Budowa narządu wzroku oraz fizjologia i patologia oka, wady wzroku
MEP.03. Wykonywanie i naprawa pomocy wzrokowych - Technik optyk 325302
Narząd wzroku - budowa, funkcje, patologie i wady
Instrukcja użytkowania
Gra edukacyjna umożliwia weryfikację oraz pogłębianie wiedzy na temat narządu wzroku, jego budowy, funkcji, chorób oraz wad.
Poniżej przedstawiony jest ekran do uruchamiania gry.

Po kliknięciu niebieskiego przycisku „Start”, wyświetli się ekran startowy.

Ekran startowy gry składa się z opisu zasady działania gry, przycisku „Pomiń instrukcję”. Przycisk „Pomiń instrukcję” znajdujący się w lewym dolnym rogu, służy do pominięcia instrukcji.

Po kliknięciu przycisku „Pomiń instrukcję” Uczeń zostaje przeniesiony do pierwszego etapu gry. Ekran przedstawia gabinet okulistyczny. W lewym górnym rogu ekranu znajduje się timer oraz miejsce, w którym będą wyświetlane dodawane lub odejmowane punkty. W różnych miejscach gabinetu znajduje się 28 kopert. Każda z kopert jest oznaczona kolorystycznie: 12 kopert (zielonych) za 10 punktów, 11 kopert (żółtych) za 20 punktów oraz kopert (czerwonych) za 30 punktów. Zadaniem gracza jest wybór i otwieranie poszczególnych kopert oraz odpowiedź na znajdujące się w nich pytania.

Po kliknięciu w wybraną kopertę pojawia się ekran z pytaniem oraz pole aktywne, w którym gracz wpisze swoją odpowiedź. Do zatwierdzania odpowiedzi służy przycisk „Sprawdź”.

W przypadku błędnej odpowiedzi zostaje wyświetlony komunikat „Nie udało Ci się udzielić poprawnej odpowiedzi. Prawidłowa odpowiedź to …”. Komentarz wyświetla się w postaci chmurki.

W przypadku poprawnej odpowiedzi wyświetla się komunikat: „Zdobyłeś ... punktów, wybierz kolejną kopertę”.

Każda koperta staje się nieaktywna po kliknięciu w nią (można zmienić jej kolor i obok może pojawić się tick).

Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania, wyświetla się komunikat informujący o ukończeniu pierwszego etapu gry. Na dole ekranu znajduje się przycisk „Podsumowanie”.

Po kliknięciu przycisku „Podsumowanie” wyświetla się ekran z podsumowaniem pierwszej części gry.

Po kliknięciu przycisku „Dalej”, Uczeń przechodzi do drugiego etapu gry.

Na ekranie wyświetlają się zasady gry oraz dwa przyciski: „Pomiń instrukcję” i „Dalej”. Po kliknięciu przycisku „Pomiń instrukcję” okno z zasadami gry zniknie.

Po kliknięciu przycisku „Dalej” na ekranie wyświetlają się czterej pacjenci. W lewym górnym rogu ekranu znajduje się timer oraz miejsce, w którym jest wyświetlana liczba punktów uzyskana w pierwszym etapie gry. Uczeń może wybrać, którego pacjenta chce diagnozować.

Po wyborze pacjenta pojawia się ekran gabinetu, w którym optyk siedzi za biurkiem. Widać również pacjenta siedzącego po drugiej stronie biurka. Na dole ekranu znajduje się przycisk „Wróć”. Po kliknięciu przycisku „Wróć” pojawi się z powrotem widok korytarza, na którym znajduje się czworo pacjentów. Od optyka odchodzi dymek „Co pana/panią do mnie sprowadza?”. Na biurku leży teczka, którą Uczeń musi kliknąć.

Po kliknięciu na teczkę pojawiają się informacje dotyczące wybranego przez Ucznia klienta. Pod danymi klienta znajduje się miejsce do wpisania przez Ucznia odpowiedzi.

Po udzieleniu odpowiedzi Uczeń dostaje dodatkowe pytania.

Po zdiagnozowaniu wszystkich pacjentów pojawia się komunikat o przejściu do podsumowania końcowego. Aby przejść do podsumowania końcowego, należy kliknąć przycisk „Podsumowanie”.

Po wciśnięciu przycisku „Podsumowanie” wyświetla się ekran z podsumowaniem końcowym. Jeśli Uczeń chce zakończyć grę, to należy kliknąć przycisk „Zakończ grę”. Jeśli Uczeń chce zagrać w grę jeszcze raz, to należy kliknąć przycisk „Zagraj ponownie”.

Zasób interaktywny dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DViQMm8Lq
GRA EDUKACYJNA
Weź udział w quizie z zakresu budowy narządu wzroku oraz fizjologii i patologii oka, wad wzroku.
Weź udział w quizie z zakresu budowy narządu wzroku oraz fizjologii i patologii oka, wad wzroku.
1. Twardówka, 2. Pręciki, 3. Czopki, 4. Siatkówka, 5. Soczewka to błona włóknista, która otacza część gałki ocznej otoczonej oczodołem.
1. Twardówka, 2. Pręciki, 3. Czopki, 4. Siatkówka, 5. Soczewka to komórki, w których występuje rodopsyna.
1. Twardówka, 2. Pręciki, 3. Czopki, 4. Siatkówka, 5. Soczewka to błona czuciowa w obrębie gałki ocznej.
1. Twardówka, 2. Pręciki, 3. Czopki, 4. Siatkówka, 5. Soczewka to błona włóknista, która otacza część gałki ocznej otoczonej oczodołem.
1. Twardówka, 2. Pręciki, 3. Czopki, 4. Siatkówka, 5. Soczewka to komórki, w których występuje rodopsyna.
1. Twardówka, 2. Pręciki, 3. Czopki, 4. Siatkówka, 5. Soczewka to błona czuciowa w obrębie gałki ocznej.
Ile wynosi szacunkowa liczba pręcików w siatkówce? 1. 1, 2. 6, 3. 42, 4. 15, 5. 130 milionów.
Ile wynosi liczba mięśni regulujących ruchy gałki ocznej? 1. 1, 2. 6, 3. 42, 4. 15, 5. 130
Ile wynosi szacunkowa liczba pręcików w siatkówce? 1. 1, 2. 6, 3. 42, 4. 15, 5. 130 milionów.
Ile wynosi liczba mięśni regulujących ruchy gałki ocznej? 1. 1, 2. 6, 3. 42, 4. 15, 5. 130
Powiązane ćwiczenia
- Ćwiczenie 2. - Budowa i choroby narządu wzrokuKrzyżówkaĆwiczenie 2. - Budowa i choroby narządu wzroku
R10U4R6QetTtw Odpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Pytanie pierwsze, 2. Pytanie drugieOdpowiedz na pytania lub uzupełnij tekst. 1. Pytanie pierwsze, 2. Pytanie drugie - Ćwiczenie 5. - Budowa i choroby narządu wzrokuZaznaczanie komórek tabeliĆwiczenie 5. - Budowa i choroby narządu wzroku
R1OrZIpRIB1np Łączenie par. Określ prawdziwość poniższych informacji, zaznaczając odpowiednio "Prawda” lub “Fałsz”.. Rogówka nie posiada naczyń krwionośnych. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Tęczówka stanowi błonę czuciową oka. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Ciało szkliste zajmuje gałki ocznej. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W mechanizmie akomodacji oka biorą udział mięśnie ciała rzęskowego, odpowiadające za zmianę kształtu soczewki. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Największą zdolnością akomodacji oka cechują cię osoby około roku życia. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jaskra polega na zmętnieniu soczewki, przez co przepływ światła przez ten element jest zaburzony. Możliwe odpowiedzi: Prawda, FałszŁączenie par. Określ prawdziwość poniższych informacji, zaznaczając odpowiednio "Prawda” lub “Fałsz”.. Rogówka nie posiada naczyń krwionośnych. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Tęczówka stanowi błonę czuciową oka. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Ciało szkliste zajmuje gałki ocznej. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. W mechanizmie akomodacji oka biorą udział mięśnie ciała rzęskowego, odpowiadające za zmianę kształtu soczewki. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Największą zdolnością akomodacji oka cechują cię osoby około roku życia. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jaskra polega na zmętnieniu soczewki, przez co przepływ światła przez ten element jest zaburzony. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz