E-materiały do kształcenia zawodowego

Reguluję mechanizm fortepianu i pianina, klawiaturę oraz urządzenie pedałowe

AUD.04 Strojenie i korekta fortepianów i pianin oraz AUD.03. Budowa i renowacja fortepianów i pianin - Technik Budowy i Strojenia Fortepianów i Pianin 311945

Korektor mechanizmów fortepianów i pianin

GRA WCIELANIE SIĘ W ROLĘ

R9WO9JNNrhXKB
Gra wcielanie się w rolę, Korektor mechanizmów fortepianów i pianin
Źródło: Akademia Finansów i Biznesu Vistula, licencja: CC BY 3.0.
R1AXw8AWTumeD2
Ćwiczenie 1
Odpowiedz na pytanie zaznaczając jedną prawidłową odpowiedź.

Czego użyjesz do wykonania pomiaru głębokości gry dla klawiszy diatonicznych?
RGfGQw7ooX0SY2
Ćwiczenie 2
Odpowiedz na pytanie zaznaczając jedną prawidłową odpowiedź.

Twoim zadaniem jest ocena głębokość gry klawiszy czarnych. Które przyrządy wybierzesz?
RJQSCYxftC6rB
Ćwiczenie 3
Odpowiedz na pytanie zaznaczając jedną poprawną odpowiedź.

Po prawidłowym wykonaniu pomiaru głębokości gry klawiszy czarnych nadal nie wiadomo, które usterki w fortepianie należy naprawić. Wpadasz na pomysł, że może odległość młotków od strun jest nieprawidłowa. Pamiętasz, ile powinna wynosić ta odległość?
R1IqrpWH74wvP3
Ćwiczenie 4
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenie spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym steinlungu.
R1aKD4Myqdo8a1
Ćwiczenie 5
Odpowiedz na pytanie zaznaczając jedną prawidłową odpowiedź.

Skoro wiemy, że odległość młotków od strun to 45 milimetrów, to teraz sprawdź, czy instrument, na którym pracujesz, może wykazywać różnice wysokości młotków. W tym celu musisz wykonać pomiar oraz regulację. Jak tego zrobisz?
R1JeA61lJUHYQ3
Ćwiczenie 6
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenie spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym regulacji pozycji popychaczy względem baryłek trzonków młotkowych.
RILwWYn3drU4z2
Ćwiczenie 7
Odpowiedz na pytanie zaznaczając jedną prawidłową odpowiedź.

Należy ustawić odpowiednią wysokość tłumików. Ich regulacja polega na tym, że muszą podnosić się na tyle wysoko, aby filce klinowe całkowicie wyszły ponad struny, tym samym pozwalając jednocześnie na swobodne ich drganie. Nie powinny one w żaden sposób zakłócać pracy strun. Które czynności wykonasz?
RRxpwZRCG9JyF3
Ćwiczenie 8
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenie spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym regulacji różnych części instrumentu.
Raw2uKtvedFDN1
Ćwiczenie 9
Połącz w pary słowa tak, aby stworzyły poprawne wyrażenia związane z urządzeniem tłumikowym w fortepianie.
RVU4hxHudsLeY2
Ćwiczenie 10
Odpowiedz na pytanie zaznaczając jedną prawidłową odpowiedź.

Czy wiesz, na czym polega montaż mechanizmu do pianina?
RaLHfPWhj3W682
Ćwiczenie 11
Odpowiedz na pytanie zaznaczając jedną prawidłową odpowiedź.

Która z poniższych czynności będzie dotyczy montażu klawiatury?
RevzAaPsx2heJ2
Ćwiczenie 12
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenie spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym wyzwolenia młotka.
R1DQV8poaORpD2
Ćwiczenie 13
Uzupełnij luki w zdaniach, wybierając poprawne wyrażenie spośród znajdujących się pod tekstem dotyczącym regulacji pilotów klawiatury.
11
Instrukcja korzystania z gry wcielanie się w rolę

Gra wcielanie się w rolę – Korektor mechanizmów fortepianów i pianin wymaga trybu pełnoekranowego. Aby przejść do tego trybu, należy kliknąć przycisk: „Włącz tryb pełnoekranowy”.

RF1z5A5jcp5YG

Po włączeniu trybu pełnoekranowego pojawia się ekran początkowy gry z jej opisem. Aby przejść do gry, należy kliknąć przycisk: „Rozpocznij grę”.

RyJYzHJKBVyvN

W kolejnym oknie znajduje się menu wyboru roli. Aby rozpocząć rozwiązywanie zadań, należy wybrać jedną z dwóch dostępnych misji i kliknąć przycisk „Rozpocznij grę”.

Po wybraniu misji na ekranie wyświetli się informacja o zadaniu do wykonania. W celu kontynuacji gry należy nacisnąć przycisk „Rozpocznij scenariusz” oraz przycisk „Zatwierdź odpowiedź”.

RJ2bRgojQJK6q

Następnie na ekranie wyświetli się pierwsze zadanie, które należy rozwiązać, a następnie nacisnąć przycisk „Zatwierdź odpowiedź”.

W przypadku poprawnego rozwiązania zadania pojawia się informacja zwrotna. Aby przejść do kolejnego zadania należy kliknąć przycisk „Kontynuuj”.

W przypadku błędnie rozwiązanego zadania pojawia się informacja zwrotna. Aby wrócić do zadania należy kliknąć przycisk „Kontynuuj”.

W przypadku wybranych pytań, kiedy zadanie zostanie błędnie rozwiązane, istnieje możliwość ponownego spróbowania rozwiązania. Aby ponownie rozwiązać zadanie, należy nacisnąć przycisk „Spróbuj ponownie”.

Po rozwiązaniu wszystkich zadań z danej misji pojawia się podsumowanie. Jeśli nie udało się zdobyć wystarczającej liczby punktów i misja nie została zaliczona, mimo wszystko można zapisać wynik, klikając przycisk „Zapisz wynik” lub powtórzyć misję, klikając przycisk „Powtórz poziom”. Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań. Powtórzenie misji resetuje uzyskany wynik i pozwala na jego poprawę.

Po prawidłowym rozwiązaniu zadań z danej misji, na ekranie pojawia się podsumowanie. Jeśli udało się zdobyć wystarczającą liczbę punktów, można zapisać wynik, klikając przycisk „Zapisz wynik” lub powtórzyć misję, klikając przycisk „Powtórz poziom”. Zapisanie wyniku utrwali rezultat i umożliwi wykonanie kolejnych zadań. Powtórzenie misji resetuje uzyskany wynik i pozwala na jego poprawę.

Po rozwiązaniu wszystkich zadań, w grze pojawia się podsumowanie wraz z liczbą osiągniętych punktów oraz prezentacją zdobytych odznak. Kliknięcie na przycisk „Zagraj jeszcze raz” umożliwia ponowne rozpoczęcie gry. Przycisk „Zamknij grę” pozwala na wyjście z gry.

W górnej części ekranu gry, po lewej stronie, znajduje się pasek postępu. Po rozwiązaniu kolejnych zadań można monitorować poziom postępu w grze, liczbę zdobytych punktów oraz odznak. Po prawej stronie, w górnej części ekranu, znajdują się interaktywne przyciski. Przycisk „Wyłącz dźwięk tła” umożliwia wyciszenie ścieżki dźwiękowej. Przycisk „Pomoc” pozwala przejść do działu „Pytania i odpowiedzi”. Przycisk „Zamknij grę” pozwala na wyjście z gry.

Po kliknięciu przycisku „Pomoc”, na ekranie pojawia się okno „Pytania i odpowiedzi”. Opisane zostały tam zagadnienia z zakresu formatów i miar poligraficznych.

W przypadku korzystania wyłącznie z klawiatury należy użyć poniższych klawiszy:

  • Tabulator - przechodzenie pomiędzy przyciskami akcji;

  • Enter - wykonanie akcji (zaznacz, odznacz, przejdź dalej);

  • Strzałki - przewijanie zawartości okna lewo/prawo i góra dół.

Powiązane ćwiczenia

1
Materiały powiązane