Polecenie 1

Zapoznaj się z filmem, który opisuje, czym charakteryzują się elektrolity mocne, i rozwiąż ćwiczenia poniżej.

R1AhSEjY2CBLA1
Film nawiązuje do właściwości elektrolitów mocnych. Podana została definicja elektrolitów mocnych oraz omówiono ich przykłady. Przedstawiono równania dysocjacji kilku związków, symulację reakcji bromowodoru i metalicznego magnezu oraz kwasu etanowego z metalicznym magnezem. Omówiono różnice pomiędzy tymi dwoma reakcjami. Następnie wyjaśniono zjawisko przewodzenia prądu elektrycznego przez elektrolity mocne i słabe oraz różnice pomiędzy nimi.
RLgMs4kw0SKO3
Ćwiczenie 1
Uzupełnij zdanie, na podstawie informacji z filmu. Stopień dysocjacji elektrolitów mocnych jest równy Tu uzupełnij.
R1S8SgdRyCYk9
Ćwiczenie 2
Zaznacz wszystkie elektrolity mocne. Możliwe odpowiedzi: 1. HCl, 2. FeOH3, 3. BaOH2, 4. BeOH2, 5. HNO3, 6. NaCl
Ćwiczenie 3

Uczeń przygotował trzy pary wodnych roztworów (IIII) o tej samej objętości. W każdej parze wskaż ten, który bardziej efektywnie przewodzi prąd elektryczny.

R1QGwRckdjPtN
Łączenie par. . I. Możliwe odpowiedzi: Roztwór 1, Roztwór 2. II. Możliwe odpowiedzi: Roztwór 1, Roztwór 2. III. Możliwe odpowiedzi: Roztwór 1, Roztwór 2
Ćwiczenie 4

Uczeń przeprowadził doświadczenie, zilustrowane na poniższym schemacie.

Zapoznaj się z opisem schematu doświadczenia, przeprowadzonego przez ucznia.

RtsmVDghPK8tV
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Napisz wszystkie możliwe obserwacje, jakie odnotował uczeń, wykonując powyższe doświadczenie.

RTGF4sc2s7mnb
(Uzupełnij).