Pomiary wgłębne w odwiertach eksploatacyjnych
Eksploatacja otworowa złóż - Technik górnictwa otworowego
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
Wprowadzenie
Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. Materiał Animacja 3DPomiar ciśnienia i temperatury w odwiercie eksploatacyjnym
Animacja 3DPomiar ciśnienia i temperatury w odwiercie eksploatacyjnym
omawia proces montażu śluzy pomiarowej na odwiercie, oraz prace związane z dokonaniem pomiaru ciśnienia i temperatury. Zasób Galeria zdjęćUrządzenia stosowane do pomiarów wgłębnych w odwiertach eksploatacyjnych
Galeria zdjęćUrządzenia stosowane do pomiarów wgłębnych w odwiertach eksploatacyjnych
prezentuje zdjęcia oraz grafiki przedstawiające urządzenia stosowane do pomiarów wgłębnych w odwiercie eksploatacyjnym. Materiał E‑bookPomiar lustra płynu w odwiercie eksploatacyjnym
E‑bookPomiar lustra płynu w odwiercie eksploatacyjnym
charakteryzuje przyrządy kontrolno‑pomiarowe oraz omawia urządzenia wykorzystywane podczas pomiarów.Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania objaśnia działanie materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
Pomiar ciśnienia i temperatury w odwiercie eksploatacyjnymAnimacja 3D
Urządzenia stosowane do pomiarów wgłębnych w odwiertach eksploatacyjnychGaleria zdjęć
Pomiar lustra płynu w odwiercie eksploatacyjnymE-book
Interaktywne materiały sprawdzające
Słownik pojęć dla e-materiału
Przewodnik dla nauczyciela
Netografia i bibliografia
Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie technik górnictwa otworowego.
W skład multimediów wchodzą: animacja 3D, galeria zdjęć oraz e‑book. Przybliżają one wiadomości z zakresu pomiarów wgłębnych w odwiertach eksploatacyjnych.
Animacja 3D –
Pomiar ciśnienia i temperatury w odwiercie eksploatacyjnym
pokaże Ci w jaki sposób należy wykonać pomiar ciśnienia i temperatury w odwiercie.Galeria zdjęć –
Urządzenia stosowane do pomiarów wgłębnych w odwiertach eksploatacyjnych
przybliży jakimi urządzeniami wykonuje się pomiary w odwiertach eksploatacyjnych.E‑book –
Pomiar lustra płynu w odwiercie eksploatacyjnym
– przybliży jakie są metody wykonywania pomiarów lustra płynu.
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie posiada informację zwrotną, dzięki której dowiesz się, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
W słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Na co powinieneś zwrócić uwagę?
Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Nie wiesz tego? Dopytaj. Obejrzyj animację 3D, galerię zdjęć oraz e‑book. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).
Zapoznaj się ze słownictwem fachowym, żebyś wiedział
co się do ciebie pisze
. Jeśli nie będziesz znał jakiś specjalistycznych słów – zajrzyj do słownika pojęć. Tam znajdziesz specjalistyczne znaczenie słów, których nie znasz.Dopytuj siebie, dlaczego coś jest w tym, a nie innym miejscu – dociekaj i szukaj odpowiedzi na pytania w e‑materiale lub, jeśli nie znajdziesz w nim, w Internecie. Takie pytania pomagają znaleźć ciekawostki w każdym temacie.
Sprawdź, czy już to wiesz. Jeśli stwierdzisz, że wiesz, to nie powód, żeby zakończyć uczenie się samodzielnie z tych materiałów. To możliwość przypomnienia sobie tego, co już wiesz lub tego, jak to się wiąże z tym, co już wiesz. Jeśli
tak
(czyli co z czym się wiąże), to opisz to. Jeśli to zdanie jest skomplikowane, to właśnie na własnej skórze doświadczyłeś tego, co może się zdarzyć z e‑materiałem. Nie poddawaj się. Spróbuj jeszcze raz.Przejrzałeś – uszczegóławiaj. Po zapoznaniu się z e‑materiałami przychodzi pora na właściwe uczenie się.
Pracując sam nad zdobywaniem wiedzy dla siebie, pamiętaj:
ćwiczenia multimedialne możesz potraktować jak działania wykonywane na kopalniach ropy naftowej i gazu ziemnego. Dobrze wtedy pamiętać o tym, jakie jest Twoje zadanie edukacyjne.
dzięki ćwiczeniom możesz nauczyć się w jaki sposób reagować na zagrożenia oraz przekonać się, jak teoria przekłada się na praktykę.
ćwiczyć różnorodnymi metodami, według pewnych procedur (e‑materiały powielają wiedzę, ale traktują ją wtedy z różnych stron). Dopasuj właściwą metodę do siebie. Pamiętaj jednak o tym, że zadaniem Twoim jest nabycie wiedzy i umiejętności. Indywidualnie, w zależności od preferencji, od Ciebie zależy, jak to zrobisz. Wszystko to może przydać Ci się w pracy zawodowej.
Realizując działania na e‑materiałach, możesz rozwinąć wiele umiejętności:
umiejętność identyfikacji i jasnego określenia celów – kiedy będziesz planował swoją naukę i analizował planowanie, o którym mowa w materiałach;
umiejętność dokładnej i wnikliwej obserwacji;
umiejętność notowania na różne sposoby, zapisując „zdobyte” dane;
umiejętność interpretowania danych i informacji zdobytych podczas analizy e‑materiałów;
umiejętność sporządzania notatek z odkryć i zapisywania swoich własnych wniosków.
Jeśli nie będziesz wiedział, jak użyć lub uruchomić funkcje danego e‑materiału, sięgnij po instrukcję użytkowania.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści