Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
1
Ćwiczenie 1
RmehfnVjgpanT
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem, który dotyczy czynności zawodowych wykonywanych przez właściciela gospodarstwa agroturystycznego.Rozmowa z klientem i przyjęcie zamówienia
Rozpoczynasz dzień pracy w biurze 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert. Włączasz komputer, logujesz się i otwierasz pocztę. Masz nową wiadomość od klienta. Pracę zaczynasz od wyszukania 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert w programie rezerwacyjnym tak, aby spełniały one oczekiwania klienta.
Dobranie świadczeń do oferty klienta
W programie rezerwacyjnym znajdują się opcje wyboru: oferty 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert, terminów i 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert. Klient zażyczył sobie wycieczki do jednej z krajów leżących nad Morzem Śródziemnym, dlatego spośród ofert wybierasz przykładowo 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert.
Rozmowa 2 z klientem
Po wysłaniu oferty, klient dzwoni do biura. Jest bardzo zadowolony z przedstawionej oferty i prosi o przygotowanie 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert.
Przygotowanie oferty na zamówienie. Rozmowa 3 z klientem
Przygotowujesz dokument i 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert w dwóch egzemplarzach, aby klient mógł się z nim zapoznać i podpisać.
Przygotowanie umowy zawierającej szczegóły dotyczące ubezpieczenia NNW i KL
Klient pojawia się w biurze, w którym następuje zapoznanie się z ofertą i 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert wszystkich dokumentów. Dziękujesz klientowi za wybór oferty i życzysz udanego 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert. Na koniec wysyłasz wszystkie informacje niezbędne do zrealizowania.
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenia spośród znajdujących się pod tekstem, który dotyczy czynności zawodowych wykonywanych przez właściciela gospodarstwa agroturystycznego.Rozmowa z klientem i przyjęcie zamówienia
Rozpoczynasz dzień pracy w biurze 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert. Włączasz komputer, logujesz się i otwierasz pocztę. Masz nową wiadomość od klienta. Pracę zaczynasz od wyszukania 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert w programie rezerwacyjnym tak, aby spełniały one oczekiwania klienta.
Dobranie świadczeń do oferty klienta
W programie rezerwacyjnym znajdują się opcje wyboru: oferty 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert, terminów i 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert. Klient zażyczył sobie wycieczki do jednej z krajów leżących nad Morzem Śródziemnym, dlatego spośród ofert wybierasz przykładowo 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert.
Rozmowa 2 z klientem
Po wysłaniu oferty, klient dzwoni do biura. Jest bardzo zadowolony z przedstawionej oferty i prosi o przygotowanie 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert.
Przygotowanie oferty na zamówienie. Rozmowa 3 z klientem
Przygotowujesz dokument i 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert w dwóch egzemplarzach, aby klient mógł się z nim zapoznać i podpisać.
Przygotowanie umowy zawierającej szczegóły dotyczące ubezpieczenia NNW i KL
Klient pojawia się w biurze, w którym następuje zapoznanie się z ofertą i 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert wszystkich dokumentów. Dziękujesz klientowi za wybór oferty i życzysz udanego 1. mailem, 2. podróży, 3. podpisanie, 4. ceny, 5. wyjazdu, 6. Hiszpanię, 7. drukujesz, 8. turystycznej, 9. umowy, 10. ofert. Na koniec wysyłasz wszystkie informacje niezbędne do zrealizowania.
Biuro podróży - opis aplikacji edukacyjnej w formule symulatora
RFizRIWnbU5UJ
Grafika przedstawia prostokątny przycisk pobierania, na którym widać ikonę składającą się z poziomej linii i strzałki skierowanej w dół znajdującą się nad linią oraz napisu pobierz złącznik.
W celu skorzystania z symulatora, należy nacisnąć przycisk START, który pojawi się na ekranie, poniżej opisu aplikacji.
RFIBlx1cYDwmV
Grafika przedstawia widok strony startowej symulatora zatytułowanego Biuro podróży.
Widok symulatora
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W prawym górnym rogu znajduje się przycisk MENU.
R1G4E9teKGkZL
Grafika przedstawia ikonę menu, składającą się z dziewięciu kropek ułożonych w trzech rzędach w regularnych odstępach miedzy sobą.
Widok ikony menu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Ikona Głośnik pozwala na włączenie dźwięków w symulatorze.
R1Az3oqC9Omcx
Grafika przedstawia ikonę włączenia dźwięku o kształcie przypominający głośnik.
Ikona włączania dźwięku
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po kliknięciu ikony Głośnik, zostaje ona przekreślona. Ikona przekreślonego głośnika to wyłączenie dźwięków w symulatorze.
Rzxtk7T0u4xJZ
Grafika przedstawia ikonę wyłączenia dźwięku łamane wyciszenia dźwięku o kształcie przypominający głośnik, który jest przekreślony czerwoną kreską od górnego prawego rogu, do dolnego lewego rogu.
Ikona wyłączania dźwięku
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Ikona Pobierz – po kliknięciu w ten przycisk rozpoczyna się pobieranie książeczki WCAG.
RqgJO0DbOxrdD
Grafika przedstawia ikonę składającą się z poziomej linii oraz znajdującej się nad nią strzałki skierowanej w dół.
Ikona pobierania książeczki WCAG
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Ikona Okulary – pozwala na przełączenie aplikacji w tryb VR i korzystanie z niej w specjalnych okularach (funkcja dostępna tylko na smartfonie).
RTLaWiz4q68lM
Grafika przedstawia ikonę przełączenia w tryb VR, która ma formę rysunku okularów.
Ikona trybu VR
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Ikona Tryb pełnoekranowy – dla wygody korzystania z symulatora należy kliknąć ikonę trybu pełnoekranowego.
RS7nSvsDgBnnX
Grafika przedstawia ikonę w kształcie prostokąta wewnątrz którego znajdują się cztery strzałki, każda z nich jest skierowana od środka do jednego roku prostokąta.
Widok ikony trybu pełnoekranowego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Aby zamknąć tryb pełnoekranowy, należy nacisnąć na klawiaturze klawisz ESC albo ikonę zamknij tryb pełnoekranowy w panelu menu.
RgbkDkrgFZwti
Widok ekranu z informacją o naciśnięciu klawisza esc
Widok ekranu z informacją o naciśnięciu klawisza esc
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
R7dN8h3JKMdNd
Widok ikony zamknięcia trybu pełnoekranowego
Widok ikony zamknięcia trybu pełnoekranowego
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po naciśnięciu przycisku START, symulator uruchamia się. Aby poruszać się po symulatorze „Biuro podróży”, należy przeciągać myszką lub touchpadem po ekranie w wybranym kierunku. Używając myszki lub touchpada, można również przybliżać i oddalać ekran.
Roqs5PEzDoe7n
Grafika przedstawia widok pierwszego ekranu symulatora zatytułowanego Biro podróży.
Widok pierwszego ekranu symulatora
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Na górze ekranu, po prawej stronie, na lewo od ikony MENU, pojawiają się w poziomie cztery ikony: Telefonu, Skanera, Atlasów i katalogów, Drukarki.
RW5BkYOki0o00
Widok ikon: Telefonu, Skanera, Atlasów i katalogów, Drukarki
Widok ikon: Telefonu, Skanera, Atlasów i katalogów, Drukarki
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Ikona Telefonu – po kliknięciu ikony, aplikacja przenosi użytkownika do miejsca, w którym należy w symulatorze odnaleźć telefon. Po odnalezieniu telefonu, kliknięciu niego i odsłuchaniu informacji o urządzeniu i jego przydatności w biurze podróży, ikona Telefonu zniknie z ekranu.
R1TYTe3vNfPfS
Grafika przedstawia ikonę telefonu, o kształcie przypominającym słuchawkę telefonu stacjonarnego.
Ikona telefonu
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Ikona Skanera – po kliknięciu ikony, aplikacja przenosi użytkownika do miejsca, w którym należy w symulatorze odnaleźć skaner. Po odnalezieniu skanera, kliknięciu w niego i odsłuchaniu informacji o urządzeniu i jego przydatności w biurze podróży, ikona Skanera zniknie z ekranu.
Rq1Y98Ro1r5hC
Grafika przedstawia ikonę skanera, zawierającą rysunek przypominający swoim kształtem skaner z otwartą górną klapą.
Ikona skanera
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Ikona Atlasów i katalogów – po kliknięciu ikony, aplikacja przenosi użytkownika do miejsca, w którym należy w symulatorze odnaleźć atlasy, przewodniki i katalogi. Po odnalezieniu atlasów, przewodników i katalogów, kliknięciu w nie i odsłuchaniu informacji o przedmiotach i ich funkcji w biurze podróży, ikona Atlasów i katalogów zniknie z ekranu.
R1D9t6Uz2hCDC
Grafika przedstawia ikonę atlasów i katalogów o kształcie symbolizującym kartkę papieru z napisami i strzałką skierowaną w dół poniżej napisów.
Ikona atlasów i katalogów
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Ikona Drukarki – po kliknięciu w ikonę, aplikacja przenosi użytkownika do miejsca, w którym należy w symulatorze odnaleźć drukarkę. Po odnalezieniu drukarki, kliknięciu w nią i odsłuchaniu informacji o urządzeniu i jego przydatności w biurze podróży, ikona Drukarki zniknie z ekranu.
R15bhSy00Qp5r
Grafika przedstawia ikonę drukarki, zawierającą rysunek przypominający drukarkę swoim kształtem.
Ikona drukarki
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W celu dalszego korzystania z symulatora, należy używać ikony Głowy lub/i ikony „i”. Można również kontynuować spacer, klikając białe ślady butów pojawiające się na ekranie.
REy04TaS5rstP
Grafika przedstawia widok ekranu symulatora z ikonami Głowy, „i” oraz białych śladów butów.
Widok ekranu symulatoraj z ikonami Głowy, „i” oraz białych śladów butów
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Ikona Głowa – po kliknięciu w ikonę, można odsłuchać nagranie lektorskie opisujące dany przedmiot, miejsce lub czynność, które występują w symulatorze.
R1b4C83Vjwm9j
Grafika przedstawia ikonę w formie konturu człowieka, który uwzględnia głowę i górną część tułowia.
Ikona głowy z nagraniem lektorskim
Źródło: : Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Ikona „i” – po kliknięciu w ikonę wyświetla się plansza z tekstem opisującym dany przedmiot, miejsce lub czynność, które występują w symulatorze.
R15rAbRnhQfVw
Grafika przedstawia ikonę w kształcie litery i znajdująca się w okręgu.
Ikona „i”
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Białe ślady butów – po kliknięciu w ikonę, pojawia się napis „Idź dalej”, który informuje użytkownika, do jakiego miejsca lub przedmiotu powinien się zbliżyć.
RRhdcWLNXe8w8
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z białymi śladami butów.
Fragment widoku ekranu symulatora z białymi śladami butów
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W panelu bocznym, po lewej stronie ekranu, pojawią się czynności zawodowe do wykonania. W miarę, kiedy użytkownik będzie je wykonywał, pojawią się kolejne, a zrealizowane zostaną odznaczone symbolem „ ✓”.
R2Ov25vmKSoQH
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z panelem czynności zawodowych.
Fragment widoku ekranu symulatora z panelem czynności zawodowych
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Będąc w pomieszczeniu biura podróży i klikając w białe ślady butów – symulator przenosi nas na fotel pracownika, a następnie, po kliknieciu na fotel,na pulpit biurka, na którym stoi monitor i klawiatura. Na monitorze pojawia się napis „Zaloguj się”.
RvdB7gq6WLPWy
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z monitorem i napisem „Zaloguj się”.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem i napisem „Zaloguj się”
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Aby kontynuować pracę, należy nacisnąć napis „Zaloguj się”. Informuje o tym napis „Kliknij by rozpocząć”, pojawiający się po najechaniu kursorem na napis „Zaloguj się” oraz podświetlona na żółto ramka wokół monitora.
R14oWqQ6hUACf
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z monitorem i napisem „Zaloguj się”, żółtą ramką i napisem „Kliknij by rozpocząć”.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem i napisem „Zaloguj się”, żółtą ramką i napisem „Kliknij by rozpocząć”
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po naciśnięciu przycisku „Zaloguj się”, na monitorze wyświetla się interfejs poczty oraz napis „Masz nową wiadomość. Zobacz”.
RMmf1Uqi1I6SW
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z monitorem i napisem „Masz nową wiadomość. Zobacz”.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem i napisem „Masz nową wiadomość. Zobacz”
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po kliknięciu w napis „Masz nową wiadomość. Zobacz”, na monitorze pojawia się e‑mail przesłany przez klienta do biura podróży. Natomiast w panelu po lewej „Czynności zawodowe” dodana zostaje ikona „Rozmowa z klientem i przyjęcie zamówienia”.
RCKvHgSupAxyV
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, e‑mailem, napisem „Dalej” oraz Czynnościami zawodowymi.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, e‑mailem, napisem „Dalej” oraz Czynnościami zawodowymi
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po kliknięciu w napis „Dalej”, użytkownik potwierdza odczytanie wiadomości, a następnie symulator przenosi nas do wykonania czynności zawodowych, o których informuje nas postać mężczyzny stojąca w głębi pomieszczenia biura.
R9PP6V8akyqCW
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, Czynnościami zawodowymi oraz mężczyzną, który informuje użytkownika, co należy wykonać.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, Czynnościami zawodowymi oraz mężczyzną, który informuje użytkownika, co należy wykonać.
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po wysłuchaniu instrukcji pierwsza czynność zawodowa „Rozmowa z klientem i przyjęcie zamówienia” zostaje odznaczona symbolem „✓”. Na monitorze pojawi się napis „Uruchom program rezerwacyjny”.
R1aFDAXFYYrEg
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu rzeczywistości wirtualnej z monitorem, odznaczoną pierwszą czynnością zawodową i napisem „Uruchom program rezerwacyjny”
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, odznaczoną pierwszą czynnością zawodową i napisem „Uruchom program rezerwacyjny”
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po najechaniu kursorem na napis „Uruchom program rezerwacyjny”, napis podświetli się w żółtej ramce i pojawi się komenda „Otwórz program rezerwacyjny”.
R1d4BFw58WEId
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, odznaczoną pierwszą czynnością zawodową i podświetlonym napisem „Uruchom program rezerwacyjny”.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, odznaczoną pierwszą czynnością zawodową i podświetlonym napisem „Uruchom program rezerwacyjny”
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po kliknięciu napisu „Uruchom program rezerwacyjny”, w panelu po lewej „Czynności zawodowe” dodana zostaje ikona „Dobieranie świadczeń do oferty dla klienta”, zaś na monitorze interfejs programu do dobierania świadczeń do oferty dla klienta.
R6AJQ2DjsPEhq
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, z drugą czynnością zawodową i programem do obsługi klienta.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, z drugą czynnością zawodową i programem do obsługi klienta
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po najechaniu kursorem na napis „Miejsce destynacji”, napis podświetli się w żółtej ramce.
RFGb0vFMLgZro
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, z drugą czynnością zawodową i podświetlonym napisem „Miejsce destynacji”.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, z drugą czynnością zawodową i podświetlonym napisem „Miejsce destynacji”
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po kliknięciu napisu „Miejsce destynacji”, na ekranie pojawiają się trzy destynacje, spośród których użytkownik musi wybrać tę, która najbardziej odpowiada zapotrzebowaniu klienta.
RtyWZdkleNEBg
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, na którym widoczne są trzy destynacje.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, na którym widoczne są trzy destynacje
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po najechaniu na każdą z destynacji podświetla się ona w żółtej ramce. Użytkownik może wybrać każdą destynację. Wówczas uzyska informację, czy jest ona odpowiednia i spełnia oczekiwania klienta, które przekazał pracownikowi biura.
R1Ca801z56ftW
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, na którym widoczne są informacje o jednej z destynacji.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, na którym widoczne są informacje o jednej z destynacji
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Po dokonaniu właściwego wyboru, użytkownik przenoszony jest do zakładki wyboru terminów, gdzie analogicznie musi dobrać odpowiadający i wskazany przez klienta termin, a następnie do zakładki z ceną – adekwatną cenę. Po najechaniu kursorem na każdą z możliwości, podświetli się ona w żółtej ramce, a po kliknięciu w nią pojawi informacja, czy jest ona odpowiednia i spełnia oczekiwania klienta, które przekazał pracownikowi biura.
Po dokonaniu właściwego wyboru na monitorze pojawi się napis „Wybierz ofertę”. Wybraną ofertę należy wysłać do klienta.
RRDGGcdke0V5W
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, na którym widoczne są informacje o wysyłce do klienta skomponowanej przez użytkownika oferty.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, na którym widoczne są informacje o wysyłce do klienta skomponowanej przez użytkownika oferty
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
W celu dalszego korzystania z symulatora i realizowania czynności zawodowych, należy postępować zgodnie z powyższym przykładem, obserwując pojawiające się na ekranie komunikaty (czarne litery na żółtym tle), podświetlenia w żółtych ramkach lub napisy po najechaniu na wybrany element.
R10Kmm6mCOHvg
Grafika przedstawia fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, na którym widoczne są informacje o wysyłce dokumentów do klienta oraz w panelu bocznej, po lewej stronie ekranu – czynności zawodowe.
Fragment widoku ekranu symulatora z monitorem, na którym widoczne są informacje o wysyłce dokumentów do klienta oraz w panelu bocznej, po lewej stronie ekranu – czynności zawodowe
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
Postępując zgodnie z instrukcjami, użytkownik może wysłać e‑mail do klienta, odebrać od klienta telefon, a także spotkać się z klientem w biurze w celu podpisania umowy.
Powiązane ćwiczenia
3. Działalność biura podróży - test sprawdzający
Test
3. Działalność biura podróży - test sprawdzający
Test wielokrotnego wyboru z jedną, dwiema lub trzema poprawnymi odpowiedziami.6995Dobra robota! Poprawnie wykonałeś ćwiczenie. Oznacza to, że dokładnie zapoznałeś się z przygotowanym materiałem na temat działalności biura podróży.Niestety, nie wszystko poszło dobrze. Jeśli popełniłeś błędy, wróć do treści, które dotyczą działalności biura podróży i zapoznaj się z nimi ponownie. Zobacz także: Wskazówki i klucze odpowiedzi. Dzięki temu następnym razem poprawnie rozwiążesz zadanie. Powodzenia!
Test
Test wielokrotnego wyboru z jedną, dwiema lub trzema poprawnymi odpowiedziami.
Rozwiąż test wielokrotnego wyboru, zaznaczając jedną, dwie lub trzy poprawne odpowiedzi spośród podanych.
Liczba pytań:
6
Limit czasu:
9 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Test wielokrotnego wyboru z jedną, dwiema lub trzema poprawnymi odpowiedziami.
Pytanie
1/6
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Obsługa klienta w biurze podróży, zarówno u agenta turystycznego jak i touroperatora, może odbywać się Możliwe odpowiedzi: 1. podczas rozmowy bezpośredniej., 2. poprzez formularz zamówienia na stronie biura., 3. w sposób pośredni, czyli drogą mailową lub telefoniczną.
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Biuro podróży agencyjne sprzedaje oferty Możliwe odpowiedzi: 1. na zamówienie klienta., 2. z wolnej akwizycji., 3. przez urząd podatkowy.
Oferta z wolnej akwizycji to sprzedaż ofert przygotowanych przez biuro Możliwe odpowiedzi: 1. i umieszczonych w katalogach., 2. podczas rozmowy z klientem., 3. na bieżąco podczas wycieczki.
Szybkie wyszukiwanie, sortowanie, porównywanie i filtrowanie ofert różnych touroperatorów według wybranych kryteriów umożliwiają Możliwe odpowiedzi: 1. systemy rezerwacyjne., 2. harmonogramy biura podróży., 3. media społecznościowe.
Do profesjonalnej prezentacji materiałów reklamowych w biurze podróży, zarówno u agenta turystycznego jak i touroperatora, służy Możliwe odpowiedzi: 1. stojak z katalogami., 2. atlas., 3. regał z książkami.
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. Kierownik biura podróży jest odpowiedzialny za Możliwe odpowiedzi: 1. realizację strategii firmy., 2. pozyskiwanie nowych klientów., 3. administrowanie biurem.
Zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi. W poszczególnych polach kalkulacji kosztów imprezy turystycznej wpisujemy Możliwe odpowiedzi: 1. nazwę imprezy turystycznej, termin oraz liczbę osób., 2. nazwę imprezy turystycznej, termin oraz trasę., 3. nazwę imprezy turystycznej, termin oraz liczbę kilometrów trasy.
Jakie informacje powinna zawierać kalkulacja kosztów imprezy turystycznej? Możliwe odpowiedzi: 1. Kwotę, którą klient jest zobowiązany zapłacić za daną imprezę turystyczną., 2. Kwotę, którą biuro podróży jest zobowiązane zapłacić klientowi., 3. Kwotę, którą klient otrzymuje za udział w danej imprezie turystycznej.