Planowanie i budowanie parkuru
ROL.01. Jeździectwo i trening koni – jeździec 516408
ROL.01. Jeździectwo i trening koni – technik hodowca koni 314203
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Cele uczącego sięCele uczącego się
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Powiązania między elementami e‑materiałuPowiązania między elementami e‑materiału
Wskazówki dotyczące korzystania z e‑materiału w procesie samokształceniaWskazówki dotyczące korzystania z e‑materiału w procesie samokształcenia
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Cele uczącego się
Poznasz treści, które pozwalają na osiągnięcie, zgodnie z podstawą programową, celu kształcenia w zawodach jeździec (kod cyfrowy zawodu 516400) i technik hodowca koni (kod cyfrowy zawodu 314203). E‑materiał służy przygotowaniu absolwenta do profesjonalnego wykonywania zadań zawodowych.
Przedstawisz najważniejsze informacje dotyczące planowania i budowania parkuru.
Dostosujesz tempo i zakres nauki do swoich indywidualnych potrzeb.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Struktura e‑materiału
E‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z tych części zawiera powiązane tematycznie elementy składowe.
Wprowadzenie
WprowadzenieWprowadzenie przedstawia podstawowe informacje, które ułatwiają użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością e‑materiału.
Materiały multimedialne
Grafika interaktywna Elementy niezbędne do budowy parkuruGrafika interaktywna Elementy niezbędne do budowy parkuru
Praca z grafiką interaktywną pozwoli ci na wykształcenie następujących umiejętności:
rozpoznawanie poszczególnych elementów niezbędnych do budowy parkuru, takich jak: stojaki, drągi, kłódki, chorągiewki, pomiar czasu, rośliny,
charakteryzowanie każdej z przeszkód wykorzystywanych na parkurze.
Wycieczka wirtualna Organizacja parkuru w ośrodku sportowymWycieczka wirtualna Organizacja parkuru w ośrodku sportowym
Praca z wycieczką wirtualnym pozwoli ci na wykształcenie następujących umiejętności:
rozróżnianie i wymienianie rodzajów przeszkód,
charakteryzowanie właściwie zaprojektowanego parkuru.
Program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie Budowanie parkuruProgram ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie Budowanie parkuru
Praca z programem ćwiczeniowym do projektowania przez dobieranie pozwoli ci na wykształcenie następujących umiejętności:
rozróżnianie i wymienianie rodzajów przeszkód,
charakteryzowanie właściwie zaprojektowanego parkuru,
projektowanie własnego parkuru jeździeckiego zgodnie z zasadami.
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające – pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu planowania i budowania parkuru.
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału – zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym e‑materiale.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela – zawiera wskazówki dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się – zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki uczącego się.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia – stanowi listę materiałów, na podstawie których został opracowany e‑zasób, oraz listę materiałów polecanych do przeczytania w celu pogłębienia wiedzy dotyczącej planowania i budowania parkuru.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania – objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
Elementy niezbędne do budowy parkuruGrafika interaktywna
Organizacja parkuru w ośrodku sportowymWycieczka wirtualna
Budowanie parkuruProgram ćwiczeniowy do projektowania
- Interaktywne materiały sprawdzające
- Słownik pojęć dla e-materiału
- Przewodnik dla nauczyciela
- Netografia i bibliografia
- Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Powiązania między elementami e‑materiału
Materiały multimedialne są powiązane ze sobą i z poszczególnymi elementami obudowy dydaktycznej.
Każdy materiał multimedialny jest także powiązany z odpowiednio dobranymi interaktywnymi materiałami sprawdzającymi:
grafika interaktywna Elementy niezbędne do budowy parkuru z ćwiczeniami 2, 3, 7, 8 i 11,
wycieczka wirtualna Organizacja parkuru w ośrodku sportowym z ćwiczeniami 4, 9 i 10,
program ćwiczeniowy do projektowania przez dobieranie Budowanie parkuru z ćwiczeniami 1, 5 i 6.
Wskazówki dotyczące korzystania z e‑materiału w procesie samokształcenia
E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań, a także do przygotowania się do egzaminu zawodowego.
1. Grafika interaktywna Elementy niezbędne do budowy parkuru
Zapoznaj się z grafiką interaktywną przedstawiającą elementy niezbędne do budowy parkuru. Poszukaj w sieci różnych zdjęć tych obiektów, aby tym łatwiej je rozpoznawać, i stwórz na przykład katalog przeszkód, który przyda ci się w czasie powtarzania materiału.
2. Wycieczka wirtualna Organizacja parkuru w ośrodku sportowym
Na podstawie prezentowanych w wirtualnej wycieczce informacji przygotuj mapę myśli, w której uwzględnisz najważniejsze według ciebie elementy i czynniki mające wpływ na dobrą organizację parkuru w ośrodku jeździeckim. Możesz skorzystać z narzędzi umieszczonych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej.
3. Program ćwiczeniowy do projektowania Budowanie parkuru
Zaprojektuj według własnej wizji parkur, w którym wyznaczysz trasę przejazdu i ustawisz różne przeszkody. Pamiętaj o starannym zaplanowaniu trasy i przemyślanym doborze obiektów (także ich liczby).
4. Interaktywne materiały sprawdzające
Każdy z materiałów multimedialnych jest powiązany z odpowiednio dobranymi ćwiczeniami, wykonaj je, aby sprawdzić swoją wiedzę po uważnym zapoznaniu się z multimedium. Możesz także najpierw zaznajomić się kolejno ze wszystkimi materiałami multimedialnymi i dopiero później wykonać wszystkie ćwiczenia. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której będziesz wiedzieć, co już wiesz, a jakie wiadomości musisz jeszcze uzupełnić.
Netografia i bibliografia
Warto patrzeć szerzej i zapoznać się ze źródłami, na podstawie których przygotowano ten e‑materiał. Znajdziesz je w zakładce Netografia i bibliografia. Dzięki nim będziesz pogłębiać i doskonalić wiedzę na temat planowania i budowy parkuru.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z przewodnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy
OS X 10.11.6 lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3 GB RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100
Firefox w wersji 62.0.2
Safari w wersji 11.1
Opera w wersji 55.0.2994.44
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124
Urządzenia mobilne:
2 GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym
tablet/smartfon z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym), np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści