Działania na ułamkach dziesiętnych
Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych
Przypomnijmy, jak wykonujemy dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.
Oblicz w pamięci.
Połącz w pary.
25,13 + 0,012, 12,54 + 3,88, 0,25 + 1,34, 2,5+0,25+0,025, 17,001 + 1,23, 9,45 + 2,37
1,59 | |
16,42 | |
11,82 | |
18,231 | |
25,142 | |
2,775 |
Oblicz w pamięci.
Połącz w pary.
13,5 - 0,02, 32,8 - 30,03 - 1,2, 103,5 - 2,7, 0,375 - 0,06, 104,8 - 2,3 - 0,8, 12,3 - 2,8
9,5 | |
100,8 | |
13,48 | |
0,315 | |
101,7 | |
1.57 |
Która liczba jest największa?
Zosia kupiła kg owoców: kg jabłek, kg gruszek i czereśnie. Ile ważyły czereśnie?
Liczba jest wynikiem działania
Kupujesz w sklepie ser za , chleb za , masło za i dżem za .
Rozstrzygnij, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.
O ile suma liczb i jest większa od ich różnicy?
Temperatura ciała zdrowego człowieka wynosi C a przeciętna temperatura ciała psa to C O ile stopni Celsjusza pies ma wyższą temperaturę ciała niż człowiek?
Ania za jabłka zapłaciła , a za gruszki . Kupiła także banany za i winogrona za . Ile zostało jej pieniędzy, jeżeli miała na zakupy ?
Ciasto sporządzono z mąki, cukru, jajek, proszku do pieczenia i owoców. Ile waży to ciasto, jeżeli w trakcie pieczenia straciło ok. swojej masy?
Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych
Oblicz w pamięci.
Oblicz w pamięci.
Oblicz w pamięci.
Połącz w pary.
<span aria-label="trzy kropka jeden, razy, cztery kropka dwa, razy, pięć kropka trzy" role="math"><math><mn>3</mn><mo>,</mo><mn>1</mn><mo>·</mo><mn>4</mn><mo>,</mo><mn>2</mn><mo>·</mo><mn>5</mn><mo>,</mo><mn>3</mn></math></span>, <span aria-label="czternaście kropka pięć, razy, trzy kropka zero osiem" role="math"><math><mn>14</mn><mo>,</mo><mn>5</mn><mo>·</mo><mn>3</mn><mo>,</mo><mn>08</mn></math></span>, <span aria-label="jeden kropka trzy pięć, razy, dwa kropka pięć" role="math"><math><mn>1</mn><mo>,</mo><mn>35</mn><mo>·</mo><mn>2</mn><mo>,</mo><mn>5</mn></math></span>, <span aria-label="zero kropka trzy, razy, zero kropka zero zero trzy" role="math"><math><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>3</mn><mo>·</mo><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>003</mn></math></span>, <span aria-label="trzy kropka zero siedem, razy, zero kropka dwa" role="math"><math><mn>3</mn><mo>,</mo><mn>07</mn><mo>·</mo><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>2</mn></math></span>, <span aria-label="dwanaście, razy, zero kropka zero pięć" role="math"><math><mn>12</mn><mo>·</mo><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>05</mn></math></span>
3,375 | |
0,614 | |
44,66 | |
0,6 | |
0,0009 | |
69,006 |
Oblicz w pamięci.
Połącz w pary.
<span aria-label="zero kropka dwa siedem, podzielić na, zero kropka trzy" role="math"><math><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>27</mn><mo>:</mo><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>3</mn></math></span>, <span aria-label="dwanaście, podzielić na, zero kropka zero sześć" role="math"><math><mn>12</mn><mo>:</mo><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>06</mn></math></span>, <span aria-label="zero kropka pięć jeden, podzielić na, jeden kropka siedem" role="math"><math><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>51</mn><mo>:</mo><mn>1</mn><mo>,</mo><mn>7</mn></math></span>, <span aria-label="zero kropka trzy, podzielić na, zero kropka zero zero jeden" role="math"><math><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>3</mn><mo>:</mo><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>001</mn></math></span>, <span aria-label="piętnaście kropka pięć, podzielić na, zero kropka pięć, podzielić na, zero kropka jeden" role="math"><math><mn>15</mn><mo>,</mo><mn>5</mn><mo>:</mo><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>5</mn><mo>:</mo><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>1</mn></math></span>, <span aria-label="jeden kropka cztery, podzielić na, zero kropka dwa" role="math"><math><mn>1</mn><mo>,</mo><mn>4</mn><mo>:</mo><mn>0</mn><mo>,</mo><mn>2</mn></math></span>
Która liczba jest największa?
Woda stanowi około masy ciała Zuzi. Ile waży dziewczynka, jeżeli woda w jej organizmie waży ?
Za sera żółtego zapłacono . Ile kosztuje tego sera?
Rozstrzygnij, czy zdanie jest prawdziwe, czy fałszywe.
Właściciel sklepu zakupił kilogramy jabłek w cenie za kilogram. Następnego dnia okazało się, że cena jabłek wzrosła do za kilogram. Ile złotych więcej zapłaciłby właściciel sklepu, gdyby kupił jabłka następnego dnia?
Linę o długości przecięto na dwie części w taki sposób, że jedna część jest o dłuższa od drugiej.
Jaką długość mają powstałe kawałki liny?
Jaką cześć pierwotnej liny stanowi dłuższy kawałek?
Jaką częścią krótszego kawałka jest dłuższy kawałek liny?
Julka zebrała już całej kwoty potrzebnej na wyjazd na zieloną szkołę.
Jaką kwotę ma już odłożoną, jeżeli brakuje jej jeszcze ?
Jaką część brakującej kwoty stanowi część pieniędzy, którą Julka już zaoszczędziła?
Sporządź diagram tygodniowych wydatków Twojej rodziny. Zaznacz na diagramie rodzaje i kwoty wydatków.