Jednostki ładunkowe
Obsługa magazynów — Magazynier - Logistyk , Technik Logistyk
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
Poniższe opracowanie zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach twojej samodzielnej nauki. Dzięki nim zdobędziesz lub utrwalisz wiedzę na tematy wziązane z dokumentacja magazynową. Zdobędziesz wiedzę i umiejetności związane z przyjmowaniem, przechowywaniem i wydawaniem towarów z magazynu, monitorowaniem poziomu i stanu zapasów, obsługą programów magazynowych oraz prowadzeniem dokumentacji magazynowej.
Ten e‑materiał zawiera następujące materiały multimedialne:
Sekwencje filmowe Zależności występujące podczas doboru jednostek ładunkowych
Sekwencje filmowe Zależności występujące podczas doboru jednostek ładunkowych
, dzięki któym poznasz cechy charakteru, osobowości i kompetencji wymaganych w zawodzie magazynier‑logistyk, zadania i czynności zawodowe wynikające z wydawania i przyjmowania jednostek ładunkowych. Dowiesz się o obsłudze i zastosowaniu sprzętu wykorzystywanego do realizacji zadań zawodowych. Zapoznasz się z dokumentacją, oprogramowaniem magazynowym oraz dokumentacją elektroniczną (w tym oprogramowaniem typu , oraz ). Sekwencje obejmują zagadnienia dotyczące prezentacji środków transportu bliskiego, jego podziału oraz dobór do jednostek ładunkowych.
Wizualizacja Jednostki ładunkowe
Wizualizacja Jednostki ładunkowe
- przedstawi Ci jednostki ładunkowe z wykorzystaniem rysunku aksonometrycznego () i grafiki. Będziesz mógł rozpoznać te jednostki w realnej pracy.
Gra Wcielanie się w rolę pracowników magazynu
Gra Wcielanie się w rolę pracowników magazynu
- poszerzy oraz zweryfikuje Twoją wiedzę dotyczącą zadań i kompetencji osób pracujących w magazynie. W zadaniach gry wcielisz się w rolę wybranej przez siebie postaci, która bierze udział w procesach magazynowych związanych z odbiorem, kompletacją, załadunkiem i transportem towarów w magazynie. Twoim zadaniem będzie udzielenie odpowiedzi na pytania oraz podjęcie ważnych decyzji, które pozwolą na właściwe i bezpieczne wykonanie powierzonych Ci zadań. Gra zawiera dwa poziomy trudności - ty zdecydujesz, który z nich wybierzesz.
Gra edukacyjna Dzień z życia magazyniera w firmie logistyczno‑spedycyjnej
Gra edukacyjna Dzień z życia magazyniera w firmie logistyczno‑spedycyjnej
pozwoli Ci na rozwiniecie umiejętności pracy w magazynie w postaci segregacji jednostek ładunkowych, doboru opakowań oraz wypełniania dokumentacji związanej z praca w magazynie, rozwoju umiejętności doboru jednostek ładunkowych do środków transportu. Wcielisz się w rolę pracowników magazynu (zgodnie z hierarchią operator środków transportu bliskiego, operator środków transportu, magazynier, dostawca – odbiorca), wykonując ich zadania zawodowe rozwiniesz umiejętności zawodowych.
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.
Słownik pojęć dla e‑materiałuSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.
Przewodnik dla nauczycielaPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.
Instrukcja użytkowaniaInstrukcja użytkowania objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.
Wprowadzenie
Zależności występujące podczas doboru jednostek ładunkowychSekwencje filmowe
Jednostki ładunkowe w 2D lub 3DWizualizacja 3D
Gra wcielanie się w rolę pracowników magazynuGra "wcielenie się w rolę"
Gra edukacyjna dzień z życia magazyniera w firmie logistyczno-spedycyjnejGra edukacyjna
Interaktywne materiały sprawdzające
Słownik pojęć dla e-materiału
Przewodnik dla nauczyciela
Netografia i bibliografia
Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu się do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie magazynier logistyk, technik logistyk.
W skład multimediów wchodzą sekwencje filmowe, wizualizacja, gra wcielanie się w rolę oraz gra edukacyjna. Przybliżają one wiadomości z zakresu jednostek ładunkowych.
Co może być ważne?
Wiele elementów, które pojawiają się w e‑materiale i są niezbędne do zrozumienia powinieneś już kiedyś widzieć.
E‑materiał zawiera samą esencję, stąd polecam Ci zapoznać się z jego treścią najpierw ogólnie, a potem jeśli zauważysz braki wiedzy z innych dziedzin - nadrabianie ich przy tym materiale.
Przykładowa ścieżka Twojego uczenia się
Aby dobrze opanować wiadomości dotyczącą jednostek ładunkowych, znając swój styl uczenia się, ja musiałbym postępować w poniższy sposób:
obejrzałbym wszystkie modele w wizualizacji związanej z jednostkami ładunkowymi.
jeśli czegoś bym nie rozumiał - zaglądałbym na tym etapie dość często do słownika pojęć. W trakcie przeglądania innych materiałów również.
skoro poznałbym już jednostki ładunkowe, teraz zabrałbym się za analizę sekwencji filmowych. Kolejno, krok po kroku, analizowałbym i starał się zapamiętać informacje z każdej z sekwencji.
po tym zabrałbym się za powtórzenie i użył do tego ćwiczenia pomijając ćwiczenia podsumowujące (, i ).
i znów e‑materiał, tym razem gry. Zacząłbym od gry, w której wcieliłbym się w rolę jednego z pracowników magazynu. A potem w drugiego, trzeciego czwartego i piątego. Za każdym razem notując zagadnienia, które znam oraz zagadnienia, których nie znam.
w przedostatnim etapie zajrzałbym do gry edukacyjnej
użyłbym ćwiczenia i do przygotowania się na wielki finał (na początek krzyżówka i test samosprawdzający wiedzę)
w finale test wiedzy z ćwiczenia to właśnie po jego zrealizowaniu wiedziałbym czy wiem czy jeszcze raz muszę zajrzeć do materiału
dla powtórzenia za dwa dni jeszcze raz obejrzałbym atlas, schemat i symulację i przeszedł jeszcze raz test.
Tak uczyłbym się ja. Jeśli masz podobnie to skorzystaj z tej ścieżki. Jeśli uważasz, że Twój pomysł na przyswojenie materiału będzie lepszy - użyj go
Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę
Nie bój się powtarzać. W ten sposób utrwalamy wiedzę. Jeśli do tego połączysz to z jakąś historią lub emocjami (byle pozytywnymi, bo po co się denerwować)- zapamiętanie prawie murowane.
Jeśli preferujesz uczenie się w grupie - skorzystaj z tego, że Ty nauczysz kolegów, a koledzy Ciebie na przykład opowiadając sobie co już wiecie.
I jeszcze internet – warto korzystać, ale zawsze sprawdzaj źródła, bo jest wiele nieścisłości i jeśli strona, z której korzystasz nie jest rzetelna - taka sama będzie Twoja wiedza. I trochę niebezpieczne byłoby dla mnie korzystać z Twojej pracy jako pracownik magazynu, który się myli, albo nie zna tak podstawowego terminu jak jednostka ładunkowa i całej „przestrzeni wiedzy” z tym związanej.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści