Montaż i naprawa elementów i układów optycznych
MEP.02. Montaż i naprawa elementów i układów optycznych - Optyk‑mechanik 731104, Technik optyk 325302
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e- materiału?Jak korzystać z e- materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
1. Wprowadzenie
Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
2. Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. E‑materiał „Montaż i naprawa elementów i układów optycznych” składa się z dwóch materiałów multimedialnych.
Atlas interaktywny
Wykonywanie pomiarów diagnostycznych, sposoby wykonywania napraw układów i przyrządów optycznych
Atlas interaktywnyWykonywanie pomiarów diagnostycznych, sposoby wykonywania napraw układów i przyrządów optycznych
zawiera treści dotyczące poszczególnych czynności wykonywanych w trakcie diagnostyki, używanych do tego celu sprzętów i narzędzi, a także przedstawia przebieg naprawy sprzętu optycznego.Atlas interaktywny
Metody wykonywania pomiarów diagnostycznych układów i przyrządów optycznych
Atlas interaktywnyMetody wykonywania pomiarów diagnostycznych układów i przyrządów optycznych
prezentuje grafiki i opis metod wykonywania pomiarów diagnostycznych układów i przyrządów optycznych oraz prezentację obsługi i zastosowania sprzętu wykorzystywanego do realizacji tych zadań zawodowych.
3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przewodnik dla nauczyciela
Przewodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowią listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie e‑materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
Wykonywanie pomiarów diagnostycznych, sposoby wykonywania napraw układów i przyrządów optycznychAtlas interaktywny
Metody wykonywania pomiarów diagnostycznych układów i przyrządów optycznychAtlas interaktywny
Interaktywne materiały sprawdzające
Słownik pojęć dla e-materiału
Przewodnik dla nauczyciela
Netografia i bibliografia
Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
E‑materiał służy do pracy zarówno w warunkach szkolnych, jak i domowych. Podczas samodzielnej pracy z niniejszym e‑materiałem możesz wykorzystać zawarte w nim multimedia do rozwiązania różnorodnych problemów i zadań, a także do przygotowania się do egzaminu zawodowego.
W skład multimediów wchodzą dwa atlasy interaktywne.
Atlas interaktywny
Wykonywanie pomiarów diagnostycznych, sposoby wykonywania napraw układów i przyrządów optycznych
Atlas interaktywnyWykonywanie pomiarów diagnostycznych, sposoby wykonywania napraw układów i przyrządów optycznych
pozwoli Ci na zapoznanie się z materiałami konstrukcyjnymi wykorzystywanymi do produkcji układów optycznych, przyrządami stosowanymi do pomiarów parametrów geometrycznych i optycznych materiałów, a także montażem zespołów, przyrządów i aparatów optycznych oraz z ich naprawą, demontażem i montażem. W atlasie znajdziesz również wiele cennych wskazówek na temat doboru narzędzi i urządzeń używanych w trakcie naprawy urządzeń optycznych.Atlas interaktywny
Metody wykonywania pomiarów diagnostycznych układów i przyrządów optycznych
Atlas interaktywnyMetody wykonywania pomiarów diagnostycznych układów i przyrządów optycznych
krok po kroku zaprezentuje Ci, w jaki sposób należy wykonywać pomiary diagnostyczne układów i przyrządów optycznych oraz pokaże obsługę i zastosowanie sprzętu, który będziesz wykorzystywał w trakcie wykonywania swoich zadań zawodowych.
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie posiada informację zwrotną, dzięki której dowiesz się, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
Słownik pojęć dla e‑materiału zawiera wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Netografia i bibliografia zawierają wykaz pozycji, na podstawie których powstał e‑materiał. Warto do nich sięgnąć, aby pogłębiać i doskonalić wiedzę na temat montażu i naprawy elementów i układów optycznych.
Na co powinieneś zwrócić uwagę?
Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Obejrzyj atlasy interaktywne. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się (warto go zrobić).
Spróbuj opracować mapę mentalną całego e‑materiału, którego chcesz się nauczyć. Pamiętaj o swoich preferencjach dotyczących stylów uczenia się. Jeśli wolisz wyzwania, zacznij od materiałów sprawdzających, a potem zdobywaj informacje z innych źródeł w tym e‑materiale. Jeśli jednak lubisz pogłębiać wiedzę, zapoznaj się z atlasami interaktywnymi. Na koniec sprawdź się w interaktywnych materiałach sprawdzających.
Zadaj sobie pytanie, dlaczego coś jest w tym, a nie w innym miejscu – dociekaj i szukaj odpowiedzi na te pytania w e‑materiale, a jeśli nie znajdziesz w nim wystarczająco wyczerpujących wiadomości, poszukaj informacji w Internecie. Takie pytania pomagają znaleźć wiele ciekawych informacji i ciekawostek na każdy temat.
Naukę podziel na fragmenty. Po przeczytaniu jednego zagadnienia opowiedz głośno własnymi słowami, czego się nauczyłeś lub o czym był materiał. Stań i mów na głos, wyobrażając sobie, że jesteś na scenie lub na egzaminie.
Bardzo ważne jest, aby w czasie uczenia się robić sobie przerwy. Zrób sobie herbatę, wyjrzyj przez okno, przeciągnij się, odetchnij głęboko, ale... nie zaglądaj wtedy do smartfona lub nie szukaj czegoś w Internecie. To ma być pauza od bodźców, a nie informacje dla mózgu. Zatem smartfon na bok podczas uczenia się. Nawet wyciszony zabiera Ci uwagę. A czas przeznaczony na naukę tracisz na przełączanie się (nawet mentalne) między źródłami wiedzy o świecie i rozpraszaczami.
Dyskutuj z innymi, bo nic tak nie pomaga utrwalać i poszerzać swojej wiedzy. Po obejrzeniu i przeanalizowaniu materiału porozmawiaj o nim z innymi. Porównajcie notatki i uzupełnijcie luki.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym), np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści