E-materiały do kształcenia zawodowego

Budowa narządu wzroku oraz fizjologia i patologia oka, wady wzroku

MEP.03. Wykonywanie i naprawa pomocy wzrokowych - Technik optyk 325302

bg‑blue

Narząd wzroku - budowa, funkcje, patologie i wady

1
Instrukcja użytkowania gry edukacyjnej

Instrukcja użytkowania

Gra edukacyjna umożliwia weryfikację oraz pogłębianie wiedzy na temat narządu wzroku, jego budowy, funkcji, chorób oraz wad.

Poniżej przedstawiony jest ekran do uruchamiania gry.

R1JgokBFJpSY1
Ekran do uruchamiania gry
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu niebieskiego przycisku „Start”, wyświetli się ekran startowy.

RP8KZRNg6sYUm
Ekran startowy gry
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ekran startowy gry składa się z opisu zasady działania gry, przycisku „Pomiń instrukcję”. Przycisk „Pomiń instrukcję” znajdujący się w lewym dolnym rogu, służy do pominięcia instrukcji.

R14VxXCpsSXiw
Ekran początkowy gry
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu przycisku „Pomiń instrukcję” Uczeń zostaje przeniesiony do pierwszego etapu gry. Ekran przedstawia gabinet okulistyczny. W lewym górnym rogu ekranu znajduje się timer oraz miejsce, w którym będą wyświetlane dodawane lub odejmowane punkty. W różnych miejscach gabinetu znajduje się 28 kopert. Każda z kopert jest oznaczona kolorystycznie: 12 kopert (zielonych) za 10 punktów, 11 kopert (żółtych) za 20 punktów oraz kopert (czerwonych) za 30 punktów. Zadaniem gracza jest wybór i otwieranie poszczególnych kopert oraz odpowiedź na znajdujące się w nich pytania.

R1MuH8s5JlLAM
Przykładowe pytanie testowe
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu w wybraną kopertę pojawia się ekran z pytaniem oraz pole aktywne, w którym gracz wpisze swoją odpowiedź. Do zatwierdzania odpowiedzi służy przycisk „Sprawdź”.

R1VtFkpKIaQq7
Komunikat o błędnej odpowiedzi
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W przypadku błędnej odpowiedzi zostaje wyświetlony komunikat „Nie udało Ci się udzielić poprawnej odpowiedzi. Prawidłowa odpowiedź to …”. Komentarz wyświetla się w postaci chmurki.

RiYhECXyCGNzW
Komunikat o poprawnej odpowiedzi
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W przypadku poprawnej odpowiedzi wyświetla się komunikat: „Zdobyłeś ... punktów, wybierz kolejną kopertę”.

R1dQO4xE8vSj3
Ekran po odpowiedzi na pytanie testowe
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Każda koperta staje się nieaktywna po kliknięciu w nią (można zmienić jej kolor i obok może pojawić się tick).

RNDrn67waprP3
Komunikat o udzieleniu odpowiedzi na pytania testowe
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania, wyświetla się komunikat informujący o ukończeniu pierwszego etapu gry. Na dole ekranu znajduje się przycisk „Podsumowanie”.

R1NqdKjVDGmBe
Ekran podsumowujący pierwszą część gry edukacyjnej
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu przycisku „Podsumowanie” wyświetla się ekran z podsumowaniem pierwszej części gry.

R1GFKH6T6vHL3
Przycisk "Dalej"
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu przycisku „Dalej”, Uczeń przechodzi do drugiego etapu gry.

R1DKbYVliF0DI
Ekran początku drugiego etapu gry
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Na ekranie wyświetlają się zasady gry oraz dwa przyciski: „Pomiń instrukcję” i „Dalej”. Po kliknięciu przycisku „Pomiń instrukcję” okno z zasadami gry zniknie.

R1UeGS59rwjyd
Ekran z pacjentami oczekującymi na wizytę
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu przycisku „Dalej” na ekranie wyświetlają się czterej pacjenci. W lewym górnym rogu ekranu znajduje się timer oraz miejsce, w którym jest wyświetlana liczba punktów uzyskana w pierwszym etapie gry. Uczeń może wybrać, którego pacjenta chce diagnozować.

RCyos85460qcm
Wizyta pacjenta w gabinecie okulistycznym
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po wyborze pacjenta pojawia się ekran gabinetu, w którym optyk siedzi za biurkiem. Widać również pacjenta siedzącego po drugiej stronie biurka. Na dole ekranu znajduje się przycisk „Wróć”. Po kliknięciu przycisku „Wróć” pojawi się z powrotem widok korytarza, na którym znajduje się czworo pacjentów. Od optyka odchodzi dymek „Co pana/panią do mnie sprowadza?”. Na biurku leży teczka, którą Uczeń musi kliknąć.

RqEZZII3d7LJB
Przykładowe dane klienta
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu na teczkę pojawiają się informacje dotyczące wybranego przez Ucznia klienta. Pod danymi klienta znajduje się miejsce do wpisania przez Ucznia odpowiedzi.

R3qMSIs1VdXcS
Przykładowe pytanie testowe
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po udzieleniu odpowiedzi Uczeń dostaje dodatkowe pytania.

RFscbabBIlO3X
Komunikat o podsumowaniu drugiego etapu gry
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po zdiagnozowaniu wszystkich pacjentów pojawia się komunikat o przejściu do podsumowania końcowego. Aby przejść do podsumowania końcowego, należy kliknąć przycisk „Podsumowanie”.

R16fUWLPJQhHq
Podsumowanie końcowe
Źródło: EnglishSquare.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po wciśnięciu przycisku „Podsumowanie” wyświetla się ekran z podsumowaniem końcowym. Jeśli Uczeń chce zakończyć grę, to należy kliknąć przycisk „Zakończ grę”. Jeśli Uczeń chce zagrać w grę jeszcze raz, to należy kliknąć przycisk „Zagraj ponownie”.

R15gqqcfKIKSU1
1

GRA EDUKACYJNA

Weź udział w quizie z zakresu budowy narządu wzroku oraz fizjologii i patologii oka, wad wzroku.670Gratulacje!Niestety, uzyskałeś zbyt małą liczbę punktów.
Test

Weź udział w quizie z zakresu budowy narządu wzroku oraz fizjologii i patologii oka, wad wzroku.

Liczba pytań:
6
Limit czasu:
min
Twój ostatni wynik:
-

Powiązane ćwiczenia