E-materiały do kształcenia zawodowego

Jednostki ładunkowe

Obsługa magazynów — Magazynier - Logistyk 432106, Technik Logistyk 333107

bg‑gold

Przewodnik dla uczącego się

4

Spis treści

1

Struktura e‑materiału

Poniższe opracowanie zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach twojej samodzielnej nauki. Dzięki nim zdobędziesz lub utrwalisz wiedzę na tematy wziązane z dokumentacja magazynową. Zdobędziesz wiedzę i umiejetności związane z przyjmowaniem, przechowywaniem i wydawaniem towarów z magazynu, monitorowaniem poziomu i stanu zapasów, obsługą programów magazynowych oraz prowadzeniem dokumentacji magazynowej.

Ten e‑materiał zawiera następujące materiały multimedialne:

Sekwencje filmowe Zależności występujące podczas doboru jednostek ładunkowychD1D4FjT43Sekwencje filmowe Zależności występujące podczas doboru jednostek ładunkowych, dzięki któym poznasz cechy charakteru, osobowości i kompetencji wymaganych w zawodzie magazynier‑logistyk, zadania i czynności zawodowe wynikające z wydawania i przyjmowania jednostek ładunkowych. Dowiesz się o obsłudze i zastosowaniu sprzętu wykorzystywanego do realizacji zadań zawodowych. Zapoznasz się z dokumentacją, oprogramowaniem magazynowym oraz dokumentacją elektroniczną (w tym oprogramowaniem typu , oraz ). Sekwencje obejmują zagadnienia dotyczące prezentacji środków transportu bliskiego, jego podziału oraz dobór do jednostek ładunkowych.

Wizualizacja Jednostki ładunkoweDL5aZpsVCWizualizacja Jednostki ładunkowe - przedstawi Ci jednostki ładunkowe z wykorzystaniem rysunku aksonometrycznego () i grafiki. Będziesz mógł rozpoznać te jednostki w realnej pracy.

Gra Wcielanie się w rolę pracowników magazynuDCq41HKlrGra Wcielanie się w rolę pracowników magazynu - poszerzy oraz zweryfikuje Twoją wiedzę dotyczącą zadań i kompetencji osób pracujących w magazynie. W zadaniach gry wcielisz się w rolę wybranej przez siebie postaci, która bierze udział w procesach magazynowych związanych z odbiorem, kompletacją, załadunkiem i transportem towarów w magazynie. Twoim zadaniem będzie udzielenie odpowiedzi na pytania oraz podjęcie ważnych decyzji, które pozwolą na właściwe i bezpieczne wykonanie powierzonych Ci zadań. Gra zawiera dwa poziomy trudności - ty zdecydujesz, który z nich wybierzesz.

Gra edukacyjna Dzień z życia magazyniera w firmie logistyczno‑spedycyjnejD13ISPvyYGra edukacyjna Dzień z życia magazyniera w firmie logistyczno‑spedycyjnej pozwoli Ci na rozwiniecie umiejętności pracy w magazynie w postaci segregacji jednostek ładunkowych, doboru opakowań oraz wypełniania dokumentacji związanej z praca w magazynie, rozwoju umiejętności doboru jednostek ładunkowych do środków transportu. Wcielisz się w rolę pracowników magazynu (zgodnie z hierarchią operator środków transportu bliskiego, operator środków transportu, magazynier, dostawca – odbiorca), wykonując ich zadania zawodowe rozwiniesz umiejętności zawodowych.

Obudowa dydaktyczna

  • Interaktywne materiały sprawdzająceD6bD6IXQkInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.

  • Słownik pojęć dla e‑materiałuD23SmLaFdSłownik pojęć dla e‑materiału zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.

  • Przewodnik dla nauczycielaD2S2t5saLPrzewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.

  • Przewodnik dla uczącego sięDny6fQtnKPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.

  • Netografia i bibliografiaD9UjvqvqsNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.

  • Instrukcja użytkowaniaDYU9gmE9nInstrukcja użytkowania objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.

2

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Jak korzystać z e‑materiału?

Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu się do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie magazynier logistyk, technik logistyk.

W skład multimediów wchodzą sekwencje filmowe, wizualizacja, gra wcielanie się w rolę oraz gra edukacyjna. Przybliżają one wiadomości z zakresu jednostek ładunkowych.

Co może być ważne?

Wiele elementów, które pojawiają się w e‑materiale i są niezbędne do zrozumienia powinieneś już kiedyś widzieć.

E‑materiał zawiera samą esencję, stąd polecam Ci zapoznać się z jego treścią najpierw ogólnie, a potem jeśli zauważysz braki wiedzy z innych dziedzin - nadrabianie ich przy tym materiale.

Przykładowa ścieżka Twojego uczenia się

Aby dobrze opanować wiadomości dotyczącą jednostek ładunkowych, znając swój styl uczenia się, ja musiałbym postępować w poniższy sposób:

  • obejrzałbym wszystkie modele w wizualizacji związanej z jednostkami ładunkowymi.

  • jeśli czegoś bym nie rozumiał - zaglądałbym na tym etapie dość często do słownika pojęć. W trakcie przeglądania innych materiałów również.

  • skoro poznałbym już jednostki ładunkowe, teraz zabrałbym się za analizę sekwencji filmowych. Kolejno, krok po kroku, analizowałbym i starał się zapamiętać informacje z każdej z sekwencji.

  • po tym zabrałbym się za powtórzenie i użył do tego ćwiczenia pomijając ćwiczenia podsumowujące (, ).

  • i znów e‑materiał, tym razem gry. Zacząłbym od gry, w której wcieliłbym się w rolę jednego z pracowników magazynu. A potem w drugiego, trzeciego czwartego i piątego. Za każdym razem notując zagadnienia, które znam oraz zagadnienia, których nie znam.

  • w przedostatnim etapie zajrzałbym do gry edukacyjnej

  • użyłbym ćwiczenia do przygotowania się na wielki finał (na początek krzyżówka i test samosprawdzający wiedzę)

  • w finale test wiedzy z ćwiczenia  to właśnie po jego zrealizowaniu wiedziałbym czy wiem czy jeszcze raz muszę zajrzeć do materiału

  • dla powtórzenia za dwa dni jeszcze raz obejrzałbym atlas, schemat i symulację i przeszedł jeszcze raz test.

Tak uczyłbym się ja. Jeśli masz podobnie to skorzystaj z tej ścieżki. Jeśli uważasz, że Twój pomysł na przyswojenie materiału będzie lepszy - użyj go

Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę

Nie bój się powtarzać. W ten sposób utrwalamy wiedzę. Jeśli do tego połączysz to z jakąś historią lub emocjami (byle pozytywnymi, bo po co się denerwować)- zapamiętanie prawie murowane.

Jeśli preferujesz uczenie się w grupie - skorzystaj z tego, że Ty nauczysz kolegów, a koledzy Ciebie na przykład opowiadając sobie co już wiecie.

I jeszcze internet – warto korzystać, ale zawsze sprawdzaj źródła, bo jest wiele nieścisłości i jeśli strona, z której korzystasz nie jest rzetelna - taka sama będzie Twoja wiedza. I trochę niebezpieczne byłoby dla mnie korzystać z Twojej pracy jako pracownik magazynu, który się myli, albo nie zna tak podstawowego terminu jak jednostka ładunkowa i całej „przestrzeni wiedzy” z tym związanej.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3 GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2 GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

RKuG660L4snde
(Uzupełnij).