • przeczytałbym jeszcze raz strukturę materiału, żeby dowiedzieć się o czym są elementy e‑materiału. Powrót do struktury materiałuPowrót do struktury materiału,

  • przejrzałbym wstępnie e‑book i zapoznał się z technikami obróbki blachy,

  • obejrzałbym film, ale tylko po to aby zobaczyć jak wiele materiału ona zawiera,

  • sprawdziłbym, ile zapamiętałem z niej po pierwszym obejrzeniu

  • zajrzałbym do galerii zdjęć zapoznając się w inny sposób z technikami obróbki blachy. Zacząłbym przyswajać wiedzę czytając dokładnie opisy.

  • to samo zrobiłbym zaraz z e‑bookiem, aby porównać zakres materiału w obu materiałach,

  • przeszedłbym wycieczkę wirtualną poznając przestrzeń pracy w zakładzie blacharskim, obejrzałbym ją wstępnie (orientacja przestrzeni i wydziałów)

  • wykonałbym ćwiczenie 3 - tekst wiedzy

  • teraz wróciłbym do dokładnego obejrzenia filmu (długi, ale zawiera wiele szczegółów),

  • na podstawie wirtualnej wycieczki starałbym się poznać maszyny w warsztacie i ich zadania oraz na tej podstawie zadania blacharza,

  • teraz tylko trzeba powtarzać i się sprawdzać,

  • dla powtórzenia za dwa dni jeszcze raz obejrzałbym film, przeczytał e‑book i ewentualnie wykonał test z ćwiczenia 3

To jest moja ścieżka, swoją warto zaprojektować na bazie tego, że „wiesz, co jesz” intelektualnie. Najlepiej tak jak Tobie to pasuje.

Oczywiście możesz też skorzystać z mojej podpowiedzi.

Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę

Każdy z nas ma własny sposób logicznego postrzegania świata i odbiera ten świat selektywnie według własnych preferencjami i zainteresowań. Selektywny to znaczy taki, który w danym momencie jest odpowiedni dla danej osoby.

Jeśli jednego dnia jesteś zmęczony i przytłoczony ilością nowego materiału z innych przestrzeni - użyj wirtualnej wycieczki dla zaciekawienia się. Jeśli to początek dnia - śmiało próbuj zdobyć nową wiedzę czytając e‑book lub oglądając film.

Po pracy w grupie popracuj sam, po aktywności intelektualnej, która wymaga kreatywnego wymyślania - obejrzyj film (biernie zdobywasz wiedzę).

W różnych sytuacjach każdy może odbierać silniej lub słabiej informacje przekazywane w tych e‑materiałach. jest to naturalne, bo to naturalna wrażliwości bodźce (różnego rodzaju).

Można wręcz powiedzieć, że najlepszym sposobem uczenia się jest ...

... Twój własny sposób.

Jeśli go znasz - zastosuj, jeśli nie poznaj i ... zastosuj.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3 GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2 GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

R1ehXPVK09UXa
(Uzupełnij).